در حال بارگذاری ...
...

افرشید ابراهیمیان:ز تولید متون ساده و پیش افتاده بپرهیزیم

هر جشنواره‌ به طور کامل زمینه و محفلی برای ارتقا و رشد تئاتر کشور فراهم می‌کند و جشنواره رضوی در این زمان امتیاز دو گانه و ویژه‌ای از لحاظ مادی و معنوی برخوردار است. به گزارش سایت ایران تئاتر، فرشید ابراهیمیان، استاد ...

هر جشنواره‌ به طور کامل زمینه و محفلی برای ارتقا و رشد تئاتر کشور فراهم می‌کند و جشنواره رضوی در این زمان امتیاز دو گانه و ویژه‌ای از لحاظ مادی و معنوی برخوردار است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، فرشید ابراهیمیان، استاد دانشگاه، نویسنده و منتقد تئاتر، در گفت و گو با ستاد خبری چهارمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان این مطلب، گفت:«امام هشتم (ع) نزد ایرانیان و جامعه مسلمان ایرانی از قرب و منزلت فراوانی برخوردار است و به این دلیل پرداختن به او در قالب تئاتر، محمل بیشتر داشته و تماشاگران بیشتری را نیز جذب می‌کند. سال گذشته با تجربه همایش آیین‌های عاشورایی شاهد استقبال مردم عادی بودیم. این امر نشان می‌دهد که برای جذب آحاد مردم نسبت به تئاتر ‌چنین موضوعاتی نیز داریم.»
وی جشنواره تئاتر رضوی را نخستین جشنواره تئاتر مذهبی به شکل خاص و ویژه عنوان کرد و افزود:« از این دیدگاه یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که می‌تواند در رشد تئاتر ما مثمرثمر واقع شود، پرداختن به موضوعات مذهبی و ارزشی است که مردم به نوعی نسبت به آن شیفتگی دارند و برای آن هزینه می‌کنند.»
این منتقد تئاتر با اشاره به شاخص‌ترین نمونه‌های آثار مذهبی جهان، چون فیلم محمد رسول‌الله، ‌ آهنگ برنادت و ژان دارک، گفت:«آن چه باعث ماندگاری این آثار شده‌ محکم بودن ساختار آنها است. در نگارش این نمایشنامه‌ها از تمام اصول نمایشنامه‌نویسی برای تبیین مضمون استفاده شده است. اگر جشنواره تئاتر رضوی به سمت خلق آثاری پیش برود که از این ویژگی‌ها برخوردار باشند، قطعاً می‌تواند تأثیرگذار و ماندگار باشد.»
وی با تاکید بر این که با تولید نمایش‌های پیش پا افتاده که برخورد ساده‌ای نسبت به این جریان دارند به تئاتر لطمه زده می‌شود، گفت:«اگر در این نمایش‌ها به زمینه‌های کمال و تعالی جامعه فراهم شود، همایش دیگری نیز ستودنی خواهد بود. به اعتقاد من تولیدات این جشنواره می‌تواند در شهرستان‌ها بر رشد تئاتر، روزمره شدن و جاری شدن آن در زندگی مردم مؤثر واقع شود.»
این مدرس دانشگاه گفت‌:«با چنین نگاهی می‌توان به طور مستمر و دائم ارتباط مردم و تئاتر را حفظ کرد.»