در حال بارگذاری ...
عصر 16 آذر در بندرعباس رخ داد

اختتامیه دهمین جشنواره کودک و نوجوان و نمایش‌های عروسکی رضوی برگزار شد

به گزارش ایران تئاتر، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کودک و نوجوان و نمایش‌های عروسکی رضوی عصر دیروز دوشنبه ۱۶ آذر از ساعت ۱۸ در سالن فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

 

 این مراسم  با حضور سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا درویش نژاد دبیر جشنواره و مدیر اداره کل ارشاد استان هرمزگان و مسئولان استانی هرمزگان، هنرمندان و  مخاطبان جشنواره برگزار شد.

علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان خود بر حمایت مستمر از هنرمندان و تولیدکنندگان آثار نمایشی رضوی تأکید کرد و گفت: باید حمایت‌ها به‌گونه‌ای باشد که رغبت کارگردان‌ها به تولید آثار متعددتر و فاخرتر بیشتر شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان تأکید کرد و گفت: لازمه چنین حرکت مهمی، فعالیت تمام‌وقت و دائمی در طول سال است به‌ویژه که از بیشترین فعالیت دبیرخانه، به بعد از جشنواره مربوط می‌شود.

در ادامه این مراسم سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) 10 سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را تبریک گفت و افزود: آثار تولیدی جشنواره و میزان استقبال مردمی و کیفیت نمایش‌ها نشان می‌دهد این رویداد پس از ده سال به بلوغ کامل رسیده است.

 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به سخنان کارگردانان در رسانه‌های مختلف اشاره کرد و بیان کرد: همه کارگردانان بر گسترش فرهنگ رضوی اتفاق‌نظر داشتند و گسترش فرهنگ رضوی یعنی سفارش به نیکی‌ها و نهی از بدی‌ها و باید زبان هنر پرهیز از بدی و تبلیغ نیکی‌ها باشد.

جعفری در خصوص حمایت‌های مالی از کارگردانان عنوان کرد: هرکس که ایده و فکری در حوزه نمایش رضوی دارد می‌تواند آن را به شورای تخصصی ارسال و پس از تأیید، از ابتدا و به‌صورت پلکانی حمایت‌های مالی صورت می‌گیرد.

 در ادامه علیرضا درویش نژاد دبیر جشنواره و مدیر اداره کل ارشاد استان هرمزگان در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر عروسکی کودک رضوی در بندرعباس به دو محصول عمده این جشنواره اشاره کرد و گفت: همراهی و مشارکت عمومی مردم با این رویداد که آن را به یک مطالبه جدی در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان تبدیل کرده است و همچنین جهش هنری آثار تولیدی توسط هنرمندان شرکت‌کننده از دستاوردهای بزرگ برگزاری مستمر ده دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در هرمزگان است.

درویش نژاد یادآور شد: هم‌اکنون هرمزگان به مرجع تولید آثار نمایشی ویژه کودک با محتوای فرهنگ رضوی در کشور تبدیل‌شده است و این جایگاه افتخاری بس بزرگ برای هرمزگانی‌هاست.

هیئت دواران شامل آقایان مهدی فقیه و دکتر رحمت امینی و خانم فریبا رئیسی آراء خود را در ادامه مراسم اعلام کرد و از برگزیدگان به شرح ذیل تقدیر شد:

بخش تئاتر عروسکی:

1-طراحی بروشور:

 هیئت‌داوران با اهداء لوح از آقای امین سلیمانی طراح بروشور نمایش قصه کفش‌های کوچولو از استان اصفهان تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال به طراح بروشور نمایش اینجا خانه من است سرکار خانم فاطمه شیرزاد از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

 

2- طراحی صحنه:

هیئت‌داوران با اهداء لوح از آقایان فرهاد لباسی و احسان آزاد جو از استان همدان طراحان صحنه مسافر شهر فیروزه و آقای داوود بختیاری طراح صحنه نمایش یکی بود، یکی نبود از استان تهران تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال به طراح صحنه نمایش اینجا خانه من است سرکار خانم فرشته ابراهیمی از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

هیئت‌داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

 

3-طراحی و دوخت لباس:

برگزیده: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال به طراح و دوخت لباس نمایش اینجا خانه من است سرکار خانم فرشته ابراهیمی از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

 

4-موسیقی:

برگزیده: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال به آهنگساز نمایش یکی بود، یکی نبود به جناب آقای آرش قاسمی از استان تهران اهداء گردید.

