در حال بارگذاری ...
در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه می‌رود

«در باب ماراساد» مستندی تاریخی از عصر انقلاب فرانسه

نمایش «در باب ماراساد» به نویسندگی و کارگردانی حسام‌الدین لک برگرفته از اثر پیتر وایس سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در قالب بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن حافظ به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «در باب ماراسادم» مستند تاریخی از عصر انقلاب فرانسه به انضمام صفحاتی از تاریخ شکل‌گیری یک تئاتر است. این اثر با اقتباسی از متن ماراساد و یک سری جراحی‌ها صورت گرفته روی متن توسط حسام‌الدین لک روی صحنه می رود  که دیگر متن ماراساد نیست و در اصل بر مبنای اندیشه‌ی نمایشنامه‌ی ماراساد نوشته‌ی پیتر وایس شکل‌گرفته است.

گفتنی است فرم نمایش از خود نمایشنامه اصلی می‌آید؛ تأثیری که خود پیتر وایس در نمایشنامه‌اش از  برشت و آرتو گرفته و از سبک ، فرم و پیشنهاد‌هایی که آرتو و برشت می‌دهد تبعیت می‌کند.

نمایش در «باب ماراساد» به کارگردانی حسام‌الدین لک و نویسندگی گروهی (بر اساس نمایشنامه ماراساد پیتر وایس)، با بازی بازیگران: سمانه لطیفی، امید قنبری، محمدحسین اثنی عشری، رامین احمدی، دلارام فرهناک، سهیل باباعلی، محمد رضا نایب زاده، آیدا پالیزگر، آذین اسماعیل زاده، حسام یعقوب زاده، امید ضیاء الدینی به صحنه می رود.

همچنین از دیگر عوامل این نمایش فاطمه محسنی، گلرخ جلالوندی، فهیمه محمودی دستیاران کارگردان، طراح صحنه: علی محمدی، طراح لباس: مهتاب فانی، موسیقی: نگار ذوالفقاری، آذین لک، آهنگساز: ساسان ستار زاده، ترانه‌سرا: سید سجاد عبدالهی، طراح پوستر و برشور: آرش وکیل زاده است.
نمایش «در باب ماراساد» به نویسندگی پیتر وایس و حسام‌الدین لک و با کارگردانی حسام‌الدین لک در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه در دوسانس 17:30 و19:30 در سالن حافظ به روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران