در حال بارگذاری ...
...

لاریجانی که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد، درباره شیوه اجرایی توضیح داد:«تمرکز زیادی روی کاربردی شدن طراحی صحنه و وسایل آن داشتم. سعی کرده‌ام به گونه‌ای آن‌ها را به خدمت بگیرم که درون بازیگر را بیرون بکشانم؛ برای مثال از صندلی‌ها و میزی استفاده کردیم که طرح و رنگ خاصی دارند. به نوعی رگه‌هایی از اکسپرسیون در اجرا وجود دارد که اصلاً هم عمدی نبوده‌اند.»

لاریجانی که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد، درباره شیوه اجرایی توضیح داد:«تمرکز زیادی روی کاربردی شدن طراحی صحنه و وسایل آن داشتم. سعی کرده‌ام به گونه‌ای آن‌ها را به خدمت بگیرم که درون بازیگر را بیرون بکشانم؛ برای مثال از صندلی‌ها و میزی استفاده کردیم که طرح و رنگ خاصی دارند. به نوعی رگه‌هایی از اکسپرسیون در اجرا وجود دارد که اصلاً هم عمدی نبوده‌اند.»

نمایش"زندگی ضرب در سه" نوشته یاسمینا رضا با کارگردانی لیلا لاریجانی در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.
"لیلا لاریجانی" کارگردان این نمایش به سایت ایران تئاتر گفت:«این نمایش با اجرایی پست مدرن به سمت تراژدی مضحک پیش می‌رود که تلاش کرده‌ایم هم تراژدی و هم رگه‌های طنز را حفظ کنیم.»
وی درباره مضمون نمایش گفت:«داستان درباره خانواده‌ای است که پدرشان دانشمند نجوم است و با آمدن یک مهمان این خانواده دچار تنش و درگیری می‌شود. کل داستان از سه زاویه دید، نقل می‌شود که می‌توان برداشت‌های متفاوتی از این سه نگاه داشت و نتیجه این برداشت‌ها در اپیزود سوم آشکار می‌شود. در این اپیزود همه چیز آرام‌تر می‌شود و به لایه‌های زیرین می‌رود.»
لاریجانی که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد، درباره شیوه اجرایی توضیح داد:«تمرکز زیادی روی کاربردی شدن طراحی صحنه و وسایل آن داشتم. سعی کرده‌ام به گونه‌ای آن‌ها را به خدمت بگیرم که درون بازیگر را بیرون بکشانم؛ برای مثال از صندلی‌ها و میزی استفاده کردیم که طرح و رنگ خاصی دارند. به نوعی رگه‌هایی از اکسپرسیون در اجرا وجود دارد که اصلاً هم عمدی نبوده‌اند.»
وی ادامه داد:«شیوه اجرا اکسپرسیون نیست. رگه‌های اکسپرسیون به صورتی کمرنگ و در برخی از بازی‌ها دیده می‌شود. فضا آن قدر مدرن است که نمی‌توان آن را به سبک اکسپرسیونیستی اجرا کرد. خودِ کار آن را نمی‌پذیرد؛ ما هم تلاشی برای اجرای این سبک نداشتیم.»
لاریجانی در خصوص شخصیت زن نمایش گفت:«در این نمایشنامه زن‌ها گروه‌های اصلی را ایجاد می‌کنند. زبان روند داستان را تغییر می‌دهند و جریانْ سازتر از مردها هستند.»
وی افزود:«در نمایش‌های پست مدرن، مرکزیت وجود ندارد و به نوعی از همه چیز مرکززدایی می‌شود، بنابراین شخصیت‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند. هر چهار شخصیت به یک اندازه پرداخت‌ می‌شوند و گره‌افکنی می‌کنند. اما یکی از ویژگی‌های این اثر این است که هیچ گره‌گشایی صورت نمی‌گیرد و در هر سه اپیزود بدون گره‌گشایی رها می‌شویم.»
وی که پیش از این، نمایش را به مدت دو روز در تالار مولوی اجرا کرده، درباره خانه هنرمندان ایران گفت:«خانه هنرمندان ایران جای خوبی برای شروع است. به جوانان امکان به نمایش گذاشتن کارهای‌شان داده می‌شود و همین دیده شدن حمایت خوبی از جوان‌هاست.»
"زندگی ضرب در سه" با بازی خیام وقارکاشانی، آیلار نوشهری، صادق سروعلیشاهی و رویا جزینی اجرا می‌شود. طراحی صحنه نمایش را رضوان زندیه و آهنگسازی آن را سیاوش پاکراه بر عهده دارند. منشی صحنه کار شب‌بو طوفانی است. این نمایشنامه با ترجمه فتاح محمدی اجرا می‌شود.
گفتنی است"زندگی ضرب در سه" تا جمعه 11 خرداد، ساعت 30/18 روی صحنه است.