در حال بارگذاری ...
با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور

مراسم روز هنر انقلاب در مازندران برگزار  شد

مراسم روز هنر انقلاب در مازندران با حضور غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در سالن آمفی تئاتر بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان استانی ،شهری و هنرمندان بسیجی سراسر استان مازندران در سالن آمفی تئاتر بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اهمیت هنر در جامعه گفت: هنر نعمت خداوند است که بر بام دل و اندیشه انسان نازل شده است تا در پرتو کشش هنر دیگران را به کوشش و برای گام نهادن بر پلکان سعادت فراخوانند.

او افزود: هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی و اگر شهید آوینی، سید شهدای اهل قلم زیب و زیور نامش می‌شود برای این است که با هنر خدادادی خود در یک فراخوان عمومی همگان را به کمال فراخواند.

منتظری با ارائه این مطلب که سازمان بسیج هنرمندان در سال 96  چند محور را به عنوان محور اساسی و اصلی خویش در دستور کار خود قرار داده خاطرنشان کرد: نخستین محور، مسجد محوری است، چراکه ما بر این باوریم که مسجد مهم‌ترین پایگاه رشد و نمو و بالندگی و کمال انسان است، انقلاب از مسجد برخاست و با مسجد به اوج می‌رسد.

او ادامه داد: براساس شیوه نامه جدید هر کانونی موظف است یک مسجد را به عنوان پایگاه هنری و ادبی خویش برگزیند و در طول هفته برای نمازگزاران خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه دهد.

منتظری ادامه داد: مردمی شدن هنر دومین محور است؛ هنر را باید از فضاهای بسته خارج کرد، باید در خدمت پاسخگویی به نیازهای مردم باشد. در سال 96 مقرر شده است که اولین اثر هنری که تولید می شود در مسجد به اجرا درآید تا مسجدی‌ها ببینند، در نماز جمعه پیدا کنند و در مزار شهدا هنر را ببینیم و در فضاهای فرهنگی، هنری و ادبی پا به پای مردم حضور یابند چراکه هنر، غایتی جز پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم با ظرف زیبایش ندارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه محور سوم اهتمام ویژه به شعار سال است، گفت: وقتی سخن از ولایتمداری به میان می‌آید نباید لقلقه زبان باشد و هنرمندان، اهل قلم، نویسندگان، متفکران و روشنفکران رسالتی سنگین به ویژه در فرهنگ سازی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برعهده دارند.

او در پایان با اشاره به این مطلب که اگر غایت یک هنر جشنواره باشد خطاست اظهار کرد: تولیدات هنری هنرمندان پس از پایان جشنواره‌ها به بایگانی می‌روند و این‌یکی از آسیب‌های وارده بر جشنواره‌ها است و ما نبایستی تولیدات هنری خود را در جشنواره‌ها خلاصه کنیم بلکه پس از تولید آثار هنری بایستی این تولیدات از یک استان به استان دیگر انتقال داده شود تا اینکه  استان‌های دیگر از این تولیدات بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم پس از اجرای چند برنامه متنوع هنری از قبیل شعرخوانی ،موسیقی و پخش نماهنگی از شهید  هنرمند شاخص مازندران سید علی‌اصغر ربیع نتاج شاعر بسیجی  مازندرانی از خانواده این شهید شاخص هنرمند  با اهدای لوح تقدیر  و جوایزی  تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان  فرهنگی کشوری و استانی از هنرمندان برتر هنر انقلاب اسلامی استان مازندران  با ارائه لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.




نظرات کاربران