در حال بارگذاری ...
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزیدگان خود را شناخت

رکورد استقبال 135 هزار مخاطب در جشنواره ای بین المللی

آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان صبح امروز با حضور مدیران  فرهنگ و هنر کشور و استان ، هنرمندان تئاتر و مهمانان خارجی جشنواره در سالن بوعلی سینا شهر همدان برگزار شد.

به گزارش دریافتی ایران تئار در این مراسم فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سخنانی  ضمن تبریک زاد روز با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: از تشریف فرمایی همه هنرمندان،  مسئولان و میهمانان که این محفل هنری را منور نموده اند،  صمیمانه سپاسگزارم.
وی افزود: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با شرکت 550 نفر از هنرمندان ایرانی و خارجی  در قالب 60 گروه نمایشی، به ایستگاه پایانی رسید. به همه دست اندرکاران و مسئولان در تهران و همدان به ویژه دبیر محترم و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  که سومین دوره این جشنواره در دوران مسئولیت بنده برگزار می کنند، دست مریزاد و خدا قوت میگویم.
عبادی خاطرنشان کرد: بی شک برگزاری چنین جشنواره ای بدون همکاری سازمان ها، ادارات استانی، تشکل های فرهنگی و هنری و نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار همدان، به نیکویی به انجام نمی رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بر این باوریم که میزبان این جشنواره بین‌المللی در ساحت فرهنگ و هنر ، صاحبان اصلی آن و مولدان و مبتکران اندیشه و عمل در این حوزه هستند گفت: بالیدن و رشد جشنواره تئاتر کودک نیز به همت و سعی و صبوری هنرمندان نمایش به ویژه پیشکسوتان به این ایستگاه رسیده است
وی افزود:در این دوره از جشنواره هم جشن صد سالگی تئاتر ایران را با یاد مرحوم باغچه بان برگزار کردیم و از حضور پیشکسوتان در قالب برگزاری کارگاه سخنرانی و میهمانان ویژه برخوردار بودیم و هم از کارنامه فاخر استاد فیاضی در تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمده که همه اینها مایه شکر و سپاس است. 
عبادی ادامه داد: در این فرخنده روز ولادت حضت  سول (ص) دست بر دعا بر می داریم که ظلم و جو رو ستم از مناسبات انسانی رخت بر بندد و اخلاق و معنویت بر جهان حاکم شود و در هیچ جای کره زمین چهره اندوهبار کودکان و نوجوانان را نبینیم و اشکی برگونه فرزندانمان جاری نشود. به علیرضای عزیز که میهمان ما و البته صاحبخانه این جشنواه هستند خوش آمد می گویم و البته برای پدر شهیدش و سایر شهدای اسلام که برای رهایی بشریت جان بر کف نهادند علو درجات را طلب می کنم. و برای مقام معظم رهبری سلامتی ، طول عمر و برای رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید و همه خادمان فرهنگ و هنر نیز توفیق و سربلندی آرزو می کنم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور هنرمندان و پیشکسوتان کشورهای حاضر و استان ها در این جشنواره تشکر کرده و گفت: از خدا می خواهیم که همانگونه که جشن صد سالگی تئاتر را در این جشنواره برگزار کردیم جشن صدسالگی و بیشترش را نسیب فرزندانمان نماید.
در ادامه آیین تجلیل از علیرضا بشیری، فرزند شهید محمد رضا بشیری برگزار و یاد علی وزینی خبرنگار درگذشته فرهنگ و هنر گرامی داشته شد.


شهرام کرمی: بچه ها باید با زبان هنر تربیت شوند
در ادامه، شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان  گفت: وظیفه دارم از تک‌تک هنرمندان و اساتید که کمک کردند تا بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به خوبی برگزار شود. وظیفه دارم از همکاری مسئولان در برگزاری این رویداد تشکر کنم. بیست و‌سه دوره برگزاری جشنواره اتفاق خجسته ای است و همه ما تلاش کردیم جشنواره خوبی برگزار شود.
وی ادامه  داد: اعتقاد داریم بچه ها باید با زبان هنر تربیت شوند. صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان نیز مایه سربلندی است چرا که پیشینه و اینده هنر را نشان می‌دهد.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: تلاش هنرمندان و توجه مسئولان موضوعاتی است که تئاتر کودک و نوجوان به آن نیاز دارد .از مسئولان تقاضا می کنم که به تئاتر خصوصا تئاتر کودک و نوجوان بیشتر توجه کنند.
وی افزود: جا دارد یادی کنم از استاد همدانی استاد مهیمنی.خوشبختانه سرمایه عظیمی تحت عنوان مخاطبان و سرمایه عظیم تری به نام هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان  که همگی تلاش می کنند آثار خوبی را ارائه دهند.
کرمی گفت: امیدوارم گام بلندی برداریم و تلاش کنیم برای برگزاری دوره های آتی این جشنواره و‌اینکه دوره  های آتی پربارتر برگزار شود. من فقط نماینده ای از شما هنرمندان و عزیزان پرتلاش هسم و‌به حکم‌وظیفه ازهمه اعضای ستادی جشنواره تشکر می کنم.

 

در ادامه،مراسم   برگزیدگان این دوره از جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:


- در بخش مسابقه تئاتر خیابانی
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: منوچهر اکبرلو- احمد بیگلریان و کریم اکبری مبارکه پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:
الف: طراحی فضا و لباس
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم¬ها «هانیه زحمت کش» و «الهه میرزایی» طراح و سازندگان دکور و عروسک نمایش «نگاه خط خطی»
ب: طرح و ایده 
تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به آقای «مهدی حبیبی» برای طرح و ایده نمایش «سورپرایز»
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به «آقای بهداد بلیغ فر» برای طرح و ایده نمایش «این همه من»
ج: بازیگری 
هیأت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از سرکار خانم «یاسمن رادمنش» بازیگر نمایش «این همه من» تقدیر مینماید.
بازیگری زن:
تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش تقدیم می¬شود به سرکار «خانم محدثه فرهادی» برای بازی در نمایش «سورپرایز »
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم «آنالی شکوری» برای بازی در نمایش «این همه من» 
بازیگری مرد:
تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش تقدیم می¬شود به آقای «مهدی حبیبی» بازیگر نمایش «سورپرایز»
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «میثم سرآبادانی» برای بازی در نمایش «جادوگر شهر زباله ها»
د: کارگردانی 
تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به آقای «مهدی حبیبی» برای کارگردانی نمایش «سورپرایز»
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به آقای « بهداد بلیغ فر» برای کارگردانی نمایش «این همه من»
معرفی برگزیده بخش مسابقه نمایشنامه نویسی (آثار چاپ شده)
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: منصور خلج- احمد بیگلریان و جواد عاطفه پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:
برگزیده: دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «داود کیانیان» برای نگارش نمایشنامه «آوای پریان» از انتشارات سروش

 

- در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی (تولیدات تازه)
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: احمد بیگلریان- حسن دولت آبادی- سیدحسین فدایی حسین پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:
رتبه سوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم میشود به سرکار خانم «مریم رهاسرشت» برای نگارش نمایشنامه «نان و حلوا»
رتبه دوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم میشود به جناب آقای «محمدباقر نباتی مقدم» برای نگارش نمایشنامه «افسانه ساوالان»
رتبه اول:تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم میشود به جناب آقای «کیومرث قنبری آذر» و سرکار خانم «سپیده دبیری» برای نگارش نمایشنامه «شیر کتابخانه»

 

