در حال بارگذاری ...
با آغاز اجرای نمایش واپسین رؤیا

آخرین لحظات زندگی قاضی محکوم‌به اعدام تصویر می‌شود

نمایش واپسین رؤیا به‌عنوان اثر منتخب پروژه فیگورها  از ۱۷ بهمن‌ماه به میزبانی تماشاخانه موج نو اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر این نمایش که پیشازاین در پروژه فیگورها به سرپرستی محمدرضایی راد اجراشده بود در هفته پیشنهادی رضایی راد به مدت 5 روز در سالن موج نو اجرا خواهد شد.

 پروژه فیگورها امسال از بخشهای جنبی جشنواره مونولیو است. در این پروژه متنهای برتر کارگاه نویسندگی محمدرضایی راد که بر اساس شخصیتهای مطرح تاریخی و معاصر نوشته شرکت داشتهاند.

واپسین رؤیا به درگیریهای لحظات پایانی یک محکوم‌به مرگ با خود میپردازد. مرگ در قاموس او تقدیس و تقدیر شده اما حالا که با واقعیت روبرو میشود و آن را مقابل خود میبینید همه این تفکرات زیر سؤال میرود، او هرگز فکر نمیکند که برگزیدن معشوقی زمینی بهجای معشوقی آسمانی کارش را به اینجا بکشد...

سهیل ظهرابی کارگردان این نمایش میگوید: ما سعی کردیم در این نمایش به لحظات پیچیده رودررویی یک نویسنده/ عارف با خودش بپردازیم. همه ما وقتی با مسائل بهصورت ذهنی روبرو میشویم نظرات منطقی یا زیبایی داریم اما وقتی در موقعیت واقعی قرار میگیریم معمولاً این نگاه دچار تغییر میشود. ما در این اثر با الهام از شخصت عین القضات همدانی با آشنازدایی از گزارش تاریخی از او این شخصیت را به چالش کشیدهایم. او با دو مفهوم ازلی ابدی عشق و مرگ روبرو شده است.

واپسین رؤیا به کارگردانی سهیل ظهرابی و نویسندگی رضا پیلگاه اثری از گروه تیتوس است. احمد عظیمی، اکبر حیاتی و مجتبی جمشیدی بازیگران این نمایش هستند. عوامل دیگر این نمایش عبارتاند از: عطیه السادات جعفر نیا(طراح پوستر و بروشور) رضا انیسی (طراح صدا) سجاد زنگنه( طراح نور) کیمیا خطیب زاده(روابط عمومی) این نمایش از یکشنبه 17 تا پنجشنبه 21 بهمن به مدت 5 شب از ساعت 19 در تماشاخانه موج نو به روی صحنه میرود.

علاقهمندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

 

 

 




نظرات کاربران