در حال بارگذاری ...
روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه

زنگ افتتاح نمایش شازده کوچولو به صدا درآمد

اجرای نمایش «شازده کوچولو» کاری از گروه تئاتر اگزیت به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای در خانه‌ موزه‌ی استاد انتظامی تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

زنگ افتتاح نمایش شازده کوچولو  به دست آقای مهرداد آقاجانی روانشناس و مشاور به صدا درآمد. 

روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه مراسم افتتاح نمایش «شازده کوچولو» کاری از گروه تئاتر اگزیت به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای در خانه‌ موزه‌ی استاد انتظامی برگزار شد. در این مراسم مهرداد خامنه‌ای به معرفی مختصر این اثر نمایشی پرداخت و به اهمیت استفاده از دیگر رشته‌ها همچون روانشناسی در جهت پویایی تئاتر و منزوی نشدن آن اشاره کرد. او خاطرنشان کرد:«ما در برداشت خود از این اثر، از تحلیل دو روانکاو، ماری لوئیس فون‌فرانتس و اوگن دروئرمان از کتاب شازده کوچولو و شخصیت نویسنده‌ی آن «آنتوان دوسنت اگزوپری» بهره گرفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا رویکردی متفاوت به داستان داشته باشیم اما در نهایت در این نمایش تحلیل هیچ‌یک از این دو روانکاو غالب نیست و وجه سوم یعنی برداشت ما از داستان و این تحلیل‌ها است که بر این اثر نمایشی غالب است.» او تاکید کرد که «آگاهی از تحلیل‌های مختلف می‌بایست منجر به بازتاب دقیق‌تری از اثر در ذهن مخاطب شود. این امر ممکن است وجه رویایی و اسطوره‌ای داستان و نویسنده را برای برخی مخدوش کند، اما در نهایت به روشنگری و افزایش آگاهی مخاطب منجر خواهد شد.» 

مهرداد آقاجانی روانشناس و مشاور در این مراسم گفت:«خوشحالم که می‌بینم یک اثر نمایشی اینچنین در پیوند با روانکاوی به روی صحنه می‌آید و امیدوارم در آینده چنین حرکت‌های تلفیقی بیشتری اتفاق بیافتد.» در ادامه از آقای آقاجانی دعوت شد تا زنگ افتتاح نمایش را به صدا دربیاورند. 

پس از اجرای نمایش، جلسه‌ی گفتگو و پرسش و پاسخ درباره‌ی نمایش برگزار شد. در این جلسه آقای آقاجانی درباره‌ی سندرم نوجوان ابدی که سنت‌اگزوپری به آن مبتلا بود توضیحاتی داد و مهرداد خامنه‌ای کارگردان نمایش نیز درباره‌ی چگونگی ارتباط داستان با تحلیل‌های روانکاوی صحبت کرد. 

نمایش شازده کوچولو به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای و نقش‌آفرینی لیلی شجاعی، فرشته حسینی و اردوان عزیزی تا ۳۰ دی‌ماه در خانه‌موزه‌ی استاد انتظامی (قیطریه) بر روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران