در حال بارگذاری ...
...

رقابت مهمترین عامل پویایی جشنواره‌های تئاتری است

‌پری صابری مدرس و کارگردان تئاتر گفت:«اگر عامل رقابت را از یک جشنواره بگیریم، در واقع پویایی را از آن جشنواره گرفته‌ایم و آن رویداد فرهنگی و هنری به بازار تبادل اجرا تبدیل کرده‌ایم.» به گزارش سایت ایران تئاتر، وی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، افزود:«این جشنواره بزرگداشت یک رویدادی است که طی بیست‌وچهار دوره‌ مستمر نام تئاتر را به عنوان یک هویت زنده به خود گرفته است.» صابری گفت:«جشنواره تئاتر فجر با کمیتی که در دل خود دارد توانسته است نام تئاتر را در ایران نگه دارد و استمرار آن موجب استمرار جریان کلی تئاتر کشور است.»

‌پری صابری مدرس و کارگردان تئاتر گفت:«اگر عامل رقابت را از یک جشنواره بگیریم، در واقع پویایی را از آن جشنواره گرفته‌ایم و آن رویداد فرهنگی و هنری به بازار تبادل اجرا تبدیل کرده‌ایم.»
به گزارش سایت ایران تئاتر، وی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، افزود:«این جشنواره بزرگداشت یک رویدادی است که طی بیست‌وچهار دوره‌ مستمر نام تئاتر را به عنوان یک هویت زنده به خود گرفته است.»
صابری گفت:«جشنواره تئاتر فجر با کمیتی که در دل خود دارد توانسته است نام تئاتر را در ایران نگه دارد و استمرار آن موجب استمرار جریان کلی تئاتر کشور است.»
این مدرس دانشگاه تصریح کرد:«بررسی کیفیت جشنواره طی دوره‌های گذشته نیازمند آسیب‌شناسی کارشناسان هنری و منتقدان این حوزه است.»
کارگردان نمایش"لیلی و مجنون" رقابت را انگیزه حرکت بیشتر دانست و گفت:«رقابت در جشنواره‌های هنری در جهت تلاش پیشتر صورت می‌گیرد تا هر کسی بهترین توانایی و استعداد خود را بروز دهد. پس در صورتی که این نقطه قوت را از جشنواره‌ها بگیریم خود به خود آن جشنواره را بی‌رمق کرده‌ایم.»
وی رقابت را در جشنواره‌های هنری به معنی بهتر کار کردن یک گروه تئاتر دانست نه دشمنی و خصومت.
صابری اظهار داشت:«غیر رقابتی کردن جشنواره تئاتر فجر، لطمه زدن به پیکره تئاتر کشور است.»
وی با ارزیابی چشم‌انداز این رویداد فرهنگی و هنری در دوره‌های آتی گفت:«کمیت و کیفیت جشنواره فجر معلول حرکت و توانایی‌های مدیران آن است.»
گفتنی است بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 18 دی ماه در ‌تهران آغاز به کار می‌کند.