در حال بارگذاری ...
با ارائه مقاله‌ای در حوزه مطالعات اجرا

پژوهشگر هرمزگانی به دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد

مجید سرنی زاده به بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات اجرا به میزبانی دانشگاه هامبورگ آلمان دعوت شد.

به گزارش ایران تئاتر، سرنی زاده در مقاله خود با عنوان «مطالعه‌ای بر روی جنبه‌های اجرایی فعالیت‌های اعتراضی نگهبانان جلگه میناب» به جنبه‌های نمایشی فعالیت‌های گروه «نگهبانان جلگه‌ی میناب» پرداخته است.

سرنی زاده اظهار داشت: مسئله محیط‌زیست و بحران کم‌آبی در جهان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان معاصر است که در این میان گروه خودجوش «نگهبانان جلگه میناب» برای ایجاد توجه به بحران فرو چاله‌ها و خشک‌سالی در دشت میناب فعالیت‌هایی را ترتیب داده‌اند که بسیاری از آن‌ها دارای ویژگی نمایشی و اجرایی است.

وی با اشاره به این مطلب که کلیدواژه  کنفرانس امسال واژه‌ی «سرریز» است افزود: «سرریز» به معنی  استعاری فشارهای اقتصادی، صنعتی، تکنولوژی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع که موجبات سرریز، عصیان و حرکت‌های را میان انسان‌ها و طبیعت فراهم می‌کند.

این پژوهشگر هرمزگانی گفت: این کنفرانس بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی فرهنگی جهان در حوزه مطالعات اجراست که از ١٩ تا ٢٢ خردادماه سال آینده در دانشگاه هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.

 لازم به ذکر است مجید سرنی زاده پیش‌ازاین دو بار به کنفرانس بین‌المللی تئاتر تجربی چین، دو کنفرانس بین‌المللی مطالعات اجرا در استرالیا و ژاپن و یک‌بار به دوسالانه هنرهای حرکتی در هندوستان دعوت‌شده است.




نظرات کاربران