در حال بارگذاری ...
در گام چهارم فجر 35:

جشنواره میزبان نمایشی از ترکیه می شود

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهارمین روز برگزاری خود میزبان ۹ نمایش در بخش صحنه‌ای است.

به گزارش ایران تئاتر، درچهارمین روز جشنواره تئاتر فجر که روز دوشنبه چهارم بهمن ماه است، نمایش «سفید» کار کوکونا کاری از کشور ژاپن در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش دو اجرا در ساعت 20 و 17 دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سفید» انقلابی از ترکیب سرگرمی، نمایش بی‌کلام، جلوه‌های بصری پیشرو و موسیقی هیجان‌آور برای عملی ساختن تصورات ذهنی تماشاچی به واقعیت است. نمایش «سفید» ترکیبی از تکنولوژی و همراهی بازیگران در کنار یکدیگر است. توشیا آرای، دایکی، کنتارو هما، تاکاهیرو، یوهِی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: ریوسوکه ساتو (کارگردان بصری)، یوشیکو مائدا (مدیر کمپانی) و هیرویوکی آراکی (مدیر عامل) اشاره کرد.

 

«خرمهره» عنوان نمایشی است نوشته فرهاد نقد علی و کار محسن قصابیان که در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش به‌عنوان کاری از تهران ، در دو نوبت 18:30 و 20:30 دقیقه به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: راه‌آهنی در حال ساخته‌شدن است. خرمهره‌های ریل راه‌آهن به سرقت می‌روند. ساخت راه‌آهن پیش نمی‌رود. چه کسی آنها را می‌دزدد؟ . محسن قصابیان، پژمان عبدی، میلاد آرین، رضا نبیلو، بنیامین صیادی‌نیا بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: غلامرضا مشیری (دستیار اول کارگردان)، زهرا سوری (دستیار دوم کارگردان)، فهیمه بیات (طراح پوستر و بروشور)، پویا نوروزی، میلاد آرین (آهنگسازان)، عباس رحمانی‌مطلق (مدیر صحنه)، یلنا کرکیا (عکاس)، زهرا آقاپور (منشی صحنه) و هادی رنگین‌کمان (روابط عمومی و امور رسانه‌ای) اشاره کرد.

 

تالار «سایه» در چهارمین روز جشنواره شاهد اجرای نمایش «سار » نوشته میهران توماسیانو سارو اوستا و کار سارو اوستا است. این نمایش که از کشور ترکیه در جشنواره حضور دارد، در دو نوبت 17 و 19 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سار داستان دو دوست است که از بچگی همسایه بودهاند و با هم در استانبول بزرگ شدهاند. هم‌اکنون در دهه سوم زندگی خود، خاطرات و مشاهدات خود را با هم مرور میکنند تا از موسیقی، حرکت و کاغذ برای کاویدن رویاهای خود استفاده کنند و در مورد آینده‌شان سوال کنند. میهران توماسیان، سارو اوستا بازیگران و ایده پردازانی هستند که در این نمایش 40 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سم ایلمازر (طراح نور)، آلیکان تِزِر (طراح پوستر)، سرحت اوکتو اینان (تکنسین نور)، برکانت کیلیچکاپ (تکنسین صدا)، ایرم آوسی، یاسین گولتپ، دویگو گونگر (پشتیبانان فنی) و انگین ایریز (عکاس) اشاره کرد.

 

اما تالار «قشقایی» میزبان نمایش «سرگذشت نا به هنگام زنی که مدام می‌خندید » نوشته و کار سیاوش عالی پور است. این نمایش که کاری از اهواز است، در دو سانس17و 19:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: فرمانده و سربازانش از مرز  پاسداری می‌کنند. خبر کشته شدن بهترین سربازش، او را تا آنجا پریشان می‌کند که مرگ سرباز را باور نکرده، ترس‌ها و دردهایش را احضار می‌کند. آرش ساربان، ساناز موسوی، ساسان ریاحی‌پور، بهزاد خیرالهی، پیمان طالبی، مرجان کلانتر و پگاه چهارده‌چریک، زهرا خیرالهی، الیا خیرالهی، کسرا تیرسحر بازیگران و فرم کارانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: ایمان نخلستانی (طراح و مجری نور)، داریوش نیک‌محمدی (طراح پوستر و بروشور و عکاس)، مهرداد بهراد (دراماتورژ، مترجم و امور بین‌الملل) و میلاد دریس، ولید دریس (ساخت و اجرای دکور) اشاره کرد.

 

در تالار هنر نیز نمایش «چرخه سودایی» به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صرامی از اصفهان در دو نوبت 17 و 19 روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «چرخه سودایی» نگاهی تازه به لحظه خودکشی اوفلیا در نمایشنامه هملت ویلیام شکسپیر دارد و در طول نمایش آشفتگی ذهن اوفلیا، خودکشی، کالبد شکافی ذهن وی و ... دیده می‌شود. این نمایش نگاهی متفاوت به سیر شکل‌گیری و از بین رفتن عشق دارد. شهره موسوی، ایمان فلاحتی، محمد رادمهر، کاوه کریمیان، محمد قربانی، سهیل حبیبیان، سارا اشتیاقی، کوثر خوش‌نظر، فراز شیرانی، مهدیس قابضی، سمانه ابراهیمی بازیگران این نمایش 70 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: احمد شاهین (مشاور کارگردان)، اسماعیل صرامی (سرپرست گروه)، زهرا کمالی (دستیارکارگردان)، فائزه کاظمی (طراح صحنه و لباس)، سوگل بهرام‌پور (طراح گریم)، سهیل مرادی (مدیر صحنه)، هاجر کفیل (منشی صحنه)، فاطمه هاشم‌مطوری (طراح پوستر)، شکوفه جاودان (طراح بروشور و لوگو)، جواد رضایی (آهنگساز)، علی کاظمی (عکاس)، مجید بدیع‌زاده، محمد طیبانی (تبلیغات) و صفورا زمانی (روابط بین‌الملل) اشاره کرد.

