در حال بارگذاری ...
...

در گفت و گو با کیوان کثیریان روزنامه‌نگار، منتقد وهشتمین سردبیر ایران تئاتر بررسی شد

ایران تئاتر ؛ تنها پایگاه رسانه ای تئاتر ایران در عرصه بین الملل

در گفت و گو با کیوان کثیریان روزنامه‌نگار، منتقد وهشتمین سردبیر ایران تئاتر بررسی شد

ایران تئاتر ؛ تنها پایگاه رسانه ای تئاتر ایران در عرصه بین الملل

کیوان کثیریان معتقد است «ایران تئاتر» همیشه سایت اول هنر های نمایشی ایران بوده و تنها پایگاه رسانه ای تئاتر ایران در عرصه بین الملل است.

به گزارش ایران تئاتر، کیوان کثیریان روزنامه‌نگار و منتقد شناخته شده تئاتر و سینما که در سال‌های گذشته  سردبیری سایت ایران تئاتر را برعهده داشته، به مناسبت آغاز دوازدهمین سال فعالیت این رسانه با بیان اینکه «ایران تئاتر» همیشه سایت اول هنر نمایش ایران بوده و باید بماند، گفت: سایت ایران تئاتر طرفیت‌های فراوانی دارد و  به سمتی حرکت کرده که به پایگاه اصلی هنرمندان تئاتر تبدیل شده و آنها احساس  می کنند که این سایت متعلق به خودشان است.

کثیریان با اشاره به اهمیت شناخت مدیران از رسانه، ادامه داد: هر تحولی نیاز به حمایت دارد و چنانچه مدیران و مسئولین شناخت درستی از رسانه داشته باشند با حمایت از سایت می‌توانند به رشد و بالندگی آن کمک کنند . این امر در مورد سایت ایران تئاتر به عنوان سایت رسمی هنر های نمایشی در ایران نیز صدق می‌کند. چنانچه مدیران اجازه بدهند که سایت به لحاظ رسانه‌ای کار حرفه‌ای خودش را انجام بدهد خیلی از مسائل حل ‌می شود.

این نویسنده و فعال رسانه‌ای همچنین با اشاره به افزایش تولیدات نمایشی در سال‌های اخیر، گفت: یکی از نکاتی که به نظرم در سایت ایران تئاتر باید به آن توجه بیشتری شود مسئله نقد است ؛هم نقد سیاست‌ها و هم نقد آثار نمایشی. البته با توجه به اینکه ایران تئاتر زیرمجموعه اداره کل هنرهای نمایشی است ممکن است همچنان در حوزه نقدِ سیاست‌ها و نقدِ درونی، دست سایت بسته باشد اما در حوزه نقد نمایش‌ها سایت توانسه  ضمن حمایت کلی از آثار نمایشی به نقد منطقی، مستدل و اصولی آثار نمایشی بپردازد. البته اگر قرار باشد سایت از هر نمایشی که روی صحنه می‌رود و الان هم تعداد آنها بسیار زیاد است، حمایت کامل کند عملا به تریبون بی‌مزد و مواجب همه نمایش‌ها تبدیل شده است.

کثیریان درباره اهمیت نقد از درون، تصریح کرد: اگر مدیران، رسانه را به خوبی بشناسند حتما اجازه نقد از درون را می‌دهند زیرا این مسئله نه تنها به ضرر آن مدیریت نیست بلکه در بلندمدت قطعا به نفع آن‌ها تمام خواهد شد. البته هر چند کمتر مدیری چنین اجازه‌ای را به رسانه زیرمجموعه‌اش می‌دهد اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، نشانه بسیار خوبی است و می‌توان بواسطه وقوع آن، آینده روشنی را متصور بود.

این روزنامه‌نگار و منتقد همچنین درباره دوره سردبیری‌اش در سایت ایران تئاتر گفت: زمانی‌که من سردبیری سایت را برعهده گرفتم بنا به دلائلی مدتی بود که مدیران وقت سایت را به حال خود رها کرده بودند و سایت هم به لحاظ لجستیکی و هم به لحاظ محتوایی شرایط مطلوبی نداشت. به همین روی با تمام محدودیت‌هایی که در آن زمان، به ویژه از نظر مالی وجود داشت، من به همراه دوستانی که در آن مقطع در سایت مشغول شده بودیم تلاش کردیم با احیاء بخش نقد، به روز کردن بانک اطلاعاتی هنرمندان، افزایش تولید محتوا در زمنیه گفت‌وگو و گزارش  و همچنین راه‌اندازی سامانه پیامکی، تاجایی‌که می‌توانیم شرایط سایت را بهتر کنیم.

رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پایان با تاکید بر اینکه سایت ایران تئاتر باید به یک سایت بین المللی تبدیل شود، عنوان کرد: سایت  ایران تئاتر باید به عنوان یک سایت بین‌المللی دیده شود، زیرا در حال حاضر معرفی و شناخت تئاتر ایران در سطح بین‌المللی تنها به حضور گروه‌های تئاتری در جشنواره‌های مختلف خارجی محدود است و ایران تئاتر به لحاظ رسانه‌ای تنها پایگاهی است که می‌تواند این فرآیند را به نفع جریان تئاتر ایران تغییر بدهد.