در حال بارگذاری ...
آزاده پور مختاردرگفت وگو با ایران تئاتر از زنده یاد فنی زاده گفت

دنیا فنی زاده کودک درون قوی و پرنشاطی داشت

دنیا فنی زاده هنرمندی بود که صادقانه به عروسک ها عشق می ورزید و کودک درون قوی داشت و حس شوخ طبیعیش و خلاقیت در کارش او را یگانه کرده بود .

آزاده پورمختار کارگردان و کارشناس تئاترعروسکی وصداپیشه عروسک ها در سینما ، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با ایران تئاتر درباره زنده یاد دنیا فنی زاده گفت:با خانواده فنی زاده از دهه پنجاه در یک محله زندگی می کردیم و تقریبا از دوران کودکی هر روز دنیا را می دیدم که به مدرسه می رفت  و هرچه زمان می گذشت علاقه اش به کارهای هنری و عروسک زیاد تر می شد واین امر طبیعی بود زیرا درخانواده ای کاملا هنری و تحت نظر پرویز فنی زاده تربیت شده بود .سابقه اول همکاری من ودنیا به حضور در برنامه قصه های بی بی به کارگردانی مریم سعادت  برمی گردد ویک همکار خوب وحرفه ای بود و به راستی به عروسک ها عشق می ورزید.

وی افزود : در ادامه دنیا  درچند کاری که ساخته بودم با من به عنوان عروسک گردان همکاری داشت و یادم می آید حضورش به همه گروه انرژی می داد و مواقعی که ضبط برنامه برای استراحت وناهار تعطیل می شد. دنیا با عروسک ها برای ما بداهه بازی می کرد واز مرور این خاطرات از نبودش احساس تاسف دارم.آخرین همکاری من ودنیا برمی گردد به برنامه خونه گل پرینا به کارگردانی زهرا جواهری که کار جذابی بود.جایش همیشه بین ما خالی است و برایش آمرزش طلب می کنم.

 




نظرات کاربران