معرفی برگزیده مسابقه نمایشنامه خوانی(استقبال صدسالگی تئاتر کودک)
هیأت داوران این مسابقه متشکل از سرکار خانم احترام برومند و آقایان حمیدرضا نعیمی و محمد عاقبتی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:
دیپلم افتخار این بخش تقدیم میشود به آقای «احسان مجیدی» کارگردان نمایشنامه¬خوانی «مجادله دو پری»
لوح تقدیر این بخش تقدیم میشود به آقای «فرزاد لباسی» کارگردان نمایشنامه¬خوانی «شنگول و منگول»
معرفی برگزیده مسابقه پوستر
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: قباد شیوا- امیر اسمی- آرش تنهایی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام می¬دارند:
برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی (معادل 1000 دلار) تقدیم می¬شود به سرکار خانم «مرضیه سرمشقی» برای طراحی پوستر نمایش  «تَشپِ کال» 


- در بخش مسابقه عکس
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: حمید جبلی- سیف اله صمدیان و سیامک زمردی مطلق  پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:
تقدیر: 
هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از هنرمندان زیر قدردانی می¬نماید: 
1-    سرکار خانم ها «بهار نیک پور»  برای مجموعه آثار
2-    «سمانه جویا» برای مجموعه آثار
رتبه سوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم «مریم ملک مختار» برای مجموعه آثار
رتبه دوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «سیدضیاءالدین صفویان» برای مجموعه آثار
رتبه اول:تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم «مریم قهرمانی¬زاده» برای مجموعه آثار


- در بخش مسابقه تئاتر خردسال
در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان بخش خردسال به شرح زیر اعلام شد:
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: رضا فیاضی، مجید قناد و خانم افسانه زمانی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام می دارند:
الف: بازیگری
بازیگری زن
تقدیر: هیأت داوران به خاطر برقراری ارتباط مناسب نمایشی با مخاطب خردسال با اهداء لوح تقدیر از خانم «کبری مالمیر» بازیگر نمایش «آرزوی کلاف های رنگی» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به سرکار خانم «شیرین کاشفی» بازیگر نمایش «کاغذ پاره ها»
بازیگری مرد
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از آقای «مسعود طاهری عضد» برای بازی در نمایش «دفتر من، خیال من، خوشا به روز و حال من» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم میشود به جناب آقای «آرین ناصری مهر» بازیگر نمایش «آرزوی کلاف های رنگی»
ب: نمایشنامه نویسی
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از خانم «زهرا مریدی» برای نگارش نمایشنامه «کاغذ پاره ها» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به جناب آقای «فرهاد اسماعیلی» برای نگارش نمایشنامه «آرزوی کلاف های رنگی»
ج: کارگردانی
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «رامین کُهن» برای کارگردانی نمایش «یک روز و دو فصل»
د: جایزه ویژه
هیأت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «کیان جعفری لفوت» بازیگر خردسال نمایش «بوق بوق» تقدیر می نماید.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خاطر کارکرد صحیح موسیقی برای ارتباط با مخاطب خردسال، تعلق می¬گیرد به آقای «امین پروین» آهنگساز نمایش «یک روز و دو فصل»
هـ: نمایش برگزیده
دیپلم افتخار این بخش تقدیم می شود به نمایش «یک روز و دو فصل» به کارگردانی آقای «رامین کُهن»


