در حال بارگذاری ...
...

به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی تئاترشهر، در ابتدای این نشست، بهزاد فراهانی با تقدیر از رسانه‌های خبری مبنی بر پوشش مناسب اخبار این نمایش گفت:«با این که مرکز هنرهای نمایشی در اجرای این نمایش همکاری مناسبی با ما داشت، اما متأسفانه این نمایش با دخل و تصرف‌های بسیار روی صحنه رفت و حتی این روند پس از روی صحنه رفتن، همچنان تداوم یافت.»
وی افزود:«هنر پدیده‌ای فطری است که حالت جمعی هم می‌تواند به خود بگیرد. در این صورت است که روح جمعی زمینه خل

به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی تئاترشهر، در ابتدای این نشست، بهزاد فراهانی با تقدیر از رسانه‌های خبری مبنی بر پوشش مناسب اخبار این نمایش گفت:«با این که مرکز هنرهای نمایشی در اجرای این نمایش همکاری مناسبی با ما داشت، اما متأسفانه این نمایش با دخل و تصرف‌های بسیار روی صحنه رفت و حتی این روند پس از روی صحنه رفتن، همچنان تداوم یافت.» وی افزود:«هنر پدیده‌ای فطری است که حالت جمعی هم می‌تواند به خود بگیرد. در این صورت است که روح جمعی زمینه خلاقیت آن را افزایش می‌دهد، اما اگر بخواهیم با گزینش فردی در آن اعمال نظر کنیم، بی شک لطمات جبران ناپذیری خواهد خورد.»

