در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی:

تشکیل اتاق فکر برای جشنواره میثاق لازم و ضروری است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی با تأکید بر تشکیل اتاق فکر برای جشنواره میثاق، گفت: مباحثی همچون آموزش، اقتصاد تئاتر و ارتقا کیفیت آثار منتخب و نحوه برگزاری جشنواره باید به شکلی جدی‌تر پیگیری شود.

 به گزارش ایران تئاتر ، سید جواد اشکذری در نخستین جلسه هم‌اندیشی ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق که به همت انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در دفتر معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، بابیان این مطلب اظهار کرد: تئاتر کاشمر در خراسان رضوی همواره بانظم و آرامش قدم‌های پرافتخاری برداشته است و توانسته در برگزاری جشنواره میثاق استمرار داشته باشد.
 وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن ششمین دوره این جشنواره از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کرد و ابتدا باید دید دستاورد این جشنواره پس از پنج دوره برگزاری چیست تا بتوان آینده آن را ترسیم نمود.


آموزش و پژوهش در حوزه تئاتر بسیار حائز اهمیت است
در ادامه، افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آموزش و پژوهش را در حوزه تئاتر به‌خصوص در شهرستان‌ها بسیار مهم دانست.
 وی بابیان اینکه جشنواره تئاتر میثاق امروزه توانسته است به جایگاه شایسته‌ای دست یابد خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی ارشاد خراسان‌رضوی در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره تلاش می‌کند و در این میان، کاشمر نیز دارای سابقه خوبی در عرصه تئاتر است.
 تحفه گر با اشاره به اینکه اداره ارشاد کاشمر توانسته است علاوه بر ایجاد وفاق و همدلی در بین کلیه هنرمندان، تعامل ارزنده و درخوری نیز با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی این شهر داشته باشد که این به نفع هنرمندان تمام‌شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان کاشمر از دیرباز در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات خود مستقل بوده و وابستگی چندانی به یاری مرکز استان نداشته است.
 وی در ادامه با قدردانی از رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان جهت برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در طول سال تأکید کرد؛ باید به شهرستان‌ها نگاه ویژه‌ای داشت و استمرار اجراهای عمومی در شهرستان‌ها ازجمله خواسته‌های این معاونت است.
 رضا حسینی، رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز بر حرکت روبه‌جلو مستمر جشنواره تأکید و عنوان کرد: برگزاری کارگاه نقد و حضور چند نمایش شاخص در بخش میهمان جشنواره می‌تواند به رشد جشنواره کمک شایانی نماید.
در این مراسم همچنین علیرضا اسدی، عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان نیز با یادآوری آثار مثبت جشنواره‌های استانی موضوعی همچون بانوان نیشابور، کودک و نوجوان تربت‌حیدریه و عروسکی بیرجند که درگذشته‌ای نه‌چندان دور برگزار می‌شد، گفت: در وانفسای انزوا و رخوت تئاتر در شهرستان‌ها برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل میثاق می‌تواند در برون‌رفت از این بی‌تحرکی نقش مهمی ایفا نماید و به پویایی تئاتر شهرستان‌ها و حتی هنرمندان جوان در مرکز استان کمک شایانی کند.
 جواد روشندل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز ضمن ارائه گزارشی از ادوار گذشته جشنواره  عنوان کرد: انتظار داریم این رویداد به‌عنوان رخدادی هنری و شاخص موردتوجه بیشتری قرار گیرد.
وی افزود: جشنواره‌ای که هنرمندان آن روزبه‌روز در حال رشد هستند، به لحاظ کیفی نیز باید پیشرفت‌هایی داشته باشد که نوید می‌دهیم در دوره ششم این ارتقاء محسوس خواهد بود.




نظرات کاربران