هیئت‌داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

5-عروسک‌گردانی:

ضمن تقدیر از سرکار خانم مریم نوقابی گرداننده عروسک گنجشک در نمایش اینجا خانه من است از استان خراسان رضوی برگزیده سوم: لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/6 ریال به گرداننده عروسک مادر در نمایش یکی بود یکی نبود از استان تهران سرکار خانم مریم ایران‌منش اهداء گردید.

دوم: لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/8 ریال به گرداننده عروسک رادیو در نمایش اینجا خانه من است از استان خراسان رضوی آقای علی ساقی اهداء گردید.

اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ -/000/000/10 ریال به گرداننده عروسک ناز موش در نمایش مسافر شهر فیروزه از استان همدان سرکار خانم مرضیه آذر اهداء گردید.

 

6- طراحی و ساخت عروسک:

سوم: لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/6 ریال به طراح و سازنده عروسک نمایش اینجا خانه من است از استان خراسان رضوی سرکار خانم فرشته ابراهیمی اهداء گردید.

دوم: لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/8 ریال به طراح و سازنده عروسک نمایش مسافر شهر فیروزه از استان همدان سرکار خانم سیده معصومه زیوری حسینی اهداء گردید.

اول: هیئت‌داوران در این بخش انتخاب دیگری ندارد.

 

7- نمایشنامه عروسکی:

هیئت‌داوران در این بخش هیچ انتخابی نداشت.

 

8-کارگردانی:

سوم: لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/6 ریال به کارگردان اینجا خانه من است از استان خراسان رضوی سرکار خانم محبوبه پاداش اهداء گردید.

 

بخش تئاتر کودک و نوجوان:

 

1-بروشور:

ضمن تقدیر از طراح بروشور نمایش پیتزا مخلوط و بی‌بی دریا سرکار خانم نیوشا شریفی از استان هرمزگان، برگزیده این بخش شد. جایزه این بخش لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال بود که به طراح بروشور نمایش عمو سیبیلو از استان خراسان رضوی-سرکار خانم فهیمه غفاری- اهداء گردید.

 

2- طراحی لباس:

ضمن تقدیر از طراح لباس نمایش شهر پرنده‌ها سرکار خانم زینب رشتی از استان خراسان رضوی

برگزیده شد. جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/5 ریال به طراح لباس نمایش بهار برای بهار نمی‌آید جناب آقای مصیب داوری از استان هرمزگان اهداء گردید.

 

3- طراحی صحنه:

ضمن تقدیر از طراح صحنه نمایش گم از استان خراسان رضوی جناب آقای شهاب افتخاری جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال به طراح صحنه نمایش عمو سبیلو سرکار خانم لیلا بحری از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

 

4- موسیقی:

ضمن تقدیر از آهنگساز نمایش بهار برای بهار نمی‌آید جناب آقای علی درویشی از استان هرمزگان و آقای مهدی کیا منش آهنگساز نمایش گم از استان خراسان رضوی و آقایان آرمان پارسیان و حجت دهباشی آهنگساز نمایش شهر پرنده از استان خراسان رضوی جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ-/000/000/5 ریال به آهنگساز نمایش زیر گنبد طلا جناب آقای یاسر شیرزاد از استان تهران اهداء می‌گردد.

