در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در اختتامیه جشنواره عنوان کرد

ضرورت افزودن بخش کودک و نوجوان به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی که در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر سخن می گفت بر ضرورت اضافه شدن بخش کودک و نوجوان و اجرای عروسکی به این جشنواره ملی تاکید کرد.

به گزارش ایران تئاترمهدی شفیعی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به این مطلب که از اولین روزهای شکل گیری  همراه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر بوده از اینکه  امسال همزمان با بیستمین دوره جشنواره ۳۵سالگی این پیروزی عزیز را جشن می گیریم ابراز خوشحالی کرد وباتاکید براهمیت حضور آثار کودک و نوجوان و عروسکی در جشنواره گفت:از دبیر جشنواره خواهش می کنم بخش کودک و نوجوان و عروسکی در دوره آتی جشنواره فتح خرشهر به این جشنواره افزوده شود تا هم خانواده ها و هم کودکان و نوجوانان بتوانند با کارهای ارزشی ارتباط برقرار کنند.

وی درادامه تصریح کرد : اجرای نمایش کودک و نوجوان و در آبادان و خرمشهر علاوه بر ایجاد نشاط بیشتر می تواند در حوزه مقاومت و دفاع مقدس تاثیر گذار باشد .

شفیعی در ادامه فعالیت مستمر و مداوم دبیرخانه جشنواره را یک مطالبه همگانی خواند و از آماده بودن فراخوان دوره بیست و یکم جشنواره فتح خرمشهر خبر داد و افزود: طبق گفته های همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، فراخوان دوره آینده آماده است و در همین روزها منتشر می شود که این خبر، خبر خوشی است که باعث می شود هنرمندان حرفه ای و صاحب سبک در حوزه دفاع مقدس و مقاومت فرصت یک ساله ای برای تولید آثار داشته باشند.

وی اضافه کرد: توسعه دامنه حضور گروه های هنری در این جشنواره یکی دیگر از دغدغه ها در جشنواره فتح خرمشهر است که با انتشار فراخوان و برنامه ریزی برای دعوت از گروه های هنری می تواند دایره شرکت کنندگان و گروه های هنری را نیز گسترش دهد.

شفیعی هچنین متذکر شد: سازمان منطقه آزاد اورند به دنبال آشنا سازی بیشتر با ظرفیت های منطقه است و یکی از اهداف این جشنواره نیز می تواند جذب گروه های هنرمندان و گروه های نمایشی بیشتر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی کمبود فضا را به عنوان یکی دیگر از موارد نیازمند توجه در روند برگزاری جشنواره تئاتر فتح  خرمشهر دانست و گفت: هر چند خرمشهر و آبادان با داشتن چند فضا برای نمایش، به نسبت جاهای دیگر شرایط بهتری دارند اما به خاطر هنرمندان بسیار و مستعد این منطقه و ظرفیت هایی که ایجاد کرده اند، نیاز است فعالیت های نمایشی و فرهنگی در طول سایر استمرار داشته باشد.

مهدی شفیعی کلنگ زنی دو پلاتو در سال گذشته همزمان با برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهررا یادآور شد و اظهار کرد: مصوبه ای سال گذشته برای احداث دو پلاتو به تصویب رسید و کلنگ این دو پلاتو در خرمشهر و آبادان هم به زمین زده شد، نقشه خوبی مطابق با اقلیم و نیازمندی های این دو شهرستان نیز برای احداث آماده شد اما به دلایل بروکراسی و تعیین دولت، وضعیت ساخت آنها نامشخص ماند که امیدواریم به زودی شاهد شروع عملیات احداث این دو پلاتو باشیم.

اوجشنواره فتح خرمشهر را دارای دو ویژگی خاص دانست و توضیح داد: یکی از ویژگی های جشنواره فتح خرمشهر زمان برگزاری آن در سوم خرداد است که این مناسبت نه تنها برای مردم خرمشهر و خوزستان بلکه برای تمام ایرانی ها یک روز خاطره انگیز و یک جشن ملی است و دوم محل برگزاری آن است که شهرهای خرمشهر و آبادان در فرهنگ و تاریخ معاصر کشورمان از اعتبار خاصی برخوردار است و همین دو ویژگی  باعث می شود این جشنواره سال به سال  پر قدرت تر برگزار شود.

مهدی شفیعی در پایان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند منکر این باشد که سوم خرداد چه در ایران و چه در سراسر جهان یک جشن ملی است، بر ظرفیت فراملی شدن این جشنواره تئاتر با مناسبت فتح خرمشهر تاکید ک




مطالب مرتبط

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

نظرات کاربران