در حال بارگذاری ...
با حضور حقیقی، فرهادی و مصطفی‌زاده ابراهیمی در جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری در تبلیغات مؤثر داوری می‌شود

داوران بخش هویت بصری گروه‌های نمایشی در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر، با توجه به گسترش روزافزون اجراهای تئاتر در سالیان اخیر و افزایش تماشاخانه‌ها در سراسر کشور و همچنین اهمیت غیرقابل‌انکار به‌عنوان یکی از ارکان مکمل تولید آثار، توجه اصولی گروه‌های نمایشی به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های تبلیغات مؤثر و کارآمد ضروری به نظر می‌رسد.
گروه‌های نمایشی، بهتر است حضور خود را در هویت یکپارچه بصری نشان دهند و این امر به‌عنوان یک نیاز اساسی مستلزم معرفی این هویت در یک چارچوب حرفه‌ای و همکاری با حوزه‌ی تخصصی طراحی گرافیک است.
تأکید بر سامان‌دهی فعالیت‌های گروه نمایشی به‌ویژه معرفی گروه بر مبنای هویت کلامی و هویت بصری، امکان فوق‌العاده در رونق بخشی اقتصاد گره‌گشایند، فرصت‌های ملی و بین‌المللی جهت عرضه‌ی آثار نمایشی است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، علاوه بر برگزاری مسابقه پوستر به روال معمول، برای ترغیب گروه‌های نمایشی برای تأمین هویت بصری و ایجاد فرصت برای ارتباط همکاری هنرهای نمایشی و هنر گرافیک، «مسابقه طراحی هویت بصری گروه‌های نمایشی» را برگزار می‌کند.

با توجه به اهمیت مقوله هویت بصری در حوزه فعالیت گروه‌های نمایشی و ضرورت توجه ویژه به این امر مهم، ایجاد مسابقه طراحی هویت بصری گروه‌های نمایشی در دومین سال پیاپی در جشنواره را شکل داده اما بررسی و تحقیقات صورت گرفته از گروه‌های نمایشی بیانگر آن است که بسیاری از آنها فاقد اقلام استاندارد و موردنیاز هویت بصری و سازمانی یک گروه نمایشی هستند، درنتیجه برگزاری این بخش در جهت جریان سازی و آینده‌نگری و تعامل هر چه بیشتر طراحان گرافیک با گروهای نمایشی بوده و دبیرخانه با فراهم نمودن شرایطی مناسب جهت ایجاد این تعاملات، با معرفی گروه‌های نمایشی و طراحان گرافیست به یکدیگر این بخش را برگزار می‌نماید. در این دوره از جشنواره گروهی متشکل از ابراهیم حقیقی، امراله فرهادی و علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی، داوری بخش هویت بصری را بر عهده‌دارند.

بیوگرافی این هنرمندان به شرح زیر است:
ابراهیم حقیقی

متولد 1328 تهران،کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تهران رشته هنرهای زیبا، تدریس در دانشگاه‌های هنری، عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، عضو هیأت مؤسس و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو انجمن تصویرگران کتاب کودک، عضو انجمن فیلم‌سازان مستند ایران، طراحی صدها پوستر، آرم، نشانه و جلد کتاب، فعالیت درزمینهٔ نقاشی و مستندسازی و ساخت تیتراژ.

امراله فرهادی
متولد ۱۳۳۵ فارس ،طراح گرافیک، مشاور، طراح و برنامه‌ریز ارتباطات بازاریابی و تبلیغات:کار درزمینهٔ عکاسی سیاه‌وسفید و لابراتوار در حین تحصیل، طراح، برنامه‌ریز و مدیر خلاقیت‌های هنری، تأسیس موسسه فرهنگی هنری ویژه پردازان سبز، برای فعالیت در حوزه‌های گوناگون امور فرهنگی و هنری، ارائه مشاوره بازاریابی و هنری به شرکت‌ها و مراکز گوناگون، تدریس در هنرستان‌ها و دانشگاه‌های هنری، شرکت در همایش‌های مختلف و تدوین چندین مقاله، حضور در نمایشگاه‌های هنری مختلف و ...

علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی
متولد بیستم مردادماه ۱۳۴۱، اصفهان،
طراح گرافیک، مدیر هنری و مدیر خلاقیت،
کارشناسی ارشد تصویرسازی، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، هنر و معماری، نبی اکرم و ...، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، حضور در چندین نمایشگاه ملی و بین‌المللی، دریافت چندین جایزه ملی و بین‌المللی.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است؛ نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران