در حال بارگذاری ...
صبح امروز با برگزاری مستر کلاس یوجینو باربا

استقبال هنرمندان و اهالی تئاتر از اولین کارگاه آموزشی تئاتر اودین

مستر کلاس یوجینو باربا در سالن اصلی تئاتر شهر با رویکرد انسان‌شناسی تئاتر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر ؛ صبح امروز یک شنبه 17 بهمن مستر کلاس یوجینو باربا با حضور جمع کثیری از هنرمندان ، دانشجویان و هنرجویان تئاتر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

یوجینو باربا در این جلسه به سطوح مختلف تشکیلات در اجرای تئاتر و جنبه‌های ابتدایی علم انسان‌شناسی تئاتر پرداخته و تکنیک‌های روزانه و فوق روزانه در گروه تئاتر اودین را که شامل حرکت ، عمل ، عدم تحرک استاتیک و دینامیک، انرژی در فضا و انرژی در زمان می‌شود را تشریح کرد. او به تکنیک‌های مونتاژ در بازی تئاتر پرداخته و سطوح مختلف دراماتورژی در کارگردانی و بازی نیز پرداخته و مراحل و چگونگی دریافت کارگردان و دریافت تماشاگر از یک اثر نمایشی را توضیح داد.

در این جلسه دوساعته که با حضور اعضا گروه تئاتر اودین برگزار شد بسیاری از چهره‌های دانشگاهی و هنرمندان تئاتر تجربی ایران حضور داشتند که در آن میان می‌توان به دکتر محمدرضا خاکی ، علی‌اصغر دشتی ، نسیم احمد پور ، فارس باقری ، افسانه زمانی ، باران کوثری ، محمدرضایی راد ، شهاب آگاهی ، مهدی شفیعی ، سعید اسدی ، پیمان شریعتی ، مهین صدفی ، پوپک عظیم پور ، غزل اسکندر نژاد ، جواد روشن ، هادی کمالی مقدم ، کامبیز اسدی ، فهیمه نجمی ، ابراهیم پشت کوهی، بهزاد صدیقی و بسیاری دیگر از هنرمندان تئاتر اشاره کرد.

این جلسه در تایم استراحت گروه و در تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به مدت دو ساعت دیگر ادامه یافت. باربا در این جلسه نیز که با استقبال گسترده‌ای از سوی دانشجویان و اساتید تئاتر همراه بود به سؤالات جزئی‌تر حاضران درباره تئاتر چندملیتی و مطالب گفته‌شده در جلسه صبح پاسخ داد.

از دیگر برنامه‌های  گروه تئاتر اودین در طول یک هفته سفر به ایران؛ چهار کارگاه دیگر و اجرای تئاتر «درخت » را در برنامه کاری خود دارد.




نظرات کاربران