در حال بارگذاری ...
در دیدار هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با دکتر شریعتی استاندار

تفاهم نامه ساخت پلاتوی تئاتر در 10 شهر خوزستان عملیاتی شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه یک‌شنبه با جمعی از انجمن های هنری و پیشکسوتان عرصه هنر استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان دیدار کرد و در این جلسه مسائل و مشکلات جامعه هنرمندان استان از سوی حاضران در جلسه مطرح شد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، در این نشست که به همت دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با پیگیری های رضا کیانی هنرمند تئاتر استان برگزار شد هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان مشکلات و معظلات پیش روی هنرمندان تئاتر استان به بیان نقطه نظرات و معظلات پرداختند.

در ابتدا محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: تئاتر، هنر امروزین که نقش و رنگ و نور و صوت و بازی و فرم و موسیقی و طرح وقلم را یکجا در خود دارد این روزها و پس از انتخاب هیات رییسه جدید انجمن هنرهای نمایشی خوزستان حال و روز خوبی در خوزستان دارد.

یاقوت پور در ادامه با ذکر این نکته که انجمن هنرهای نمایشی استان با حدود سی دفتر فعال در شهرهای مختلف و با بیش از بیست هزار عضو فعال  می‌تواند به عنوان پویاترین، پرکثرت ترین و تاثیر گزارترین انجمن هنری استان در مسائل فرهنگی و هنری استان نیز  باشد گفت: در سال گذشته انجمن هنرهای نمایشی استان برگزاری 12 دوره کارگاه آموزشی تخصصی با حضور اساتید مرکز و در یک مورد نیز استادی از کشور کانادا  و برگزاری بیش از ده جشنواره و رخداد ملی و استانی سال موفقی را پشت سرگذاشت.

او ضمن تشکر از حمایت دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجموعه اداره کل از درایت و حسن نظر استاندار محترم به مقوله فرهنگ و هنر نیز تقدیر کرد.

یاقوت پور در ادامه با ذکر این مطلب که در بستر مدیریتی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان اعتماد به مدیریت خانم های هنرمند در این دوره صورت گرفته‌است گفت: هم اکنون چهار رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهار شهرستان استان از خانم های هنرمند هستند که خوشبختانه کارنامه خوبی در این روزها با فعالیت خود برجای گذاشته اند.

یاقوتپور در ادامه با ذکر این مطلب که برای به صحنه بردن  و تولید یک نمایش  با حدود بیست نفر عوامل اجرایی  و حدود سه ماه تمرین مستمر روزی سه ساعت بیش از پنج هزار نفر ساعت کار صورت میگیرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارجعیت تولید کالای فرهنگی فاخر بر کالای صنعتی، خواستار توجه بیشتر به مقوله فرهنگ و هنر استان شد.

یاقوت پور در ادامه سه خواسته را مطرح کرد  که  نخست خواستار عقد تفاهم نامه حمایت مالی انجمن هنرهای  نمایشی استان با استانداری در راستای شعار سال تئاتر خوزستان مبنی بر آموزش، تولید و تبادل اجرایی  که توسط انجمن هنرهای نمایشی استان نامگذاری شده است شد که مورد موافقت استاندار قرارگرفت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان پیشنهاد کرد صنایع و شرکت‌ها می‌توانند با روش‌هایی مشابه  تیم داری در ورزش، از میان چهل گروه ثبت شده نمایشی استان، بهضی را انتخاب و حمایت کنند که با حسن نظر استاندار مورد تایید قرار گرفت.

در ادامه یاقوت پور خواستار تخصیص نیم درصد درآمدهای شهرداری به مسایل فرهنگی و هنری و از جمله تئاتر در شهرستان‌ها  شد و از فرماندار خواست تا از برنامه ای که پیرامون تئاتر استان  و معرفی تولیدات و توانمندی‌های تئاتر استان مقرر شده با همکاری صدا وسیمای استان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تحت عنوان  تماشاخانه  بصورت هفتگی تولید و به روی آنتن می‌رود حمایت خاص کند. 

در ادامه جلسه حمید سالاروند عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از استاندار خواست به وضعیت معیشت و مسکن هنرمندان رسیدگی شود و در ادامه گفت: برای حمایت از تولیدات هنری بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرها به هنر اختصاص داده شود.

کوروش سروش پور از هنرمندان دانشگاهی تئاتر خوزستان نیز در صحبت های خود گفت: همواره تاسیس دانشکده هنرهای نمایشی و سینمایی از آرزوهای هنرمندان تئاتر استان بوده و مجوز این دانشکده نیز قبلا دریافت شده ولی متاسفانه راه اندازی آن محقق نشده است و دکتر شریعتی در این خصوص پاسخ داد: این یک مطالبه به‌حق است چرا که در غیر این صورت هنرمندان استان برای پیشرفت و آموزش به سایر استان‌ها رفته و دیگر این ظرفیت‌ها به سختی به خوزستان باز می‌گردند و خواستار پیگیری هر چه سریعتر این اتفاق در حوزه تئاتر دانشگاهی در خوزستان شد.

علی بناییان مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از دیگر هنرمندانی بود که مسائلی را در خصوص حمایت از تئاتر خیابانی و هنرمندان این حوزه برای استاندار خوزستان بیان کرد.

ساسان شکوریان نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان نیز به استاندار خوزستان گفت: نبود پلاتوهای استاندارد در خوزستان همواره به هنرمندان تئاتر ضربه زده و مانع بزرگی در خصوص تولیدات بوده است. او خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه ساخت 10 عدد پلاتویی شد که پیش از این در افتتاحیه جشنواره فجر استانی در دی‌ماه سال گذشته قول ساخت آن داده شده بود.

 به همت دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تفاهم نامه ساخت 10 پلاتو در 10 شهر خوزستان به دکتر شریعتی ارائه و به امضای او رسید.

شکوریان در پایان خواستار حمایت از تولیدات هنری از طرف استاندار شد و کلیپ تصویری فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در سال 95 پخش شد.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران