شناسایی و کار بر روی توانمندیهای تئاتر کودک و نوجوان ضروری است
محمدرضا الوند، کارشناس نظارت و ارزشیابی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اعلام این مطلب در گفتوگو با خبرنگار اعزامی سایت ایران تئاتر به اصفهان گفت:«برای بهبود وضعیت تئاتر کودک و نوجوان در حال حاضر به صورت کوتاه مدت میتوانیم حداقل، درصد توانایی گروههای شرکت کننده در جشنواره را بسنجیم و روی توانمندیها و استعدادهای بالقوه آنان کار کنیم. البته این امر مستلزم زمان و متحمل شدن هزینه سرمایهگذاری اقتصادی از سوی متولی هنرهای نمایشی در ایران است.»
به دلیل پایهگذاری نشدن تئاتر در مدارس و عدم تولید و خلق تئاتر توسط کودکان و نوجوانان، تئاتر کودک و نوجوان در کشور ما مفهومی ندارد.
محمدرضا الوند، کارشناس نظارت و ارزشیابی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اعلام این مطلب در گفتوگو با خبرنگار اعزامی سایت ایران تئاتر به اصفهان گفت:«برای بهبود وضعیت تئاتر کودک و نوجوان در حال حاضر به صورت کوتاه مدت میتوانیم حداقل، درصد توانایی گروههای شرکت کننده در جشنواره را بسنجیم و روی توانمندیها و استعدادهای بالقوه آنان کار کنیم. البته این امر مستلزم زمان و متحمل شدن هزینه سرمایهگذاری اقتصادی از سوی متولی هنرهای نمایشی در ایران است.»
الوند در خصوص آثار شرکت کننده در این جشنواره اظهار کرد:«برخی از گروههای شرکت کننده در این جشنواره به شکل ذوقی و طی سال در حال تولید آثار نمایشی ویژه کودک و نوجوان برای مخاطبان این نوع نمایشها هستند و همین در به دست آوردن بسیاری از مهارتهایشان خیلی کمک کننده است، تا جایی که میتوان گفت در آثار نمایشی آنها پیشرفت و درخشش مشاهده میشود، اما برخی دیگر صرفاً به خاطر حضور در جشنواره آثار نمایشی خود را آماده کردهاند. به خصوص گروههای نمایش شهرستانی که از امکانات مناسب برای فعالیت دائم برخودار نیستند. آنان سعی کردهاند معیارهایی که احتمالاً در جشنواره قرار است مد نظر قرار گیرد را در آثار خود لحاظ کنند و همین امر موجب لطمه خوردن به آثار نمایشی آنها شده است.»
وی در مورد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت:«جای تأسف است که تئاتر کودک و نوجوان رها شده، اما باید به این نکته اشاره کنم که امسال نسبت به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوشبین هستم، به خصوص به خاطر حضور مصطفی رحماندوست امیدوارم پایههای پرورشی و فرهنگی این تئاتر در مدارس و آموزش و پرورش بنا شود.»