 

5-بازیگری خردسال:

ضمن تقدیر از بازیگر نمایش پیتزا مخلوط و بی‌بی دریا سرکار خانم ستایش مولوی و سرکار خانم شهرزاد عزت‌آبادی بازیگر نمایش بهار برای بهار نمی‌آید از استان هرمزگان و سرکار خانم شیده یزدانی و آدریان فاضلی بازیگر نمایش گم از استان خراسان رضوی هیئت‌داوران جایزه این بخش خود شامل لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/5 ریال از بازیگر نمایش پیتزا مخلوط و بی‌بی دریا جناب آقای بایار فرج زاده از استان هرمزگان تقدیر به عمل آورد.

 

6-بازیگری زن:

ضمن تقدیر از سرکار خانم زهرا ناوشکی بازیگر نمایش عمو سیبیلو از استان خراسان رضوی، جایزه سوم: به طور مشترک لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/6 ریال به بازیگر نمایش ماهور سرکارخانم عذرا رمضان زاده و سارا ساربانی بازیگر نمایش بهار برای بهار نمی آید از استان هرمزگان اهداء گردید.

دوم: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/8 ریال به بازیگر نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران سرکارخانم بهاره میرزاپور اهداء گردید.

اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ-/000/000/10 ریال بازیگر نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران سرکارخانم راضیه رفیع زاده اهداء گردید.

 

6- بازیگری مرد:

ضمن تقدیر از احمد طاهونچی و علیرضا ضیاء چمنی بازیگران نمایش گم از استان خراسان رضوی و میلاد صفایی دهبارز بازیگر نمایش بهار برای بهار نمی آید از استان هرمزگان جایزه سوم: به طور مشترک لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/6 ریال به بازیگر نمایش شهر پرنده ها جناب آقای یوسف سلطانی و سامان فرشید نیا بازیگر نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران اهداء گردید.

دوم: به طور مشترک لوح تقدیر و مبلغ -/ 000/000/8 ریال به بازیگر نمایش عمو سیبیلو از استان خراسان رضوی جناب آقای حسین طاهری و مجتبی شفیعی بازیگر نمایش شهر پرنده ها از استان خراسان رضوی اهداء می شود.

اول: هیئت داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

8- نمایشنامه نویسی:

سوم: به طور مشترک لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/6 ریال به نویسنده نمایش بهار برای بهار نمی آید از استان هرمزگان جناب آقای مصیب داوری و عماد نصرآبادی نویسنده نمایش شهر پرندگان از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

دوم: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/8 ریال به نویسنده نمایش عمو سیبیلو از استان خراسان رضوی جناب آقای مهدی سیم ریز اهداء گردید.

اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ -/000/000/10 ریال به نویسنده نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران خانم بهاره میرزاپور اهداء گردید.

 

9- کارگردانی:

سوم: لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/6 ریال به کارگردان نمایش بهار برای بهار نمی‌آید از استان هرمزگان جناب آقای مصیب داوری اهداء گردید.

دوم: به طور مشترک لوح تقدیر و مبلغ -/000/000/8 ریال به کارگردان نمایش عمو سیبیلو جناب آقای مهدی سیم ریز و آقای محمد جهانپا کارگردان نمایش شهر پرنده‌ها از استان خراسان رضوی اهداء گردید.

اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ -/000/000/10 ریال به کارگردان نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران خانم بهاره میرزاپور اهداء گردید.

آثار برگزیده:

هیئت‌داوران در بخش نمایش‌های عروسکی هیچ انتخابی نداشت اما در بخش صحنه‌ای دو کار را به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب کرد. هیئت‌داوران جایزه خود را در این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ده میلیون ریال به نمایش زیر گنبد طلا از استان تهران و نمایش عمو سیبیلو از استان خراسان رضوی اهداء نمود و این آثار را به‌عنوان نمایش‌های برگزیده بخش صحنه‌ای به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) معرفی کرد.

اختتامیه دهمین جشنواره  کودک و نوجوان و نمایش‌های عروسکی رضوی شامگاه روز دوشنبه 16 آذر ماه در ساعت 20/30 دقیقه به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران