در حال بارگذاری ...
تماشاخانه «دا» میزبان نمایش- چیدمان می شود

تلفیق نمایش و تجسم در «نقطه کور»

اجرای عمومی نمایش- چیدمان «نقطه کور» به نویسندگی و کارگردانی امیرعباس خراسانی در تماشاخانه «دا» آغاز می‌شود.

به گزارش دریافتی، نمایش- چیدمان «نقطه کور» به نویسندگی و کارگردانی امیرعباس خراسانی از 28 آذرماه دو نوبت در روز، در تماشاخانه «دا» به صحنه می‌رود. این رویداد که تلفیقی از نمایش، مجسمه‌سازی و عکاسی است، با همکاری سه گروه و بر مبنای آثار ژان پل سارتر و فلسفه اگزیستانسیالیزم شکل گرفته است. امیرعباس خراسانی با استفاده از یک داستان بومی شهرستان سبزوار و پیوند دادن آن با نمایشنامه «دوزخ» اثر ژان پل سارتر، نمایشنامه «نقطه کور» را آماده اجرا کرده است.

در فضای اجرای این نمایشنامه 22 عکس به نمایش درمی‌آید که راوی داستان دو دوچرخه تولید برق است. این دوچرخه‌ها از لوکیشن اصلی این اتفاق که مرده شوی‌خانه‌ای در سبزوار است حرکت کرده و با پرچم صلح تا تماشاخانه «دا» آمده‌اند. همچنین 5 مجسمه که با الهام از زندگی ژان پل سارتر و بررسی نقش جبر در زندگی او ساخته شده‌اند، در فضای اجرای نمایش حضور دارد.

عواملی که در اجرای نمایش «نقطه کور» همکاری دارند عبارت‌اند از:  نویسنده وکارگردان: امیرعباس خراسانی، بازیگران: بابک بختیاری، عباس ابراهیمی، مهان راد، مدیر پروژه: امین یزدانی‌نژاد، طراحی و اجرای مجسمه: گروه چاکوچ، عکس: علی بهرامی و سارا دباغیان، طراح لباس: هنگامه استاد، طراح نور: امین یزدانی‌نژاد، طراح صحنه: امیرعباس خراسانی،  موسیقی: ایمان نوبختی، ایوب پورعطایی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: علی آذرشین، مدیر صحنه: کیوان جدیری، تیزر: ماهان خمامی‌پور.

نمایش- چیدمان «نقطه کور» از 28 آذر تا 6 دی ماه هر روز در دو نوبت 18 و 19.30 در تماشاخانه «دا» به آدرس میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 به صحنه می‌رود.

 




مطالب مرتبط

توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه می‌آورد

«مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است
توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه می‌آورد

«مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است

احسان اکبرنژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز»، با بیان اینکه متن این اثر، جنایی-کمدی است، شیوه اجرایی آن را، ترکیبی از چندین سبک تئاتری دانست. این نمایش، از 23 بهمن در خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران