در حال بارگذاری ...
مهدی شفیعی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

بلوغ جشنواره ، ثمره ثبات مدیریتی و تشکیلات قوی آن است

مهدی شفیعی در آیین افتتاح بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ رسیده و مورد توجه مخاطبان و خانواده ها قرار گرفته است.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، دقایقی پیش با یاد استاد محمدعلی مهیمنی در سالن ابن سینای نمایشگاه‌های بین المللی همدان گشایش یافت.در این مراسم که با حضور پرشور خانواده‌های همدانی و مسئولان کشوری و استانی آغاز شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، به میهمانان خارجی و داخلی خوش‌آمد گفت.
فاضل عبادی با تبریک آغاز بیست و سه سالگی جشنواره، اظهار کرد: این ایام فرخنده و شاد را به همه خانواده ها و کودکان تبریک عرض می کنم، زیرا مخاطب اصلی جشنواره کودکان و نوجوانان هستند. خرسندیم جشنواره در بیست و سومین سال برگزاری خود، از آوازه ملی و بین المللی برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با گرامیداشت یاد و نام هنرمند فقید، استاد محمدعلی مهیمنی، درگذشت این هنرمند گرانمایه را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت گفت و افزود: جشنواره بیست و سوم با یاد و نام این استاد پیشکسوت عرصه تئاتر آغاز می‌کنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان استان و ارگان‌هایی که در برگزاری این جشنواره همکاری کرده‌اند، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره راه قرائت کرد.
در ادامه این مراسم  مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ رسیده و مورد توجه مخاطبان و خانواده ها قرار گرفته است افزود: این جشنواره در بیست و سه سالگی خود به چنان بالندگی رسیده که میزبان 10 گروه موفق از کشورهای خارجی و گروه‌های حرفه‌ای از ایران است. امسال شاهد برگزاری جشنواره در محورهای مختلفی هستیم و نمایش ها در بخش های تخصصی برای کودکان، نوجوانان و خردسالان اجرا می شود که این امر برگرفته از نگاه تخصصی به مخاطب کودک و نوجوان است. این دوره از جشنواره علاوه بر حضور گروه های ایرانی، بخش بین الملل نیز قوی است و مدیران عالی کمپانی های شناخته شده در جشنواره حضور دارند.
وی بلوغ جشنواره را ثمره ثبات مدیریتی و تشکیلات قوی برگزار کننده دانست و افزود: نمایش‌های کودک و نوجوان جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد و اگر به آینده جامعه علاقمند باشیم و به میهن اسلامی توجه کنیم؛ باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی بگیریم.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: تئاتر محدود به اجرای صحنه ای نیست؛ بلکه باید کودک و نوجوان را در جریان تئاتر خلاقانه قرار دهیم و آنچه برای آموزش، مد نظر خانواده‌هاست در این مقوله بگنجانیم.
وی با اشاره به اجرای نقالی کودکان در آغاز مراسم، تصریح کرد: نقالی و هنرهای ایرانی باعث ارتقای اعتماد به نفس کودکان شده و شیوه ای است که در آموزش تأثیر بسزایی دارد.
مهدی شفیعی سرمایه اصلی جشنواره را مخاطبان همدانی دانست و گفت: استقبال شما، ما را برای ادامه برگزاری این جشنواره در همدان دلگرم کرده است. همیشه شاهد حضور شما هستیم و این مسئولیت ما را بیشتر کرده و در تمام سال این مسئولیت پررنگ تر می شود.
وی در پایان از مرحوم استاد داوود رشیدی یاد کرد و از همسر وی احترام برومند قدردانی نمود . این بخش از صحبت های شفیعی با تشویق حضار همراه شد.
در این مراسم شهرام کرمی دبیر جشنواره نیز با بیان اینکه فقط به رسم وظیفه خدمت هنرمندان و مردم همدان رسیدم، اظهار کرد: این نوید بسیار خوبی است که مردم همدان 15 سال میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بوده اند. جشنواره بیست و سوم با شعار «نمایش مهر بر صحنه کودکی» و با حضور 550 هنرمند در حال برگزاری است.
کرمی با اشاره به اینکه در طی برگزاری جشنواره برنامه‌های متعدد و مختلفی اجرا می شود، تصریح کرد: آرزومندم تلاش هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان باعث شادی کودکان همدانی شود و گامی در جهت رشد فرهنگی آینده سازان این استان برداشته شود. همه ما مشتاق حضور مردم همدان در جشنواره هستیم تا با حضور خود در سالن های اجرای نمایش، تلاش هنرمندان این مرز و بوم ارج نهاده شود.

در ادامه  مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ضمن قدردانی از تمام هنرمندان به ویژه همسر هنرمند فقید داود رشیدی، گفت: قطعا هنرنمایی هنرمندان امروز مرهون تلاش هنرمندان ارزشمندی چون مرحوم رشیدی در گذشته است.
محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به قدمت سه هزار ساله همدان، اظهار کرد: همدان که در قرن ها پیش  پایتخت ایران بوده و اکنون لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را یدک می کشد، بسیار در عرصه هنر فعال و پویا عمل کرده است.
وی همدان را مهد مشاهیر و مفاخری چون ابن سینا، میرزاده عشقی نام برد و افزود: نام همدان با هنر عجین است چرا که علاوه بر سفال لالجین همدان پایتخت هنر تئاتر کودک نیز هست.
الهی تبار با بیان اینکه همدان افتخار میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان را دارد، تصریح کرد: فراهم آوردن بستر مناسب برای شادی کودکان و نوجوانان، پویایی هنر وخلق آثار هنری خلاق از اهداف مهم این جشنواره است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اضافه کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی هنرمندان از دست اندرکاران برگزاری جشنواره به خاطر فراهم آوردن فضا جهت حضور ارزشمند جامعه هنری و برگزاری این رخداد بزرگ تشکر می کنم.
وی ضمن امیدواری از برگزاری مجدد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یادآور شد: صلح و دوستی برای کودکان جهان و کودکان کشور و  شادی و سلامتی برای همه آنان از آرزوهای همه ما است.
افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شامگاه دوشنبه در سالن ابن سینای نمایشگاه های بین المللی همدان برگزار شد. رضا فیاضی  در این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان و مردم، به مهمانان خارجی به دو زبان عربی و انگلیسی  تبریک و خوش‌آمد گفت و اظهار کرد: سال‌های دور در اولین دوره‌های برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان (امید)، شهر همدان با اشتیاقی وصف ناشدنی با تبلیغات فراوان و شوق مردم برگزار می شد.
وی افزود: در حال حاضر هم جشنواره با تب و تاب خوبی اجرا می شود اما باید این شور و شوق بیش از گذشته باشد.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به یاد حضور آن سال‌ها و بازیگری در این عرصه زمزمه می کنم؛ هزار چهره می زند آیینه خیال من.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور شخصیت‌های آشنای کودک و نوجوان و به یاد کودکان مظلوم غزه امروز ۳۰ بهمن‌ در اردکان همراه با جشن شادپیمایی عروسک‌ها برگزار می‌شود.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، 9 کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

در آستانه برگزاری رویداد در شهر اردکان

پیام دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد
در آستانه برگزاری رویداد در شهر اردکان

پیام دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با انتشار پیامی، تاکید کرد هنرمندان در این رویداد گردهم می‌آیند تا با رنگ و نور، کلام، حرکت و تصویر و تصور، جلوه‌ای از فردا را با امید و به زیبایی بسازند.

|

نظرات کاربران