به گزارش سایت ایران تئاتر، این نویسنده، کارگردان و بازیگر و مدرس تئاتر افزود: نگاه ما برحسب عادت نسبت به تئاتر کودک و نوجوان، نگاهی کودکانه و مترادف با کمتجربگی و کوچکبودن است؛چراکه فکر میکنیم هرچیزی که کوچکتر است باید برایش اهمیت کمتری قایل باشیم.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این نویسنده، کارگردان و بازیگر و مدرس تئاتر افزود: نگاه ما برحسب عادت نسبت به تئاتر کودک و نوجوان، نگاهی کودکانه و مترادف با کمتجربگی و کوچکبودن است؛چراکه فکر میکنیم هرچیزی که کوچکتر است باید برایش اهمیت کمتری قایل باشیم.
"بهرام شاهمحمدلو"معتقد است: در زمینه تئاتر کودک و نوجوان به فرهنگشویی نیاز داریم؛ چراکه نگاه ما نسبت به این نوع تئاتر، نگاهی کودکانه است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این نویسنده، کارگردان و بازیگر و مدرس تئاتر افزود: نگاه ما برحسب عادت نسبت به تئاتر کودک و نوجوان، نگاهی کودکانه و مترادف با کمتجربگی و کوچکبودن است؛چراکه فکر میکنیم هرچیزی که کوچکتر است باید برایش اهمیت کمتری قایل باشیم.
وی با تأکید بر اینکه نباید از اهمیت تئاتر کودک و نوجوان غافل شد، تئاتر بزرگسالان را برآمده از درون تئاتر کودک و نوجوان دانست و درباره نقاط ضعف تئاتر کودک ونوجوان گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف این نوع تئاتر، مربوط به بخش نمایشنامهنویسی است. اگر روی نمایشنامهنویسی کودک و نوجوان تمرکز بیشتری شود، می توان به بهبود وضعیت آن امیدوار بود.
شاهمحمدلو با اشاره به وجود نیروهای جوان و مستعد در این عرصه گفت: اگر نیروهای پرتوان موجود تئاتر کودک و نوجوان امکان آموزش این هنر را بیابند، شاهد ارتقای سطح کیفی آثار شرکتکننده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز خواهیم بود. مقوله آموزش در تئاتر کودک و نوجوان بسیار وسیع و حائز اهمیت است. بنابراین باید توجه بیشتری نسبت به آن شود؛ چراکه سالهاست دانشکدههای مختلف تئاتر عروسکی را تدریس میکنند؛ در حالی که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان این اتفاق نمیافتد.
این عضو کانون تئاتر کودک و نوجوان در پایان، برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر اصفهان را اقدامی مؤثر ارزیابی کرد و پیشنهاد داد: خوب است مرکز هنرهای نمایشی برای تعدد برگزاری جشنواره در شهرستانها برنامهریزی متعددتری داشته باشد؛ چراکه با برگزاری جشنواره در شهرستان، فضای فرهنگی خاصی بر آن شهر حاکم میشود که در نهایت به نفع تئاتر خواهدبود.