در حال بارگذاری ...
اجرای معروف‌ترین نمایشنامه یوجین اونیل در آمریکا

ستارگان هالیوود با «سیر طولانی روز در شب» در برادوی

«سیر طولانی روز در شب» معروف‌‌ترین نمایشنامه یوجین اونیل نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی با کارگردانی جین هکت در برادوی روی صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر: نمایشنامه «سیر طولانی روز در شب» نوشته یوجین اونیل نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی با کارگردانی جین هکت و نقش‌آفرینی پنج بازیگر مطرح و شناخته شده هالیوود در برادوی روی صحنه رفته است.

در نمایش «سیر طولانی روز در شب» با کارگردانی جین هکت و دراماتورژی ویلیام دیویس کینگ، که یکی از موفق‌ترین روایتهای دراماتیک تئاتر مدرن درباره تردید و تزلزل نوع بشر محسوب می‌شود، آلفرد مولینا بازیگر فیلم‌های «مرد عنکبوتی2»، «شکلات»، «اسپایدرمن2» و «داوینچی کد»، استفان لوئیز گراش بازیگر فیلم‌های «اکسپرس»، «روشنایی شب»، «به هر قیمت»، کالین وودل بازیگر فیلم‌های «جاده سیاتل» و «آخرین روز تابستان»، آنجلا گواش بازیگر فیلم‌های «تنها در خانه»، «اسپنگلیش» و «جری مگور» و نهایتا جین کاچمارک بازیگر فیلم‌های « Malcolm in the Middle»، «کاغذ چیپس»، «تعمیرکار قایق» و «هدف از دست رفته» بازی می‌کنند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود این نمایش بتواند در چهارمین ماه میلادی 2017 رکورد فروش در برادوی را از آن خود کند.

یوجین اونیل که یکی از پایه‌گذاران تئاتر مدرن آمریکا محسوب می‌شود در سال 1936 به دلیل نمایشنامه‌های غنی‌اش به ویژه نمایشنامه «سیر طولانی روز در شب» جایزه نوبل ادبی را از آن خود کرد. او همچنین در سال‌های 1920، 1922، 1928 و 1957 به خاطر آثار دراماتیک خود موفق به کسب جایزه‌ معتبر ادبی پولیتزر شد.

نمایشنامه‌های «گوریل پشمالو»، «سیر طولانی روز در شب»، «پیش از صبحانه»، «مرد یخین می‌آید»، «نخستین آدم»، «امپراطور جونز» و «عزا برازنده الکتراست»، «آن سوی افق»، «فواره»، «آنا کریستی»، «روزهای بی‌پایان»، «نخستین آدم»و... از دیگر نمایشنامه های اونیل هستند.

گفتنی است، نمایشنامه «سیر طولانی روز در شب» برای نخستین بار در سال 1956 با کارگردانی خوزه کوئینترو نقش‌آفرینی فردریک مارچ، فلارنس الدریج، جیسن روباردز جونیور و بردفورد دیلمن، در سالن مجلل «تئاتر دراماتیک سلطنتی» استکهلم سوئد روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

نظرات کاربران