حسین کیانی، کارگردان نمایش همسایه آقا در گفتوگو با سایت ایران تئاتر درباره جدیدترین نمایش خود گفت:«گرچه میتوان گفت این کار تفاوت چندانی از نظر سبک و شیوه اجرایی با کارهای گذشتهام ندارد، سعی کردهام همچون گذشته کارم باورپذیر باشد. کارهای قبلیام نمایشیتر بودند. درواقع آدمها چیزی را نمایش میدادند. مثل نمایشهای ایرانی که در آن کاملاً آشکار است که عدهای بازیساز، چیزی را با استفاده از فاصله گذاری و دیگر عناصر نمایش ایرانی نمایش میدهند. روا
حسین کیانی، کارگردان نمایش همسایه آقا در گفتوگو با سایت ایران تئاتر درباره جدیدترین نمایش خود گفت:«گرچه میتوان گفت این کار تفاوت چندانی از نظر سبک و شیوه اجرایی با کارهای گذشتهام ندارد، سعی کردهام همچون گذشته کارم باورپذیر باشد. کارهای قبلیام نمایشیتر بودند. درواقع آدمها چیزی را نمایش میدادند. مثل نمایشهای ایرانی که در آن کاملاً آشکار است که عدهای بازیساز، چیزی را با استفاده از فاصله گذاری و دیگر عناصر نمایش ایرانی نمایش میدهند. روابط افراد، قصه، فضا و عناصر صحنه به نوعی استرلیزه و فشرده و حاکی از این بود که بازیگران بازی میکنند. بنابراین جنس بازی به سمت تیپ سازی پیش میرفت، اما در"همسایه آقا" تیپ سازی کمتر اتفاق میافتد.»
حسین کیانی معتقد است:«نمایش"همسایه آقا" تفاوت چندانی از نظر سبک و شیوه اجرایی با کارهای گذشتهاش ندارد.»
حسین کیانی، کارگردان نمایش همسایه آقا در گفتوگو با سایت ایران تئاتر درباره جدیدترین نمایش خود گفت:«گرچه میتوان گفت این کار تفاوت چندانی از نظر سبک و شیوه اجرایی با کارهای گذشتهام ندارد، سعی کردهام همچون گذشته کارم باورپذیر باشد. کارهای قبلیام نمایشیتر بودند. درواقع آدمها چیزی را نمایش میدادند. مثل نمایشهای ایرانی که در آن کاملاً آشکار است که عدهای بازیساز، چیزی را با استفاده از فاصله گذاری و دیگر عناصر نمایش ایرانی نمایش میدهند. روابط افراد، قصه، فضا و عناصر صحنه به نوعی استرلیزه و فشرده و حاکی از این بود که بازیگران بازی میکنند. بنابراین جنس بازی به سمت تیپ سازی پیش میرفت، اما در"همسایه آقا" تیپ سازی کمتر اتفاق میافتد.»
وی با تأکید بر این که با همه اینها شباهتهای فراوانی بین کارهای وی وجود دارد، گفت:«در همسایه آقا از ساختار نمایش ایرانی استفاده کردهام ولی فضا ملموس و قصه واقعیتر است. در کارهای قبلی دلبستگی من به نمایشهای ایرانی به ویژه شبیهخوانی و تقلید بیشتر دیده میشود، اما در همسایه آقا این دلبستگی کمتر، پوشیدهتر و پنهانتر است. همسایه آقا یک رآل تعریف شده نیست، بلکه رآلی است که با تجربیات گذشتهام به آن رسیدهام.»
وی تصریح کرد:«هر سبکی در هر جای دنیا ابداع میشود، یک عنصر اصلی دارد و آن باورپذیری است. من هم تلاش کردهام کارم باورپذیر باشد.»
کیانی در ادامه درباره حضور فریده سپاهمنصور در این نمایش گفت:«دو ویژگی مهم در شخصیت و بازی فریده سپاهمنصور وجود دارد که باعث شد ایشان را برای بازی در این نمایش انتخاب کنم. اول این که او بازیگری با اخلاق و منظم است و دیگر آن که جزء بازیگرانی است که تنها روی یک کار تمرکز میکند و تلاش میکند تمام جوانب شخصیت را در نظر گرفته و اجرا کند. علاوه بر این ویژگی دیگری که در چهره و صدای این بازیگر است باعث شد که از ابتدا نقش را برای ایشان بنویسم.»
وی ادامه داد:«سپاهمنصور توانایی بازی در شخصیتهای متضاد را دارد. میتواند در عین حال که نقش یک زن مهربان را بازی میکند، در عین حال خصوصیات یک زن خشن را نیز به نمایش بگذارد. ضمن این که این قابلیت در شخصیت نمایش ما که یک شخصیت چند بعدی با ویژگیهای خاص است، بسیار اهمیت دارد.»
همسایه آقا، با بازی فریده سپاهمنصور، سیامک صفری، شهرام حقیقتدوست، مهدی پاکدل، امیر دلاوری، هومن سیدی و رویا میرعلمی روی صحنه میرود. طراحی صحنه و لباس آن را نرمین نظمی و موسیقی کار را حیدر ساجدی بر عهده دارند. سینا پاکدل به عنوان عکاس، یحیی پاکدل به عنوان طراح پوستر و بروشور، نورالدین حیدری و فرشته کیانی به عنوان دستیاران کارگردان و مهدی بوسلیک و روزبه کمالی به عنوان مدیران اجرایی با گروه همکاری میکنند.»
گفتنی است کیانی آخرین بار نمایش"تکیه ملت" را سال گذشته در مجموعه تئاترشهر روی صحنه برده بود.