 

«یرما » دیگر نمایشی است که با کارگردانی اشکان صادقی و الهام شکیب در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 18:30 و 20:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یرما داستان زنی است که عشق مادر شدن او را از خود بیخود کرده است، او همواره از سمت شوهر طرد می‌شود و تحت فشار خواهر شوهرهای خود و حرف‌های مردم در خصوص ناباوری‌اش، حسی مالیخولیایی به او دست می‌دهد و ... . نگار عابدى، فرهاد جم، اشکان صادقى، آتیه جاوید، پرنده علایی، الهام شکیب بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: وحید آرین، فرح تاجیک (طراحان لباس)، بهزاد جاودان‌فرد (طراح حرکت)، وحید سیادت (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، عماد اجلال (آهنگساز)، هانا کامکار، احمد قائد (خوانندگان)، عماد اجلال، احمد قائد، کیان کردستانى (نوازندگان)، رضا قاضیانى (عکاس، طراح پوستر و بروشور) و حسن جودکى (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر پذیرای نمایش «چهل گیس و حسن کچل » نوشته ساغر خواجه امیری و کار پوران مرادی است. این نمایش در دو نوبت 17 و 20:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: گروهی در حال تمرین نمایش حسن‌کچل نوشته مرحوم علی حاتمی به شکل آوانگارد هستند. تمامی عوامل به غیر از چهل‌گیس در تمرین‌ها حاضر می‌باشند، همین عدم حضور چهل‌گیس باعث اعتراض سایر بازیگران می‌شود و عده‌ای تمرین را ترک می‌کنند ولی بازیگر نقش حسن‌کچل به تمرین‌های خود ادامه می‌دهد که ... . فاطمه امینی، حسین پورکریمی، فرانک جلیلی، امیر بنی‌جمالی و محمد پُورا، محسن شاهب، مبینا چاپی، هادی حیدری، محسن روشن‌دل، فرشید جواد، امیرهاشم جوکانی، یلدا آریاخواه بازیگران و فرم کارانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: امیر کربلایی‌زاده (مشاور کارگردان)، میثم نَویریان (طراح صحنه)، کیوان سبحانی (مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان)، علیرضا شریفی، محمدرضا شریفی (طراح حرکت)، زری کریمی (طراح لباس)، سیداحمد نگهبان (طراح گریم)، صمد خانی (طراح نور)، فهمیه آصَفری (طراحی و ساخت عروسک)، بهنام رحیمی (آهنگساز)، مهرداد اسماعیلی، مهیار قنبری (نوازندگان)، حوریا چاپی (منشی صحنه)، آزاد محمدی (ساخت آکسسوار) و کوروش بَرزی (عکاس) اشاره کرد.

 

«صور اسرافیل» نوشته سیاوش پاکراه و کار عامر مسافر آستانه در تالار استاد سمندریان ایرانشهر به صحنه می‌رود. این نمایش نیز در دو نوبت 18 و 20:45 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: کودکی وارد یک شهر جنگ‌زده می‌شود. حضور کودک در شهر باعث تغییر رفتار و عوض شدن جهان‌بینی مردم آن شهر می‌شود. فاطمه نقوی، کاظم سیاحی، بهارکاتوزی، مهدی حسینی‌نیا، ایلیا نصرالهی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: امیرحسین دوانی (طراح صحنه)، ندا نصر (طراح لباس)، عابس خلقی (طراح نور)، مهدی فاتحی (طراح پوستر و بروشور)، مهرداد متجلی (عکس و ساخت تیزر)، لعیا خرامان (طراح گریم)، مهدی بوسلیک (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)، راحیل مرشدی، سیما خوشنویس (گروه کارگردانی)، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی)، تماشاچی حرفه‌ای (اجرای تبلیغات)، مریم پور‌احمدی (همکار روابط عمومی) و حسن جودکی (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

«چند خوان رستم » نوشته مشترک احسان رحیم دل و علیرضا رحیم دل و کار علیرضا رحیم دل نام نمایشی است که از پاکدشت در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 16 و 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: رستم به همراه فردوسی برای یافتن نوش‌دارو برای سهراب، به عصر ما می‌آیند. رستم مجبور می‌شود گرز خود را برای تهیه نوش‌دارو بفروشد اما پس از فروش گرز متوجه می‌شود که سهراب چشم از جهان فروبسته است، پس ... . احسان رحیم‌دل، بهزاد فراهانی، وحید گودرزی، رضا نورزاده، محمد منصوری بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سهیل محمدی (دستیار کارگردان)، علیرضا رحیم‌دل (طراح صحنه و نور)، رضا صفری، رسول رستمیان‌فر (طراحان گریم)، ریحان صفری (طراح لباس)، رضا صفری (طراح پوستر و بروشور)، فاطمه بهمن‌آبادی (منشی صحنه)، علی نوجوان، سامان شیرنسب، آرش قاسمیان (آهنگسازان و نوازندگان)، رسول رستمیان‌فر (مدیر تدارکات) و فاطمه پازوکی (عکاس) اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود




مطالب مرتبط

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران