در حال بارگذاری ...
علیرضا سلمان‌نژاد رئیس انجمن نمایش سیستان‌و بلوچستان در گفتگو با ایران تئاتر عنوان کرد

افتتاح تئاترشهر زاهدان، تکمیل پلاتو ایرانشهر و حمایت از اجراهای عمومی

رئیس انجمن نمایش استان سیستان و بلوچستان از افتتاح تئاترشهر زاهدان، تکمیل پلاتوی ایرانشهر و برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی خسروانی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های تئاتر در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر افتتاح مجموعه تئاترشهر زاهدان و آغاز اجراهای عمومی آثار نمایشی در این شهر همزمان با روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی نشان از سالی پر بار برای هنرمندان تئاتر در استان سیستان‌و بلوچستان است. هنرمندانی که در این سال‌ها اگرچه در مقایسه با سایر استان‌ها از امکانات کمتری برخودار بودند اما با پشتکار و خلاقیت منحصربفرد خود توانستند آثار موفقی را در جشنواره‌های استانی و فجر روی صحنه ببرند.

علیرضا سلمان‌نژاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از نظر سخت‌افزاری افتتاح مجوعه تئاترشهر و آغاز اجراهای عمومی در روز 4 خرداد ماه جاری یکی از مهم ترین رویدادهای تئاتری سال در این استان بود، درباره دیگر برنامه‌های این انجمن در سال جاری گفت: علاوه بر تئاترشهر زاهدان، امسال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است پلاتوی شهر ایرانشهر نیز تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.

سلمان‌نژاد ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی و همچنین برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی خسروانی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان و پس از شب‌های قدر با مبنا قرار دادن تئاتر اصیل و بومی از دیگر برنامه‌های مهم تئاتری ما در سال جاری است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود 10 گروه ثبت شده نمایشی در استان سیستان و بلوچستان از ثبت و تکمیل چند گروه دیگر در شهرستان‌های این استان خبر داد و افزود: شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و چابهار از شهرهای فعال استان ما در تئاتر هستند و علاوه بر اینکه نمایش‌های برگزیده شهرستان‌ها در شهر زاهدان اجرای عمومی می شوند، از آثاری هم که در این شهرها برای عموم اجرا شوند حمایت می‌کنیم.

سلمان‌نژاد همچنین در رابطه با وضعیت حضور بخش خصوصی در تئاتر این استان اظهار داشت: متاسفانه هنوز در زاهدان برخلاف دیگر شهرهای بزرگ جواب نداده و هنوز این مسئله در زاهدان حامیان زیادی ندارد. در واقع ما فقط دولت از ما حمایت می‌کند و هیچ اسپانسر خصوصی نداریم به همین خاطر  اجراها نیز به ‌سختی تماشاگر خود را پیدا می‌کنند. در واقع سیستم تبلیغات بسیار ضعیف بوده ولی در سال جدید در این زمنیه نیز پیشرفت‌های صورت گرفته و شورای شهر و شهرداری نیز از این نظر حمایت کرده‌اند. در مجموع هنوز شرایط برای حضور بخش خصوصی به شکلی که در دیگر شهرها وجود دارد در استان ما مهیا نیست.




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران