در حال بارگذاری ...
عبدالعلی زاده در دیدارشرکت کنندگان «همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» گفت:

ایران تئاتر می توانددریچه معرفی فعالیت هنرمندان سراسر کشور به جهان باشد

عبدالعلی زاده گفت: ایران تئاتر یک سایت شناخته شده در عرصه بین المللی است و در رتبه دوم جستجوگر گوگل قرار دارد . این جایگاه می تواند دریچه معرفی فعالیت و آثار هنرمندان سراسر کشور به جهان باشد.

همزمان با برگزاری همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استانها، دومین گروه از روسای شعب استان انجمن های هنرهای نمایشی و کارگردانان حاضر در این همایش از درگاه ایران تئاتر بازدید کردند.

در این دیدار علی اکبر عبدالعلی زاده، سردبیر  ایران تئاتر با تشریح فعالیت های این مجموعه، گفت: سایت ایران تئاتر در دوره ای که نمایش در کشور رسانه ای نداشت فعالیت خود را شروع کرد و اکنون 12 سال سابقه دارد و اصلی ترین علت دلبستگی هنرمندان حوزه تئاتر به این سایت به دلیل پشتیبانی هایی است که در طول این سالها از آنها شده است.

وی با اشاره به گستره کشوری و راه ندازی ایران تئاتر اختصاصی برای هر استان این درگاه را یک سایت خبری، تحلیلی و مرجع در حوزه نمایش عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که نمایش های در حال اجرا را با اولویت کیفیت دنبال کنیم و آنها را پشتیبانی رسانه ای نماییم.

سردبیر ایران تئاتر یکی از ویژگی های مهم این سایت را بانک اطلاعات هنرمندان کشور عنوان کرد و گفت: بانک اطلاعات هنرمندان با سبقه 12 ساله خود، کارنامه علمی، پژوهشی و حرفه ای بیش از 3500 هنرمند را در خود جای داده است و در حال حاضر در حال طراحی نرم افزاری هستیم که از طریق آن خود هنرمند بتواند اطلاعات خود را نشر و یا به روز رسانی کند که این مسئله به همت خود هنرمندان وابسته است. ضروری است هراستان در سایت اختصاصی خود یک مرجع بانک اطلاعات اختصاصی هنرمندان استان خود را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: ایران تئاتر یک سایت شناخته شده درعرصه بین الملل است و در بحث «سئو» در رتبه های برتر جستجوگر گوگل قرار دارد کافی است کلمه تئاتر  را جستجو کنید، ایران تئاتر دومین سایت و اولین سایت خبری تئاتر است که یافت می شود . نکته کاربردی تر این است که اگر کلمه theater را در گوگل جستجو کنید بازهم ایران تئاتر بعد از ویکی پدیا دومین نشانی است که یافت می شود و دراین جستجوی گوگل هم در واقع اولین سایت خبری تئاتر تلقی می شود.با توجه به تاثیر این اعتبار در فضاهای هنری و دانشگاهی دنیا، این ویژگی می تواند برای هنرمندان تئاتر تهران و استان ها و شهرهای دیگردریچه ای در جهت معرفی خود به جهان باشد.

عبدالعلی زاده، بخش کتابخانه تخصصی سایت را از مجموعه های بی نظیر این سایت عنوان کرد و گفت: در این مجموعه تمامی آثار منتشر شده در حوزه نمایش به ویژه کتب و مجلات اختصاصی با اطلاعات کامل وجود دارد.

وی با اشاره به تعبیه بنرهایی اختصاصی جهت اطلاع رسانی در خصوص اجراهای تئاتر، سالن های نمایش، نهادهای فعال در حوزه نمایش، برنامه تماشاخانه ها، جشنواره های ایرانی و خارجی، میزان فروش هفتگی تئاترهای در حال اجرا و ...، تصریح کرد: علاقمندان با ورود به سایت ایران تئاتر می توانند هرگونه اطلاعاتی را در حوزه نمایش به دست آورند.

سردبیر ایران تئاتر در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان انجمن های هنرهای نمایشی استانها درخواست کرد تا در غنی شدن این سایت تمام همت خود را بکار گیرند.

وی افزود: وظیفه ما نشان دادن توسعه تئاتر کشور است. ما باید به دنیا اعلام کنیم که تئاتر ایران محصور در تهران نیست و گوشه گوشه کشورمان گروه های تئاتر به بهترین شکل در حال اجرای کار هستند. این اطلاع رسانی دقیق و به روز وظیفه یک رسانه است.

عبدالعلی زاده با تاکید بر اینکه عمده مشکل عامه مردم این است که تئاتر حرفه ای ندیده اند و تئاتر را به مفهوم واقعی اش نمی شناسند، تصریح کرد: ما اگر در حوزه رسانه فعالیت کنیم، هزینه دهیم، بستر سازی کنیم، مخاطب سازی کنیم و ... بی شک می توانیم با جذب مخاطب رونق بخش تئاتر استان ها باشیم وچشم انداز خوبی را برای تئاتر به ارمغان آوریم.

وی با تشریح گستره عناوین و ظرفیت متنوع اطلاع رسانی از یک نمایش و روش های تولید کم هزینه محتوی اضافه کرد: من از همه نمایندگان سایت خبری ایران تئاتر در استانها تقاضا دارم که از همه ظرفیت های رسانه ای در جهت معرفی تئاتر استان استفاده کنند.

گفتنی است در انتهای این مراسم، سردبیر ایران تئاتر به سوالات و ابهامات حاضران پاسخ داد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند
گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند

یعقوب صباحی، بازیگر پیشکسوت تئاتر می‌گوید تماشاگران امروزِ تئاتر نمایش‌های مینی‌مال، موجز و گویا را برای به تماشا نشستن انتخاب می‌کنند.

|

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی پای اجراها نشست

اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است
دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی پای اجراها نشست

اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است

اتابک نادری، دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی می‌گوید اجرای عمومی برخی نمایش‌های این دوره که در اراک، تهران، رشت و ساری شروع شده با تنوع نمایش‌ها و استقبال مخاطب چشمگیر بوده است‌.

|

نظرات کاربران