عباس جهانگیریان با اعلام این خبر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر گفت:«پس از مطالعه حدود 800 نمایشنامه، احساس کردم مشکلی که ما در زمینه نمایشنامهنویسی داریم، سطحی نیست. با توجه به وضعیت کنونیِ نمایشنامهنویسی باید کتابی به عنوان روش کار برای نمایشنامهنویسان جوان نوشته شود که نگاه سادهای هم نسبت به نمایشنامه کودک و نوجوان داشته باشد.»
عباس جهانگیریان با اعلام این خبر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر گفت:«پس از مطالعه حدود ۸۰۰ نمایشنامه، احساس کردم مشکلی که ما در زمینه نمایشنامهنویسی داریم، سطحی نیست. با توجه به وضعیت کنونیِ نمایشنامهنویسی باید کتابی به عنوان روش کار برای نمایشنامهنویسان جوان نوشته شود که نگاه سادهای هم نسبت به نمایشنامه کودک و نوجوان داشته باشد.»
عباس جهانگیریان در حال نگارش کتاب"مبانی نمایشنامهنویسی کارگاهی کودکان و نوجوانان" است.
عباس جهانگیریان با اعلام این خبر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر گفت:«پس از مطالعه حدود 800 نمایشنامه، احساس کردم مشکلی که ما در زمینه نمایشنامهنویسی داریم، سطحی نیست. با توجه به وضعیت کنونیِ نمایشنامهنویسی باید کتابی به عنوان روش کار برای نمایشنامهنویسان جوان نوشته شود که نگاه سادهای هم نسبت به نمایشنامه کودک و نوجوان داشته باشد.»
وی با اشاره به این که تاکنون 40 از درصد مراحل نگارش این کتاب را به پایان رسانده، اضافه کرد:«این کتاب شامل شش فصل است که فصول آن به ترتیب زیر هستند: فصل اول شامل آشنایی با مخاطب کودک و نوجوان، ویژگیهای روحی و روانی کودک و نوجوان، ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی و ذائقه تئاتری کودکان و نوجوانان میشود. در فصل دوم آشنایی و درک مخاطب، آشنایی با داستاننویسی کودک و نوجوان، فرزند زمان بودن، آشنایی با شعر، موسیقی و امکانات صحنه در نمایش کودک و نوجوان، آشنایی با ذخیره واژگانی و مرزهای فکری مخاطب آمده است. فصل سوم شامل انتخاب موضوع و شرایط انتخاب موضوع و فصل چهارم شامل تعریف شخصیت، انواع شخصیت، تئوریهای فصل شخصیت است. فصل پنجم زبان شنیداری، زبان دیداری یا بصری، تئوریهای فصل زبان مورد توجه قرار گرفته و فصل ششم، کششی دراماتیک را شامل میشود.»