در حال بارگذاری ...
...

کمبود بودجه آهنگسازی در تئاتر را محدود کرده است

لوریس چکناواریان، آهنگساز تئاتر و رهبر افتخاری ارکستر سمفونی ملی ایران با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر‌ گفت:«چنان چه برای هر اثر نمایشی یک آهنگساز در نظر گرفته شود، آهنگسازان جوان نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند. همان طور که آهنگسازان مشهوری همچون بتهوون نیز برای تئاتر آهنگسازی کرده‌اند و آثارشان نیز جاودانه و ماندگار شده است.»

لوریس چکناواریان معتقد است:«بهترین نوع کار برای اجرای موسیقی تئاتر این است که برای هر اثر نمایشی، موسیقی نوشته شود تا آن اثر دارای بهترین کیفیت اجرایی باشد.»
لوریس چکناواریان، آهنگساز تئاتر و رهبر افتخاری ارکستر سمفونی ملی ایران با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر‌ گفت:«چنان چه برای هر اثر نمایشی یک آهنگساز در نظر گرفته شود، آهنگسازان جوان نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند. همان طور که آهنگسازان مشهوری همچون بتهوون نیز برای تئاتر آهنگسازی کرده‌اند و آثارشان نیز جاودانه و ماندگار شده است.»
وی در ادامه افزود:«در برخی مواقع به دلیل کمبود بودجه این امکان وجود ندارد که برای یک اثر نمایشی آهنگسازی شود، بنابراین کارگردانان از آثار موسیقی موجود استفاده می‌کنند. اما چنان چه کارگردان بودجه کافی در اختیارش باشد، بهترین کار این است که آهنگسازی را دعوت به کار کرده و به او سفارش دهد که آهنگ نمایش او را بسازد.»
آهنگساز اپرای عروسکی رستم و سهراب در خصوص استفاده از سینتی سایزر به جای سازهای اورجینال در آهنگسازی تئاتر‌ اظهار کرد:«هیچ قانونی به منظور محدود کردن هنرمند، برای استفاده از سازهای مورد نظرش وجود ندارد. هر چند که هر چیز، اورجینالش بهتر و طبیعی‌تر است؛ اما این امکان هم وجود دارد که چون کارگردان بودجه کافی در اختیار ندارد، به سراغ سینتی سایزر برود.»
وی در پایان خاطر نشان کرد:«آهنگسازی نمایش به داستان نمایشنامه نیز بستگی دارد. بنابراین ممکن است بر حسب نیاز نمایش، از موسیقی آوانگارد، سنتی و... استفاده شود.»