در حال بارگذاری ...
...

تئاتر، خارج از تکنیک و تخصص هنری معنا ندارد

تئاتر، خارج از تکنیک و تخصص هنری معنا پیدا نمی‌کند و اگر این دو مقوله نباشند، مضمون به ثمر نمی‌نشیند. به گزارش سایت ایران تئاتر، ایرج راد عضو هیأت داوران سومین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی ‌ گفت:«قطعاً در داوری آثار این همایش، عنوان آئین‌های عاشورایی مدنظر قراردارد؛ در عین حال اجراها از نظر تکنیکی ارزیابی می‌شوند.» وی توضیح داد:«به دلیل آن که برای همایش عنوان خاصی مشخص شده، طبعاً باید بخشی از کارها با این عنوان سنجیده شوند زیرا انتخاب‌ها منطبق با عنوان همایش بوده‌اند.»

تئاتر، خارج از تکنیک و تخصص هنری معنا پیدا نمی‌کند و اگر این دو مقوله نباشند، مضمون به ثمر نمی‌نشیند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، ایرج راد عضو هیأت داوران سومین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی ‌ گفت:«قطعاً در داوری آثار این همایش، عنوان آئین‌های عاشورایی مدنظر قراردارد؛ در عین حال اجراها از نظر تکنیکی ارزیابی می‌شوند.»
وی توضیح داد:«به دلیل آن که برای همایش عنوان خاصی مشخص شده، طبعاً باید بخشی از کارها با این عنوان سنجیده شوند زیرا انتخاب‌ها منطبق با عنوان همایش بوده‌اند.»
وی با اشاره به این که یک جشنواره تئاتری معمولاً دارای مشخصات دقیقی است، خاطرنشان کرد:«این ‌که آثار حرفه‌ای هستند، آماتورند یا دانشجویی، گروه‌ها به چه ترتیبی انتخاب شده‌اند، ملاک‌ها چه بوده و هدف نهایی چیست، در نوع قضاوت داوران تأثیرگذار است.»
وی با بیان این که ابتدا باید کارها دیده شده و درجه هنری آن‌ها مشخص شود تا بتوان درباره نوع داوری‌ها صحبت کرد،گفت:«اگر گروه‌ها از درجات مختلفی انتخاب شده باشند، گروه‌های آماتور و حرفه‌ای در کنار هم قرارگرفته و از سطح امکانات متفاوتی برخوردار باشند قطعاً داوری‌ها تفاوت خواهدداشت؛ در عین حال امکاناتی که یک گروه از آن بهره‌ می‌برد، درجه کاری گروه‌ و درجه هنری کار مشخصاتی هستند که باید با عنوان همایش هماهنگی داشته باشند.