-- در بخش مسابقه تئاتر کودک
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: بهرام شاه¬محمدلو، سالواتوره تراماچره و خانم هنگامه مفید پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام می دارند:
الف: موسیقی
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «محمد نصرتی» برای موسیقی نمایش «رنگ رنگ نقاشی» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به جناب آقای «فرید نوایی» برای موسیقی نمایش «کلوچه های خدا»
ب: طراحی صحنه 
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «سینا ییلاق بیگی»  برای طراحی صحنه نمایش «لاکی عجق وجق» تقدیر به عمل می¬آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «مهدی شریفی» برای طراحی صحنه نمایش «مورچه ای به نام موری»
ج: طراحی لباس
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم «آزاده محمدی شیرازی» برای طراحی لباس نمایش «لاکی عجق وجق» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم «زینب رشتی» برای طراحی لباس نمایش «مورچه ای به نام موری»
د: بازیگری
بازیگری زن
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً از خانم¬ها «ندا شامی نوری» بازیگر نمایش «عمو نوروز و ننه سرما» و «مریم الهامیان» بازیگر نمایش «رنگ رنگ نقاشی» تقدیر به عمل می¬آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به سرکار خانم «سحر زینلی» بازیگر نمایش «کلوچه¬های خدا»
بازیگری مرد
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقایان«محسن شهرکی» و «محمد اسلامی» بازیگر نمایش «مورچه¬ای به نام موری» تقدیر به عمل می¬آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به جناب آقای «سعید حاجی حیدری» بازیگر نمایش «کلوچه های خدا» 
هـ: نمایشنامه نویسی
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «جواد انصافی»  برای نگارش نمایشنامه «قصه عمو نوروز و ننه سرما» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقای «سیدآرش شریف زاده» برای نگارش نمایشنامه «کلوچه های خدا»
و: کارگردانی
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «جواد انصافی»  برای کارگردانی نمایش «قصه عمو نوروز و ننه سرما» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به جناب آقای «سیدآرش شریف زاده» برای کارگردانی نمایش «کلوچه های خدا»
ز: جایزه ویژه
دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق میگیرد به نمایش «مورچه ای به نام موری» به کارگردانی آقای «محمد جهانپا» و نمایش «کلوچه های خدا» به کارگردانی آقای «سیدآرش شریف زاده»


- برگزیدگان آرا مردمی جشنواره 
در بخش بعدی مراسم برگزدیگان هر یک از بخش های جشنواره به انتخاب مردم معرفی شدند. به این ترتیب در بخش بین الملل نمایش اورکت از کره جنوبی ، در بخش نوجوان نمایش کدو زری و در بخش کودک نمایش رنگ رنگ نقاشی بیشترین آرا مردمی رااز آن خود کردند.
معرفی برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر نوجوان
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: اردشیر صالحپور-  نیکلاس مالمکارونا و خانم لیلی رشیدی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام می دارند:
الف: موسیقی
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «رامین کُهن»  برای موسیقی نمایش «گیسوانی برای پرواز» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می¬شود به جناب آقایان «علی بی نیاز» و «سیاوش عظیمی» برای موسیقی نمایش «کدوزری»
ب: طراحی صحنه
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «علی اعلمی»  برای طراحی صحنه نمایش «کدوزری» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به آقای «رضا حسن زاده» برای طراحی صحنه نمایش «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز»
ج: بازیگری
بازیگری زن
کاندیداها:
-    سرکار خانم «بنفشه خرم آبادی» برای بازی در نمایش «بچه های خاکستری»
-    سرکار خانم «رها آویژه» برای بازی در نمایش «پسر نیل»
-    سرکار خانم «آنالی شکور» برای بازی در نمایش «یک سیب برای دو نفر»
-    سرکار خانم «فروزان بهرامپور» برای بازی در نمایش «کدوزری»
-    سرکار خانم «» برای بازی در نمایش «بچه¬های خاکستری»

