در حال بارگذاری ...
حسین کریمی‌پور رئیس انجمن نمایش استان هرمزگان در گفتگو با ایران تئاتر عنوان کرد

برگزاری 4 جشنواره و اجرای عمومی در شهرهای اطراف بندرعباس  

حسین کریمی‌پوررئیس انجمن‌هنرهای نمایشی استان هرمزگان از برگزاری چهار جشنواره تئاتری، انتشار فصلنامه تخصصی تئاتر و اعزام گروه‌های نمایشی به شهرستان‌های استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

حسین کریمی پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این انجمن در ماه‌های آتی سال جاری با بیان اینکه امسال در استان هرمزگان چهار جشنواره تئاتری برگزار می‌شود، به ایران تئاتر گفت: برای سال جاری تلاش کردیم که برنامه‌های تئاتری علاوه بر تنوع و پُر محتوا نیز باشند. بر همین اساس برنامه انجمن هنرهای نمایشی استان را در کارتابل استانی ایران تئاتر قرار دادیم تا ضمن اینکه هنرمندان استان در جریان دقیق و جزئیات برنامه‌ها قرار می‌گیرند نسبت به اهداف این برنامه‌ها نیز آگاه باشند.

کریمی‌پور ادامه داد: یکی از برنامه‌های امسال ما در استان که برای نخستین بار صورت می‌گیرد برگزاری نشست‌های تخصصی تئاتردر هرماه است. در این جلسه‌ها هرماه مشکلات و ضروریات مرتبط با استان هنرمندان می‌توانند مطرح کرده و برای پیشبرد آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس انجمن نمایش استان هرمزگان از برگزاری جشنواره نمایش‌های کوتاه فسقلی‌ها در تابستان امسال خبر داد و دراین‌باره توضیح داد: جشنواره نمایش‌های کوتاه فسقلی‌ها ویژه کودکان چهارتا ده‌ساله طراحی‌شده. این جشنواره پس از برگزاری یک دوره کلاس‌های آموزشی و به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود.

او برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه استانی، جشنواره تئاتر خیابانی و جشنواره طنز ققنوس تئاتر را نیز از دیگر جشنواره‌های تئاتری عنوان کرد که در سال جاری به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود و افزود: علاوه بر این موارد اعزام پنج گروه نمایشی به شهرستان‌ها و شهرهای اطراف بندرعباس برای اجرای عموم یکی دیگر از کارهای مهم ما در سال جاری است. ضمن اینکه سه گروه تئاتری از استان‌های همدان، مشهد و مازندران نیز برای تبادل اطلاعات و اجرای آثارشان تابه‌حال به استان ما آمده‌اند.

کریمی بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های گریم و کارگاه تخصصی ادبیات نمایشی نیز از دیگر برنامه‌های ما هستند، اضافه کرد: انتشار فصلنامه تخصصی تئاتر برای اطلاع‌رسانی درباره رویدادها و اخبار تئاتری استان و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر و گردهمایی بزرگ هنرمندان باهدف اعلام اتفاقات بزرگ استان و تنظیم قراردادی میان مرکز و هنرمندان از دیگر برنامه‌های مهم استان هرمزگان در حوزه تئاتر است.

رئیس انجمن نمایش استان هرمزگان در ادامه و در پاسخ به این سؤال چند درصد از برنامه‌ها و اهداف تئاتری این انجمن در سال گذشته عملی شده، اظهار داشت: برنامه‌هایی که سال گذشته ما در استان مدنظر داشتیم تشکیل کارگاه‌های آموزشی و برگزاری جشنواره‌ها بود که انجام شد و به نظر من تقریباً هفتاد درصد چیزی که می‌خواستیم محقق شد. درواقع به‌طورکلی فعالیت‌های تئاتر در استان هرمزگان ازنظر اجرا و آموزش نسبت به سال‌های گذشته رشد زیادی داشته اما چیزی که هنوز دغدغه همه هنرمندان تئاتر این استان است ساخت و تجهیز سالن‌های تئاتر است که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد.

او در پایان درباره میزان اجرای آثار نمایشی بر اساس فرهنگ و آئین‌های بومی استان نیز گفت: متأسفانه تعداد اجراهای اصیل بسیار کم شده و گویا کسانی که برای جشنواره آماده می‌شوند فکر می‌کنند که وقتی اجراهای امروزی داشته باشند امتیاز بیشتری خواهند داشت. البته نمی‌توان هنرمند را برای ساخت کارهایی اصیل با نگاه به فرهنگ بومی مجبور کرد اما می‌توان سیاستی به خرج داد که هنرمندان به سمت‌وسوی اجراهای بومی تشویق شده و خودشان با میل و رغبت به اجرای این نوع نمایش‌ها بروند.




نظرات کاربران