در حال بارگذاری ...
دلنوشته حمید مظفری در فقدان جعفر والی

جز فرودآوردن سر تعظیم دربرابربزرگی او چه می توانیم کرد؟

حمید مظفری : جعفر والی این استاد تئاتر به جد یکی از دل بسته ترین های هنرمندان این عرصه بود.

صبح شنبه 27 آذر ماه یک هزار وسیصد ونود وپنج کارگردان وبازیگر شهیر دهه های چهل وپنجاهِ  تئاتر و بازیگر سینما : جعفر والی ، بعداز تحمل  رنج های بیماری، که اورا سه ماه  توان فرسود، از بندِ حیات  رها شد و برای همیشه آسود.

شکی نباید داشت که این استاد تئاتر به جد یکی از دل بسته ترین های هنرمندان این عرصه بود.همین پریشب ؛ [شبی که برای آن نازنین صبح نداشت] از دوست بسیار عزیزم علی بی غم از آقای والی جویا می شدم، که خوب، پیداست آگاهی ای امیدوار کننده نداشت که بدهد.

این هنرمند"ایرانی" بیشترین آفرینشگری هایش در راستای نمایش [تئاتر] ایرانی بوده است.آثار تئاتری زنده یاد غلامحسین ساعدی را همو بود که بر صحنه ی خاطره آفرین  تماشاخانه سنگلج با بهترین میزانسن ها به نمایش در می آورد.

اینک جز آه حسرت کشیدن در نبود او،وجز فرودآوردن سر تعظیم دربرابربزرگی او چه می توانیم کرد؟  

ما این حق را داریم که از روزگار وبازی های زشت اش به شدت دل آزرده و پرسشگر باشیم ؛ چرا نباید جعفر والی دراین چهاردهه،چهل نمایش  دیگر ،آن گونه که دل خواهش بود برصحنه می برد؟

آیا بایسته بود که به تقریب ، نیمی از عمر خود را در رویای صحنه سرآورد،ودر پایان آروزی بازی  با خود برد؟
 




مطالب مرتبط

«هزارویک‌شب شهرزاد» میزبان دانشجویان و هنرجویان خواهد شد

«هزارویک‌شب شهرزاد» میزبان دانشجویان و هنرجویان خواهد شد

رویداد «هزارویک‌شب شهرزاد» اعلام آمادگی کرد تا با ایجاد فضایی مناسب جهت شناسایی استعدادهای ویژه هنری، از اوایل خرداد 1403، میزبان دانشجویان و هنرجویان کلیه رشته‌های هنری و گروه‌های تئاتری باشد. 

|

محمدرضا عطایی‌فر، کارگردان نمایش «توقف اتانازی» خبر داد

انصراف از مرگ و خودکشى با دیدن یک نمایش!
محمدرضا عطایی‌فر، کارگردان نمایش «توقف اتانازی» خبر داد

انصراف از مرگ و خودکشى با دیدن یک نمایش!

محمدرضا عطایی‌فر، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» می‌گوید در طول اجرا با کسانى آشنا شدیم که متأسفانه به مرگ و خودکشى فکر کرده بودند و نکته جالب این بود که با دیدن این نمایش از انجام این کار منصرف شدند. احساس می‌کنیم تا حدی وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم.

|

محمدعلی واعظ، کارگردان نمایش «هتل»:

زبان بدن، اثر انگشت هر بازیگر است
محمدعلی واعظ، کارگردان نمایش «هتل»:

زبان بدن، اثر انگشت هر بازیگر است

محمدعلی واعظ، نمایش «هتل» را در قالب یک کمدی بزن‌بکوب، فیزیکال و بدون کلام روی صحنه آورده است. او با بیان این‌که این نمایش را با دو گروه مختلف بازیگری در دو نوبت اجرا می‌کند، می‌گوید با این شیوه می‌خواهد از تفاوت‌هایی که زبان بدن هر بازیگر با دیگری در انتقال مفهوم دارد بهره ...

|

نظرات کاربران