نشست خبری نمایش"دنیای دیوانه دیوانه دیوانه" که این روزها به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته است، روز گذشته در دفتر مدیریت مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی تئاترشهر، در ابتدای این نشست، بهزاد فراهانی با تقدیر از رسانه‌های خبری مبنی بر پوشش مناسب اخبار این نمایش گفت:«با این که مرکز هنرهای نمایشی در اجرای این نمایش همکاری مناسبی با ما داشت، اما متأسفانه این نمایش با دخل و تصرف‌های بسیار روی صحنه رفت و حتی این روند پس از روی صحنه رفتن، همچنان تداوم یافت.»
وی افزود:«هنر پدیده‌ای فطری است که حالت جمعی هم می‌تواند به خود بگیرد. در این صورت است که روح جمعی زمینه خلاقیت آن را افزایش می‌دهد، اما اگر بخواهیم با گزینش فردی در آن اعمال نظر کنیم، بی شک لطمات جبران ناپذیری خواهد خورد.»
کارگردان نمایش دنیای دیوانه دیوانه دیوانه درباره این نمایش گفت:«سوژه اصلی نمایش دنیای دیوانه دیوانه دیوانه صلح و آشتی است. به نظر من امروزه زمان خاکسپاری سلاح‌ها فرا رسیده و طوری شده که باید جهان به سمت صلح و دوستی برود، اما متأسفانه شرایط امروز به قدری تلخ است که ناهنجاری‌ها از حد متعادل پا را فراتر گذاشته‌اند و ترس ما را فرا گرفته است.»
وی افزود:«قصه نمایش دنیای دیوانه دیوانه دیوانه از یک آسایشگاه روانی شروع می‌شود؛ شخصیت‌های این نمایش همه بیماران روانی و به دنبال این موضوع هستند که چه کسانی در دیوانه بودن آن‌ها دخالت دارند؛ از این رو در نهایت با رئیس بیمارستان که همه چیز تحت تأثیر توان اقتصادی اوست روبرو می‌شوند که در نهایت رئیس ‌آن‌ها را اغفال می‌کند.»
فراهانی در ادامه با بیان این که وی تعزیه‌خوان است‌ و این موضوع بی شک روی کارش تأثیر‌ گذاشته‌‌، گفت:«من از شش سالگی تعزیه را آغاز کردم؛ آن زمان طفلان مسلم و سکینه(س) را می‌خواندم، اما رفته رفته تعزیه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را خواندم و این کار همچنان ادامه دارد، بنابراین باید بگویم تکنیک تعزیه برای من تنها جنبه آموزشی ندارد، بلکه‌ با آن بزرگ شده‌ام.»
وی ادامه داد:«دنیای دیوانه دیوانه دیوانه، اولین نمایش گروه"کوچ" است که در آن از سکوی گرد استفاده کردیم. این در حالی است که در بقیه کارها سکوها تلفیقی از تکنیک‌های نمایشی آئینی و نمایشی سنتی بودند.»
این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:«در سال‌های گذشته، برای این که کاری را روی صحنه ببریم بیش از 4 ماه وقت صرف می‌کردیم‌، اما متأسفانه این شرایط امروزه وجود ندارد و زمان برای تمرین نمایش بسیار کم و فشرده است.»
فراهانی با بیان این که کار گروهی نیاز به همکاری همه جانبه دارد، گفت:«کارگردان خوشبخت کسی است که وقتی تصمیم به اجرای نمایشی می‌گیرد، یارانی داشته باشد که او را اذیت نکند. من در این سال‌ها، بارها پیش آمده که اثری را روی صحنه برده‌ام که 10 سال مرا پیر کرده است. به نظر من کار گروهی نیازمند نجابت است؛ اگر نجابت در کار نباشد، همه افراد لطمه خواهند خورد.»
در ادامه این نشست خبری، شمسی صادقی بازیگر نقش‌های‌ دکتر، شیدا، دختر و لافئت در نمایش دنیای دیوانه دیوانه دیوانه گفت:«دکتر که یکی از شخصیت‌های پایه‌ای این نمایش است، تحصیلاتش را در خارج گذرانده و پس از این که به ایران بازمی‌گردد، با مشکلات و موانع بسیاری روبرو می‌شود از این رو در یک آسایشگاه روانی مشغول به کار می‌شود و با شیوه بازی درمانی، بیماران آسایشگاه را درمان می‌کند.»
وی در خصوص چگونگی همکاری خود با گروه تئاتر کوچ‌ گفت:«همکاری من با بهزاد فراهانی با یک مجموعه رادیویی آغاز شد که این همکاری تاکنون ادامه دارد و امیدوارم این همکاری در آینده نیز تداوم‌ داشته باشد.»
بهنام تشکر، یکی دیگر از بازیگران این اثر نمایشی هم گفت:«تاکنون تجربه اجرا در سالن اصلی را نداشتم، اما بسیار خوشحالم که از سوی بهزاد فراهانی برای بازی در این کار انتخاب شدم. من جزء آخرین نفراتی بودم که به این کار دعوت شدم. همچنین از دیگر افتخارات من در این کار این بود که نقش مقابل من را خود فراهانی بازی می‌کرد و این امر، هم ترس‌آور و هم شادی‌‌بخش بود و برای یک بازیگر، همه این مسائل‌ شعف‌آور است.»
سیاوش چراغی‌پور، بازیگر نقش کاک یوسف نیز گفت:«من نزدیک به 20 سال است که از اعضای ثابت تئاتر کوچ هستم. ما در این مدت ‌توانسته‌ایم ‌به زبان مشترکی برسیم و اگر کار کردن با یک کارگردان دیگر دو ماهه به نتیجه برسید، زمانی که با فراهانی کار می‌کنم، این زمان به 20 روز می‌رسد.»
هوشمند هنرکار، بازیگر نقش آندرانیک گفت:«من دانش آموخته مکتب استانیسلاوسکی هستم و بهزاد فراهانی یکی از منتقدان این شیوه است. من بعید می‌دانستم که ایشان مرا برای همکاری دعوت کنند؛ با این حال در نقش آندرانیک دوره کاری جدیدی از بازیگری را تجربه کردم، اما افسوس پاره‌ای مسائل ناخواسته که به آن اشاره شد، لطمات بیشتری ‌به کار وارد کرد.»
این نشست با پرسش خبرنگاران در مورد نمایش ادامه یافت.