در حال بارگذاری ...
با حضور فریده سپاه‌منصور، افشین هاشمی و بهزاد خداویسی

نمایش «بانوی گم‌شده» در تماشاخانه ارغنون افتتاح شد

نمایش «بانوی گم‌شده» به کارگردانی فرهاد شریفی و تهیه‌کنندگی سیدحسام میرحجازی، شب گذشته یکشنبه ۲۸ آذرماه با حضور هنرمندانی همچون فریده سپاه‌منصور، افشین هاشمی و بهزاد خداویسی اجراهای خود را در تماشاخانه ارغنون آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «بانوی گم‌شده» به نویسندگی هلن خان‌زاده امیری،کارگردانی فرهاد شریفی و تهیه‌کنندگی سیدحسام میرحجازی در نخستین شب اجرای خود میزبان هنرمندانی نظیر فریده سپاه‌منصور، افشین هاشمی، بهزاد خداویسی، امیرشهاب رضویان و محمدعلی ساربان بود.

فریده سپاه‌منصور درباره بازی مهشاد مخبری در این نمایش گفت: «به نظرم خانم مخبری امشب که اولین شب اجرا و هنوز کار پخته نشده بود، به گونه ای توانست با مخاطب ارتباط بر قرار کند که ببینید ده شب دیگر روی صحنه چه کار می‌کند! خوش به حال آنها که چند شب دیگر به تماشای این نمایش می‌نشینند. متاسفانه زمستان است و من نمی‌توانم زیاد از خانه بیرون بیایم، وگرنه یکی‌دو مرتبه دیگر به تماشای این نمایش می‌آمدم».

این بازیگر پیشکسوت همچنین در مورد مضمون نمایش بیان کرد: «بانوی گم‌شده درباره یک هنرمند فراموش‌شده است که متاسفانه اطراف‌مان چنین هنرمندانی را زیاد می‌بینیم. همه گله‌مند هستند از این‌که چرا فراموش می‌شوند. این نمایش حکایت «هرکه از دل برود، از دیده برفت» است. شخصیت زن در نمایش سرنوشت خیلی دردناکی دارد. البته فراموش‌شدن برای هر کسی تلخ است. اگر یک فرد معمولی باشیم و فراموش شویم، دردناک است اما وقتی شغلی دارید که مورد توجه اکثریت هستید و بعد ناگهان فراموش می‌شوید،خیلی دردناک‌تر است. ضمن این‌که ما در این نمایش، تصویر یک زن بی‌خانمان و مبتلا به آلزایمر را می‌بینیم.»

بهزاد خداویسی نیز درباره نمایش «بانوی گم‌شده» گفت: «این نمایش لحظات خیلی درخشان و زیبایی دارد. بازی خانم مخبری مثل همیشه خوب و حرفه‌ای است و تماشاگر باور نمی‌کند. او یک بازیگر جوان است، اما مخاطب گمان می‌کند یک پیرزن، این نقش را ایفا می کند و همین نکته جذاب بود. مضمون نمایش هم به رشته کاری ما نزدیک بود؛ بازیگری که حالا پیر و گُم شده. شاید آینده همه ما این‌طور باشد. این نمایش من را به یاد زنده‌یاد حسین سرشار انداخت که آلزایمر گرفته بود. بانوی گم‌شده برای مخاطب خیلی نوستالژی داشت و ما را به گذشته می‌برد. نکته دیگر در این کار، اشاره جالب آن به نبرد میان جوانی و پیری است و نوعی فراموشی که آدم‌ها خاطره‌های خیلی دور را به یاد دارند، ولی رویدادهای نزدیک را به خاطر نمی‌آورند».

«بانوی گم‌شده» اثری اجتماعی با رویکرد طنز، روایتی از سرگذشت هنرمندان یا افرادی است که در کهولت سن، دچار فراموشی شده‌اند و آرزوهای خود را بر باد رفته می‌پندارند.

مهشاد مخبری تنها بازیگر این نمایش است و دیگر عوامل آن عبارتند از: مهدی یزدی(نوازنده و همراه)، پروین کوثری(طراح لباس و صحنه)، بابک حقی(عکاس، طراح پوستر و بروشور)، قاسم فرجی(افکت و ضبط)، سهیلا تیلاوی(دستیار و برنامه‌ریز)، احمدرضا حجارزاده و الهه حاجی‌زاده (مشاور رسانه و روابط‌عمومی).

این نمایش تا پایان دی‌ماه هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت20:45 در تماشاخانه ارغنون به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از تقاطع رازی، جنب کلینیک شهیدحیدری، بن‌بست زیبا، پلاک1 اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای رزرو بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد
نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد

امین خرمی*: قصه و داستان نمایشنامه «شیرهای خان‌بابا سلطنه»، داستانی که در بیش‌ از یک قرن گذشته به قلم افشین هاشمی روایت می‌شود؛ برای بسیاری از هنرمندان تئاتر و مخاطبان این هنر آشناست. اثری که ...

|

نظرات کاربران