در حال بارگذاری ...
...

روی دومین تجربه کارگردانی‌ام در تئاتر کار می‌کنم

پانته‌آ بهرام در سال جدید ضمن چند حضور بین‌المللی، برای دومین بار به سراغ کارگردانی تئاتر می‌رود. پانته‌آ بهرام؛ بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر‌ گفت:«امسال قصد دارم به عنوان کارگردان، نمایش اجرا کنم که همچون"آواژیک" بیشتر بر پایه فرم است. با این تفاوت که با شکل گسترده‌تر و جامع‌تری ارائه خواهد شد.» وی در ادامه افزود:«باید اعتراف کنم کارگردانی کار بسیار دشوارتری نسبت به بازیگری است. چون در بازیگری مسئولیت اول متوجه خود بازیگر و بعد اطرافیان اوست، در حالی که در کارگردانی باید نسبت به تمام جزئیات توجه داشت، همین امر نیز کار را سخت‌تر می‌کند. این موضوع به اضافه مسائل و شرایط مالی و برخی محدودیت‌ها، باعث می‌شود که قدری آهسته‌تر و پیوسته‌تر به کارگردانی بیندیشم.»

پانته‌آ بهرام در سال جدید ضمن چند حضور بین‌المللی، برای دومین بار به سراغ کارگردانی تئاتر می‌رود.
پانته‌آ بهرام؛ بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر‌ گفت:«امسال قصد دارم به عنوان کارگردان، نمایش اجرا کنم که همچون"آواژیک" بیشتر بر پایه فرم است. با این تفاوت که با شکل گسترده‌تر و جامع‌تری ارائه خواهد شد.»
وی در ادامه افزود:«باید اعتراف کنم کارگردانی کار بسیار دشوارتری نسبت به بازیگری است. چون در بازیگری مسئولیت اول متوجه خود بازیگر و بعد اطرافیان اوست، در حالی که در کارگردانی باید نسبت به تمام جزئیات توجه داشت، همین امر نیز کار را سخت‌تر می‌کند. این موضوع به اضافه مسائل و شرایط مالی و برخی محدودیت‌ها، باعث می‌شود که قدری آهسته‌تر و پیوسته‌تر به کارگردانی بیندیشم.»
بهرام در خصوص حضور بین‌المللی‌اش در تئاتر طی سال جدید اظهار کرد:«از ابتدای سال جدید میلادی پیشنهاداتی برای حضور در تئاتر از سوی تنی چند از کارگردانان غیر ایرانی داشته‌ام. بنابراین امسال به صورت بین‌المللی نیز کار خواهم کرد.»
وی که سال گذشته با ژیلبرت تسای کارگردان فرانسوی به عنوان بازیگر همکاری داشت در این خصوص گفت:«ژیلبرت اولین زن کارگردان غیر ایرانی نبود که با آن کار کردم. قبل از آن نیز با هلنا والدمن کارگردان آلمانی همکاری داشته‌ام، ولی به طور کلی قرار گرفتن در یک موقعیت تازه تجربه خوبی برایم بود.»
بهرام با اشاره به این که در کار تسای نوعی تئاتر فضا و موقعیت را تجربه کرده، خاطر نشان کرد:«در تئاتر کشور ما 95 درصد مواقع، شخصیت‌های اثر دنبال می‌شوند در حالی که در این نمایش فضا و موقعیت تجربه می‌شد. چون قرار است آدم‌ها فضای غریبی را تجربه کنند که در یک کتابخانه بزرگ با نور اندک بود. در واقع کار از ابتدا تماشاگر را در فضای دیگری قرار می‌داد.
به طور کلی کار کردن با این کارگردان فرانسوی با توجه به نوع فعالیتش، دارای فضای غریبی بود که از تجربه آن راضی هستم.»