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم «فروزان بهرامپور» بازیگر نمایش «کدوزری» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به سرکار خانم «آنالی شکوری» بازیگر نمایش «یک سیب برای دو نفر»
بازیگری مرد
کاندیداها:
-    گروه بازیگران نمایش «کابوس همراه» آقایان: امیرحسین عسکری، رسول ملایی، محمدمهدی آقابابایی، محمدامین رفاهت، رضا خاشعی، علیرضا آقایی، اسماعیل صادقی و محمدحسن حسن زاده
-    گروه بازیگران نمایش «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز» آقایان: مجتبی زادفر، هادی محمدخانی، مصطفی موحد، امیر جوادزاده، علی رسول زاده
-    گروه بازیگران نمایش «پس لرزه» آقایان: محمد رشنو، علی برنگی، نیما نوروزی و علیرضا چگینی
-    جناب آقای «سلمان فرخنده» برای بازی در نمایش «کدوزری»
-    جناب آقای «حمیدرضا ملاحسینی» برای بازی در نمایش «یک سیب برای دو نفر»
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از گروه بازیگران نمایش «کابوس همراه» آقایان امیرحسین عسکری، رسول ملایی، محمدمهدی آقابابایی، محمدامین رفاهت، رضا خاشعی، علیرضا آقایی، اسماعیل صادقی و محمدحسن حسن زاده تقدیر به عمل می¬آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به گروه بازیگران نمایش «پس لرزه» آقایان: محمد رشنو، علی برنگی، نیما نوروزی و علیرضا چگینی
د: نمایشنامه نویسی
کاندیداها:
-    جناب آقای «سینا شفیعی» برای نگارش نمایشنامه «پس لرزه»
-    جناب آقای «رضا صابری» برای نگارش نمایشنامه «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز»
-    جناب آقای «حمیدرضا رنج کش» برای نگارش نمایشنامه «کابوس همراه»
-    جناب آقای «منوچهر اکبرلو» برای نگارش نمایشنامه «یک سیب برای 2 نفر»
-    سرکار خانم ها «گیتی مرتضوی» و «راضیه برومند» برای نگارش نمایشنامه «کدوزری»
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «رضا صابری»  برای نگارش نمایشنامه «حقاییق شیفت شب، وقایع شیفت روز» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم می شود به جناب آقای «سینا شفیعی» برای نگارش نمایشنامه «پس لرزه»
هـ: کارگردانی
کاندیداها:
-    جناب آقای «محمد اسماعیل زاده» برای کارگردانی نمایش «پس لرزه»
-    جناب آقای «حمیدرضا ملاحسینی» برای کارگردانی نمایش «یک سیب برای دو نفر»
-    جناب آقای «حمیدرضا رنج کش» برای کارگردانی نمایش «کابوس همراه»
-    جناب آقای «محمد اعلمی» برای کارگردانی نمایش «کدوزری»
-    جناب آقای «امیر مشهدی عباس» برای کارگردانی نمایش «ژنرال¬ها»
-    سرکار خانم «الهام چنانی» برای کارگردانی نمایش «بچه¬های خاکستری»
-    جناب آقای «رضا حسینی» برای کارگردانی نمایش «حقایق شیفت شب وقایع شیفت روز»
تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای «حمیدرضا ملاحسینی» کارگردان نمایش «یک سیب برای دو نفر» تقدیر به عمل می آورد.
برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم میشود به جناب آقای «رضا حسینی» کارگردان نمایش «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز»
و: جایزه ویژه
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت به آقای «محمد اسماعیل زاده» کارگردان نمایش «پس لرزه»

 

برگزیده بخش مسابقه پژوهش (به استقبال صد سال تئاتر کودک)
هیأت علمی مسابقه پژوهشی به استقبال صد سال تئاتر کودک و نوجوان متشکل از آقایان: داود کیانیان- یداله وفاداری- مسلم قاسمی- منصور خلج- سیدحسین فدایی حسین و منوچهر اکبرلو پس از مطالعه و ارزیابی مقالات ارائه شده به این بخش مقالات زیر را به صورت مشترک و بدون اولویت به عنوان آثار برگزیده اعلام می نماید.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می شود به: 
-    جناب آقایان «کریم خاوری» و «تحسین مصطفی» برای نگارش مقاله «تئاتر کودک و نوجوان در یک دهه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان» 
-    سرکار خانم «مژگان وثوقی» برای نگارش مقاله «جبار باغچه بان و نمایش خلاق» 
-    جناب آقای «احمد بیگلریان» برای نگارش مقاله «تأثیر ادبیات مکتوب کودک و نوجوان بر تئاتر کودک و نوجوان ایران» 
-    سرکار خانم «نیاز اسماعیل پور» برای نگارش مقاله «تئاتر کودک در ایران، از نخستین حرکت ها تا نخستین نمایشنامه»

 




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور شخصیت‌های آشنای کودک و نوجوان و به یاد کودکان مظلوم غزه امروز ۳۰ بهمن‌ در اردکان همراه با جشن شادپیمایی عروسک‌ها برگزار می‌شود.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، 9 کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران