در حال بارگذاری ...
حمید عرب مدیر مسئول تماشاخانه «پایتخت»:

«کمدی استشمامات» تمثیلی از ذهن بیدار جامعه است

مدیر مسئول تماشاخانه «پایتخت» موسسه کنش معاصر درباره «کمدی استشمامات» گفت: این اثر بنا بر اصول نمایش، در قدم اول سرگرمی را برای مخاطب در حد مطلوب برآورده می کند و در قدم بعد مفاهیم منسجمی را به تماشاگر انتقال می دهد

به گزارش ایران تئاتر «حمید عرب» مدیر مسئول تماشاخانه «پایتخت» موسسه کنش معاصر که مدیریت تولید نمایش «کمدی استشمامات» را نیز بر عهده دارد طی گفتگویی کوتاه در مورد انتخاب این اجرا گفت: «به نظر من «کمدی استشمامات» به معنی واقعی، یک کمدی خوب است. این اثر بنا بر اصول نمایش، در قدم اول سرگرمی را برای مخاطب در حد مطلوب برآورده می کند و در قدم بعد مفاهیم منسجمی را به تماشاگر انتقال می دهد.»
عرب همچنین در مورد متن این اثر عنوان کرد: دماغ در «کمدی استشمامات» تمثیلی از ذهن بیدار جامعه است، چنانچه یکی از شخصیت ها، جایی در آن می گوید: «من خودم پیش تر یک دماغ بوده ام!» و شاید فرار دماغ ها را به اذهان روشن و بیدار جامعه بتوان تعمیم داد.»
وی افزود: من معقدم که اساسا انتقال یک پیام در تئاتر بدون دارا بودن جذابیت در اجرا، نمی تواند از رسانایی کامل و موثری برخوردار باشد. سرگرمی در اجرا مهم ترین شاخصه این جذابیت است که با توجه به آن مخاطب می تواند به راحتی با مفهوم یک اثر ارتباط بر قرار کند. اصل سرگرمی چیزی است که همیشه برای من مهم بوده و خوبشختانه این نمایش نیز در بستری فکر شده به سراغ مخاطب رفته است.»
مدیر مسئول تماشاخانه «پایتخت» گفت: «کمدی استشمامات» پیش تر با بازی بازیگران متفاوتی به روی صحنه رفته است و بازخورد بسیار خوبی داشته است، اما این بار مجموعه جدیدی از بازیگران به این گروه اضافه شده و این اولین حضور چنین عواملی در این نمایش است. از سوی دیگر رویکرد تماشاخانه «پایتخت» موسسه کنش معاصر نیز در مدیرت جدید مبنی بر اجرای آثار کمدی در بستری بکر و متفاوت است.»
حمید عرب در پایان افزود: ما در نمایش «کمدی استشمامات» مخاطبان را به خاص و عام تقسیم نکرده ایم؛ زیرا این اثر پتانسیل جذب و بر قراری ارتباط با همه مخاطبان را دارد. این رسالت تماشاخانه «پایتخت» است که به کمک آثاری چون «کمدی استشمامات»، مخاطب با کمدی فاخر آشتی کند.»

 




نظرات کاربران