در حال بارگذاری ...
با حضور مدرسان ایرانی و فرانسوی رخ می‌دهد

برگزاری هشت عنوان کارگاه‌ آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

همزمان با برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۸ کارگاه آموزشی با حضور مدرسانی از ایران و فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، این کارگاه‌ها از اولین روز جشنواره دوشنبه ۲۲ آذر آغاز می‌شود و تا روز جمعه ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت. این کارگاه‌ها با حضور ۳ مدرس از فرانسه و ۵ مدرس از ایران در سالن‌های مختلف همدان برپا می‌شود.

در این دوره از جشنواره که همچون چند دوره پیش، بخش کارگاه‌های آموزشی با مدیریت فائزه فیض برنامه‌ریزی و طراحی‌شده است، محمد عاقبتی کارگاه «بازی‌سازی و قصه‌پردازی برای مخاطبان جوان» را برپا می‌کند. این کارگاه در تمام‌روزهای جشنواره برگزار می‌شود. کارگاه نامبرده هرروز در دو نوبت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۴ تا ۱۷ ویژه ۲۰ شرکت‌کننده در سالن سینما کانون همدان برگزار می‌شود.

کارگاه «حس، زبان، بدن» در بخش بین‌الملل و با حضور بئاتریس گارنیر از کشور فرانسه برپا می‌شود. این کارگاه ساعت 9 تا ۱۲ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۲ و ۲۳ آذر در پلاتو مجموعه کانون همدان برگزار می‌شود. مخاطبان این کارگاه بازیگران و علاقه‌مندان به بازیگری هستند و این کارگاه با حضور حداکثر ۱۵ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

«مثلث اجرا بازیگر، عروسک، تماشاگر» عنوان کارگاهی است که با حضور مسیح گنجعلی و در تاریخ‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۲۲ و ۲۳ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ پلاتو مجموعه کانون برگزار خواهد شد و حداکثر شرکت‌کنندگان در آن ۱۵ نفر اعلام‌شده است.

«مبانی کارگردانی و شیوه‌های اجرا» کارگاه دیگری است که با حضور حمیدرضا نعیمی از روز دوشنبه تا جمعه ۲۲ تا ۲۶ آذر در پلاتو تمرین آوینی همدان و از ساعت ۱۴ تا ۱۷ ویژه حداکثر ۲۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

در ادامه کارگاه‌های جشنواره، «آموزش و نمایش خلاق با نگاهی به آموزش‌های جبار باغچه‌بان» توسط مژگان وثوقی برگزار خواهد شد.

این کارگاه از روز سه‌شنبه ۲۳ آذر آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد. کارگاه نامبرده ویژه مخاطبان ۶ تا ۱۱ سال و با حضور حداکثر ۱۲ شرکت‌کننده از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در کتابخانه کانون برپاست.

«ماسک و عروسک با نگاه اسطوره‌ای از تئوری تا ساخت» دیگر کارگاهی است که در بخش بین‌الملل و با حضور استاد فرانسوی کریستف تبولت برگزار می‌شود. این کارگاه روز چهارشنبه ۲۴ آذر در دو نوبت از ساعت ۹ تا دوازده و چهارده تا هفده در پلاتو مجموعه کانون و برای حداکثر پانزده شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

«از نمایش تا مهارت‌ها ـ چگونگی همراهی با کودک در مهارت‌های زندگی» دیگر کارگاهی است که روز پنجشنبه 25 آذر با حضور لاله مالمیر و در دو نوبت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ در پلاتو مجموعه کانون برگزار می‌شود. این کارگاه ویژه مربیان و آموزگاران است و حداکثر برای ۱۵ شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

و در آخرین روز جشنواره نیز کارگاه «تسهیل گر آموزشی با تکنیک‌های نمایش خلاق» با حضور جمال میر جعفری در دو نوبت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ در پلاتو مجموعه کانون برگزار می‌شود. این کارگاه نیز ویژه مریبان آموزگاران است و با حضور حداکثر ۱۵ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی روز ۲۲ آذرماه جاری همراه با مراسم افتتاحیه مردمی در شهر همدان کار خود را آغاز می‌کند.




نظرات کاربران