در حال بارگذاری ...

‌‌مرگ‌ چهره‌ی‌ تاتر متفاوت‌ آمریکا

لین‌ مایکلز، کارگردان‌ هنری‌ اوپن‌ اسپیس‌ تیاتر و چهره‌ی‌ مشهور حرکتهای‌ متفاوت‌ تاتر در آف‌ برادوی، ۱۶ آوریل‌ پس‌ از مبارزه‌ای‌ طولانی‌ با بیماری‌ سرطان‌ در سن‌ ۸۳ سالگی‌ درگذشت. او فعالیت‌ حرفه‌ای‌اش‌ را به‌ عنوان‌ تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان‌ از اواخر دهه‌ی‌ چهل‌ شروع‌ کرد. نخستین‌ کار او تهیه‌ کنندگی‌ کاری‌ از اریک‌ بنتلی‌ بودکه‌ اقتباسی‌ آزاد از اثری‌ از برتولت‌ برشت‌ بود.

‌‌ترجمه: مجتبا پورمحسن‌
لین‌ مایکلز، کارگردان‌ هنری‌ اوپن‌ اسپیس‌ تیاتر و چهره‌ی‌ مشهور حرکتهای‌ متفاوت‌ تاتر در آف‌ برادوی، ۱۶ آوریل‌ پس‌ از مبارزه‌ای‌ طولانی‌ با بیماری‌ سرطان‌ در سن‌ ۸۳ سالگی‌ درگذشت.
او فعالیت‌ حرفه‌ای‌اش‌ را به‌ عنوان‌ تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان‌ از اواخر دهه‌ی‌ چهل‌ شروع‌ کرد. نخستین‌ کار او تهیه‌ کنندگی‌ کاری‌ از اریک‌ بنتلی‌ بودکه‌ اقتباسی‌ آزاد از اثری‌ از برتولت‌ برشت‌ بود. نمایش‌ در سال‌ 1956 به‌ روی‌ صحنه‌ رفت‌ و یکی‌ از اولین‌ جوایز ادبی‌ را به‌ دست‌ آورد.
مایکلز و همسرش‌ هری‌ بادم، طراح‌ و نقاش‌ مرکز تاتر سنت‌ مارکز را افتتاح‌ کردند و در آنجا آثار مهمی‌ از تاریخ‌ نمایش‌ جهان‌ از جمله‌ آثاری‌ از ژان‌ ژنه‌ و لوروی‌ جونز را به‌ روی‌ صحنه‌ بردند.
در دهه‌ی‌ هفتاد مایکلز اوپن‌ اسپیس‌ تیاتر را که‌ مرکزی‌ غیر انتفاعی‌ بود که‌ در آنجا تاترهای‌ متفاوت‌ به‌ روی‌ صحنه‌ می‌رفت، تاسیس‌ کرد.