در حال بارگذاری ...
توسط کانون کارگردانان در جشن خانه تئاتر

مراسم شناخت‌نامه کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ...»، برگزار می‌شود

کانون کارگردانان خانه تئاتر در چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر برای کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» به قلم روح‌الله جعفری مراسم شناخت‌نامه این کتاب را با سخنرانی خانم نصرت پرتوی برگزار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر کانون کارگردانان خانه تئاتر در چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و روز ملی تئاتر که از 7 تا 14 اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است، برای کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335-1357» به قلم روح‌الله جعفری در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان، مراسمی برای شناخت‌نامه این کتاب با سخنرانی خانم نصرت پرتوی برگزار می‌کند.
به گزارش ایران تئاتر در این مراسم خانم نصرت پرتوی درباره کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» به قلم روح‌الله جعفری، برای اهالی تئاتر، نویسندگان و پژوهشگران در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان، ساعت 19 سخنرانی می‌کند.
این کتاب دوازدهمین کتاب از مجموعه «تئاتر ایران درگذر زمان» در انتشارات افراز است که اسفندماه سال گذشته طی مراسمی در موزه سینما رونمایی شد.
کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» در دو جلد 1790 صفحه‌ای به همت نشر افراز با تیراژ 1100 نسخه منتشرشده است.
برای این کتاب پژوهشی، دو رییس‌جمهور ‌پیشین ایران، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رییس دولت اصلاحات، مقدمه به‌صورت اختصاصی نوشته‌اند. همچنین سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به روح‌الله جعفری برای انجام این پژوهش، از طریق نوشتن پیام، تبریک گفته است.
جعفری استادیار دانشگاه، سرپرست گروه تئاتر گیتی، کارگردان تئاتر، منتقد و پژوهشگر است. او فارغ‌التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های بازیگری، کارگردانی نمایش و مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او با کتاب «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» اثر برگزیده همایش ملی جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی، ابن‌سینا را به دست آورد. او همچنین با این پژوهش، پژوهش‌گر برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر ایران (۱۳۹۴) شد. کتاب دیگر این نویسنده و استاد دانشگاه، «فرهنگ، تئاتر و فراغت» است. جعفری تابه‌حال، نمایش‌های غروب در دیاری غریب، آن‌که می‌گوید آری، آن‌که می‌گوید نه بلوط‌ها در مه، بر فراز ناقوس‌ها و ناگهان...، «شهادت‌خوانی انسان‌های سرگشته‌ای که به بهای اندک مسیح‌شان را به صلیب کشیدند از بهر آن‌که راست‌کردار بودند!»‌، اسب‌های پشت پنجره، «تماشاچی محکوم به اعدام‌ و من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را کارگردانی کرده است.




نظرات کاربران