در حال بارگذاری ...
درخشش بچه‌های مسجد کردستان

«اُپِرِت قزاقی» در بندرعباس به نمایش درآمد

نمایش «اپرت قزاقی» تولید واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به کارگردانی «یونس صحرارو» به بخش پایانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج راه یافت.

به گزارش ایران تئاتر شهرام میرزایی مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و بچه‌های مسجد از 26 لغایت 30 بهمن‌ماه در شهر بندرعباس برگزار شد.
وی افزود: در این جشنواره تعداد 14 نمایش در بخش صحنه‌ای و تعداد 8 نمایش در بخش خیابانی و 5 نمایش در بخش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حضور دارند که نمایش «اُپِرِت قزاقی» کاری از دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری استان کردستان به نویسندگی سعید تشکری و کارگردانی یونس صحرارو موفق به راه‌یابی به بخش نهایی این جشنواره شده است.
وی با اشاره به فعالیت دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در شهرستان قروه در شهریورماه 95 گفت: کردستان به‌عنوان استانی با بیش از 2000 مسجد امکان مناسبی است تا بتوان باکارهای هنری، در راستای توسعه هنر انقلاب گام برداشت.
 مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان افزود: مساجد در کشور همواره یک پایگاه بزرگ و مهم فرهنگی بوده و نقطه آغازین بسیاری از حرکت‌های انقلابی قبل و بعد از انقلاب مساجد بوده است که باید از این ظرفیت و پتانسیل مهم مردمی در جهت مردمی نمودن هنر علی‌الخصوص هنر تئاتر بهره‌برداری نماییم.
این کارگردان تئاتر کردستان در ادامه گفت: در این نمایش ایوب طالب پور، بهزاد فرمانی و محمد نقی حیدری به‌عنوان بازیگر و سعید عسکری به‌عنوان آهنگساز و سجاد حاجیان به‌عنوان مدیر صحنه‌ ایفای نقش دارند. این نمایش در طول جشنواره تعداد 4 اجرا در مکان‌های مختلف را تجربه کرده است.

 




نظرات کاربران