در حال بارگذاری ...
وحید نفر درگفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش پلانترن ماژیک را در جشنواره تئاتر آئینی سنتی اجرا می کنم

وحید نفر بازیگر و کارگردان نقش پذیر تئاتر و سینما چند سالی است که در سطح اول تئاتر فعالیت می کند و تا به حال نمایش هایی نظیر همه چیز می گذرد ، تو نمی گذری و ایستاده در موقعیت را روی صحنه برده است و در فیلم هایی نظیر قندون جهزیه نیز به بازی پرداخته است

وحید نفر در گفت و گوبا ایران تئاتر در باره کارهای جدیدش گفت : مدتی است تمرینات نمایش پلانترن ماژیک را در اداره تئاتر و تالار محراب آغاز کرده ام . این نمایش را علی اصغر گروسی نوشته است و یک ماهی است تمرینات نمایش شروع شده است . داستان نمایش در باره سفر مظفرالدین شاه به فرنگ است و او در این سفر با سینما توگراف آشنا می شود . با ورود سینما توگراف به دربار شاهی مشکلاتی رخ می دهد و نماییش فضای کمدی – تراژدی دارد.

 وحید نفر در ادامه  حضورش به عنوان بازیگر در نمایش گفت : در این نمایش تلاشم روی کارگردانی معطوف است و بازی ندارم. البته در ورژنی از این نمایش که سه سال قبل اصغر گروسی برای جشنواره آماده اش کرد به عنوان بازیگر نقش مظفر الدین شاه را بازی کردم .

بازیگر نمایش مکافات در باره ساختار نمایش افزود: داستان نمایش مبتنی بر واقعیت های تاریخی است و بخش هایی هم طبق نظر شخصی نویسنده باعث خلق فضای دیگری شده است .

نفر در باره عواملی که حضورشان در نمایش قطعی شده است تاکید کرد : به علت پیدا نکردن گزینه مناسب برای دو نقش در نمایش ، تصمیم گرفتم دراماتوژی مجددی روی متن انجام بدهم و با حذف این دو نقش و انتقال این دو نقش از طریق بازی در بازی توسط بازیگران دیگران نمایش فاز جدی تمرینات آغاز شود . نمایش هشت شخصیت اصلی و پنج شخصیت فرعی دارد. یلدا عباسی ، فرانک کلانتر، بیتا معیریان ، آزاده اسماعیل خانی ، جواد پور زند ، مهدی پناهی و محمد شکری بازیگران و هما اسدی دستیار کارگردان نمایش هستند.

گفتنی است وحید نفر کارگردان، دستیار کارگردان، نویسنده، صداپیشه، عروسک‌گردان و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر است. وحید نفر، جایزه‌ی اول بازیگری مرد از جشنواره تک‌ نفره برای بازی درنمایش عاشقی (۱۳۸۵)، جایزه‌ی اول بازیگری مرد از بخش نمایش‌نامه‌خوانی دهمین جشنواره‌ی تئاتر دانشجویی برای نمایش دل سگ (۱۳۸۶)، جایزه‌ی عروسک گردانی از پنجمین جشنواره‌ی تئاتر بانوان، اثر برتر بیست و ششمین جشنواره‌ی فجر و اثر برتر دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی عروسکی برای نمایش سودا دخت (۱۳۸۷- ۱۳۸۶)، جایزه‌ی سوم بازیگری مرد ازسومین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‌خوانی نیاوران برای بازی در نمایش پیانو (۱۳۸۷)، جایزه‌ی بازی و عروسک‌گردانی از دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی عروسکی برای نمایش علی بابا و چهل دزد بغداد (۱۳۸۷)، جایزه‌ی بازی در فاوست (استریپ تئاتر) (۱۳۸۸)، جایزه‌ی اول نمایش‌نامه‌نویسی از جشنواره‌ی تئاتر ارتش برای نمایش نجات سرباز همپ (۱۳۸۸) و جایزه‌ی کارگردانی از ششمین همایش عاشورائیان برای نمایش سیاوش پاکراه (۱۳۸۸)، را در کارنامه دارد.

 

خبر از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد

وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد سالن شده است، از سالن اجرا خارج شود، از فاکتورهای موفقیت یک نمایش به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران