در حال بارگذاری ...
با افزوده شدن بخش تئاتر کودک و نوجوان

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان منتشر شد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر (خیابانی – کاربردی – محیطی) مریوان در ۷ بخش مسابقه ایران، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی – کاربردی – محیطی مریوان با دبیری فاتح بادپروا برای برگزاری این جشنواره در شهریورماه 1396 فراخوان داد.
این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان، شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری مریوان برگزار خواهد شد.
در این فراخوان آمده است که جشنواره بر محورهای وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه‌بر فرهنگ ایران اسلامی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی، با تأکید بر دریاچه زریبار، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تأکید داشته و نگاه ویژه‌ای نیز به آگاهی بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با افزودن بخش کودک و نوجوان در 7 بخش‌ برگزار خواهد شد.
در بخش مسابقه ایران نمایش‌های متقاضی با گونه‌های متفاوت نمایش‌های فضای باز (خیابانی – کاربردی – محیطی) با اولویت محورهای مورد تأکید جشنواره حضور خواهند داشت.
بخش نمایش‌های آیینی و سنتی نیز آثار تولیدشده بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده‌فرهنگ‌ها، بازی‌های محلی، آیین و سنن اقوام مختلف کشور را شامل می‌شود.
در بخش تئاتر ملل آثاری از سایر کشورهای جهان بر پایه شیوه‌های نوین تئاتر خیابانی که به مضامین انسانی همچون صلح و دوستی بین ملت‌ها و دفاع از ستمدیدگان بپردازد در اولویت انتخاب خواهد بود.
بخش تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باهدف حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده و رشد و پرورش فرزندان ایران اسلامی شکل‌گرفته و ستاد برگزاری جشنواره این بخش را به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد کرد. نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است.
در بخش مهمان این جشنواره نیز با هماهنگی دبیــــرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره‌های معتبر کشور، از میان آثار معرفی‌شده، از 4 اثر برتر نمایش خیابانی، جهت حضور در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت خواهد شد.
دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باهدف ارتقای بنیه علمی این حوزه تئاتر کشور، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی تئاتر بیرونی را نیز با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد کرد.
مطابق فراخوان مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه این جشنواره 1/3/1396 و زمان اعلام نتایج طرح و ایده‌های ارسالی 20/3/1396 خواهد بود.
مهلت ارسال لوح فشرده آثاری که طرح آنها پذیرفته‌شده است و لوح فشرده نمایش‌های کودک و نوجوان:20/4/1396 و تاریخ اعلام نمایش‌های برگزیده: 15/5/1396 اعلام‌شده است.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر (خیابانی - کاربردی – محیطی) مریوان 17 تا 21 شهریور 1396 اعلام‌شده است.
گروه‌های متقاضی می‌توانند بامطالعه دقیق فراخوان، ( که در بخش فایل های ضمیمه انتهای همین خبر پیوست شده است)  مدارک و فرم تکمیل‌شده تقاضای حضور را به دبیرخانه دائمی جشنواره در مریوان به نشانی کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳ ارسال کنند.
شماره تلفن‌های 08734593625 و 08734601154 و شماره‌های نمابر 08734601154 و 08734593625 و ایمیل mariwan.festival@gmail.com برای ارتباط با دبیرخانه اعلام‌شده است.

 




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران