در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های خصوصی تئاتر تهران

ستاره بازی در تئاتر

ایران تئاتر: در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «ماتریوشکا» ،«زبان تمشک های وحشی» ، «نامه های عاشقانه از خاور میانه»، «گفت و گوی برجای ماندگان» با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه های خصوصی شده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم مرداد ماه میهمان این تماشاخانه ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، این روزها گرم شدن هوا سبب کم شدن فعالیت مردم در بیشتر زمینه ها شده، اما این وضعیت برای تئاتر به گونه ای عکس رقم خورده و صحنه های نمایش روزهایی پرجنب و جوش خود را سپری می کند. در هفته پیش رو نیز اکثر نمایش های سالن های خصوصی با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما از نمایش دوستان میزبانی می کنند. این نمایش ها که با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده، رونق خوبی را برای تئاتر خصوصی به همراه آورده که در آینده نردیک می تواند روند پیشرفت تئاتر خصوصی را با سرعت بیشتری همراه کند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم مرداد ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

باران  و شلوغی نمایش هایش

نمایش «خون در گلوی گربه» به کارگردانی محسن معینی از ساعت 17 دوشنبه 9 مرداد ماه به تماشاخانه باران رفته و تا یکشنبه 22 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: فوئبه برای جستجوی آزادی و عشق به زمین امده است... . افسانه میرباقری، سولماز نادری، مریم فتحی و رحیم نوروزی، مجید مشیری، مهدی مقدم بازیگرانی هستند که به صورت ویدئو و حضوری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «واتسلاو» به کارگردانی هاجر قهرمانی از یکشنبه 8 مرداد ماه در تماشاخانه باران به صحنه رفته است. این نمایش با بازی عادل بهنام پور، حمیدرضا مرادی، آتوسا زرین پور، محمدرضا دولتخواه، مهرداد باقری، امید افشارپور، پگاه نوربخش، رضا علیزاده، حسین جوان، امیرحسین براتی، آیدین هم مسلک، امیرعلی باستانی، علی کشتکار، محمد رشوند، امیر حسین علیزاده هرشب ساعت 19 به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: برده ای به نام واتسلاو با غرق شدن کشتی حامل برده ها به سرزمینی ناشناخته می رسد و تصمیم می گیرد در سرزمین تازه، به آزادی، ثروت، شادی و هر آنچه نداشته دست یابد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «روز عقیم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی از یکشنبه 1 مرداد ماه اجرای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است. این نمایش با بازی فهیمه امن زاده، شایسته ایرانی، الهه شه پرست و رؤیا میرعلمی به مدت یک ماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در شرایط بحرانی سقوط رژیم پهلوی، محله قلعه زاهدی مورد هجوم و تخریب قرار می‌گیرد. سه زن که از چنگ هجوم‌آوران می‌گریزند به زیرزمین خانه‌ای بزرگ در مرکز شهر پناه می‌برند. زیرزمینی که چند مرد در طبقه بالای آن مشغول سلاخی کردن هستند... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

پالیز جایی مطمئن برای فروش!

نمایش «ماتریوشکا» به نویسندگی و کارگردانی پارسا پیروز فر پس از 2 اجرای موفق در سال گذشته، از ساعت 21 یکشنبه 8 مرداد ماه مجددا به تماشاخانه پالیز رفته و تا 8 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن 1 این تماشاخانه است. پارسا پیروزفر در این اثر نمایشى هشت اپیزودى که بر اساس هشت داستان کوتاه از آنتون چخوف نوشته شده است، به تنهایى ایفاگر نقش تمام شخصیت هاى نمایش است. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «زبان تمشک های وحشی» به نویسندگی نغمه ثمینی و با کارگردانی شیوا مسعودی از ساعت 18:45 دوشنبه 9 مرداد ماه در سالن 1 تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا چهارشنبه 8 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زن و شوهری در راه شمال هستند تا مدارک خود را از مادر در شمال بگیرند و از هم جدا شوند... .صابر ابر، علی شادمان، الهام کردا بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «داستان خرس های پاندا» نام نمایش سالن 2 تئاتر پالیز بوده که توسط شیوا اردوئی کارگردانی شده است. این اثر که از ساعت 19:30 پانزده تیرماه، میزبان تئاتر دوستان شده، چهارشنبه این هفته به نمایش خود در سالن پالیز پایان می دهد. رضا مولائی، سهیلا گلستانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط «داستان خرس های پاندا» 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین نمایش «سیستم گرون هلم» به طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالى از ساعت 21 پنجشنبه 8 تیرماه در سالن 2 تماشاخانه پالیز جایگزین نمایش «آرامش، زن زیبایی ست که شوهر دارد» شده است. این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، رضا مولایی تا 18 مرداد ماه در این سالن به مدت 80 دقیقه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن‌کلفت جهانی چندملیتی هستند یکی از این چهار نفر, کارمند این کنسرن است و وظیفه سه نفر دیگر شناسایی این فرد است و... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 35 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 

تئاتر مستقل جایی ستارگان و جوانان

نمایش «تقدیم به ایتالو کالوینو» به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی از ساعت 17 یکشنبه ۰۸ مرداد ماه در تئاتر مستقل به صحنه رفته و تا جمعه 20 مرداد ماه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. فریبا خادمی، حمیدرضا معدن کن، افشین غیاثی، مژگان حسین زاده، فرزاد برهمن، صائم متانی، پرستو قائد رحمت، کامیار خزاعی، هانیه مفلح بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «شب دشنه های بلند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس از یکشنبه 1 مرداد ماه در تئاتر مستقل به صحنه رفته است. این نمایش با بازی سام کبودوند، فرزین محدث، مرضیه وفا مهر، رامین سیاردشتی، مارال فرجاد، سجاد تابش و پوریا شکیبایی به عنوان راوی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 19 به مدت 70 دقیقه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 و 35 هزار تومان بر اساس مکان مورد نظر بلیط این نمایش را خریداری کنند.

 

نمایش «نامه های عاشقانه از خاور میانه» به نویسندگی کیومرث مرادی، پوریا آذربایجانی، محمد مساوات و با کارگردانی کیومرث مرادی از ساعت 21 پنجشنبه 5 مرداد ماه برای مخاطبان در تئاتر مستقل به صحنه رفته و تا 5 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. هانا کامکار، آزاده صمدی، پانته آ پناهی ها بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این نمایش که سال گذشته نیز اجرای موفقی را در تماشاخانه ایرانشهر سپری کرده، آمده است: نامه های عاشقانه از خاورمیانه داستان فراموش نشدنی سه زن است. زنانی که قصه زندگی شان قصه تنهایی ها، شجاعت ها ، جسارت ها و پیدا کردن هاست... .بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 35 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

شهرزاد در تسخیر ستارگان!

نمایش «گفت و گوی برجای ماندگان» نام نمایشی است به نویسندگی محمد زارعى و با طراحی و کارگردانی میلاد شجره که از سه شنبه 10 مرداد ماه در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته است. این نمایش با بازی رضا بهبودى، محمد صادق ملک، باران کوثرى، محسن نورى، محمد خاکساری و امین اسلامی تا جمعه 3 شهریور ماه هرشب ساعت 19 به مدت 80 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «لامبورگینی» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، نمایش تازه پردیس تئاتر شهرزاد بوده که از ساعت 21 پنج شنبه 22 تیرماه در سالن 2 این مجموعه به صحنه رفته است. طبق اعلام گروه تا این لحظه، «لامبورگینی» با بازی سیامک صفرى، اشکان خطیبى و حمید صفت فعلا تنها تا سه شنبه این هفته بر صحنه خواهد بود، اما این طور که پیداست این نمایش مجددا تمدید خواهد شد. بهای بلیط «لامبورگینی» 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «ماه پیشونی» به نویسندگی ایوب آقاخانی و با کارگردانی آزاده انصاری از ساعت 18:30 یکشنبه 11 تیرماه در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته و تا 16 مرداد ماه برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مینووش رحیمیان، مرضیه ایمانخانی، ندا کوهی، نسترن نظری، طناز جلوسی و ساحل شفیعی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی که ماه گذشته اجرای نسبتا موفقی را در ایرانشهر سپری کرده بود، از ساعت 19 سه شنبه 17 مرداد ماه در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مخاطبان شده و تا پایان ماه جاری برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجری معروف تلویزیون در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابق اش که هنرپیشه معروفی است مهمان این قسمت برنامه است و آنها باید روبروی همدیگر بنشینند و در کمال آرامش برنامه را اجرا کنند اما سایه همسر جدید مجری که او هم هنرپیشه معروفی است لحظه‌ای دست از سر آنها برنمی‌دارد... . معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «هدیه مرموز» نام اثر دیگر سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد بوده که با نویسندگی و طراحی یاسر خاسب از ساعت 20 چهارشنبه 4 مردادماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هدیه مرموز روایت تولد تا مرگ انسان است در ارتباط با موجودی از دنیای دیگر... حضور بی واسطه ی روح و جسم و جان و انرژی بی نهایت... یک مواجهه ی انرژیک و نفس گیر... . این اثر با بازی یاسر خاسب تا 4 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد.

 

نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، نام اثریست که پیش ازین قرار بود در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رود. این نمایش از ساعت 20:30 پنجشنبه 5 مرداد ماه در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرای خود را آغاز کرده و تنها تا 20 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. حامد بهداد، بهناز نازی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، محسن گودرزی، بهار نوحیان، مرجان فریقی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پرداند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 50 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

پایتخت میزبانی برای خواب خیس ماهی

نمایش «خواب خیس ماهی» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی پویان ورزی از 22 تیرماه به تماشاخانه پایتخت رفته و تا 22 مرداد ماه هرشب ساعت 22:30 به مدت 50 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مهیار و لاله ۳ سال بعد از جدایی با هم در کافه ای که همیشه می رفتند قرار می گذارند تا دوباره به زندگی هم برگردند.  نفیسه روشن، پویان درزی، شهره مکری، ارسطو خوش رزم، پیام احمدی نیا، فرزانه سهیلی، شیرین صمدی و علیرضا مهران بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر , 18,750 , 22,500 , 25,000 , 30,000 تومان بر اساس مکان صندلی مورد نظر تایین شده است.

 

مشایخی همچنان میزبان جوانان است

نمایش «بازی مرگ» به نویسندگی و کارگردانی مریم امینی از ساعت 17:15 چهارشنبه 11 مرداد ماه به تماشاخانه استاد جمشید مشایخی رفته و تا 27 مرداد ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. سید آرش هوشیار، مریم امینی، سوده خدری، حمیدرضا لازمی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «مخمصه» به کارگردانی سید رسول حسین پور از ساعت 20:45 دقیقه روز دوشنبه 16 مرداد ماه برای تئاتر دوستان در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به نمایش گذاشته می شود. این نمایش با بازی عسل غروی، البرز احمد خانی، محمدحسین شکیبا، یاسمن حسینی و مهتا ترابی تا 7 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

دا میزبان یک نمایش تازه

نمایش «عاشقانه های فرهاد» به نویسندگی حسین زنگنه و با طراحی و کارگردانی علی اصغر ثلاثی(کیا) از یکشنبه 25 تیرماه در خانه نمایش دا به صحنه رفته است. این نمایش با بازی پردیس زارع، دنیاروحانی، سعیدوفایی و کیاثلاثی تا 20 مرداد ماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «عاشقانه های فرهاد» اقتباسی آزاد از داستان نظامی گنجوی است؛ خسرو و شیرین دلداده ی یکدیگر می شوند، فرهاد هم با دیدن شیرین عاشق او شده و باعث ایجاد مثلث عقشی می شود، شرط شیرین کندن کوه است و فرهاد به دل کوه می زند. با خبر کاذب خسرو مبنی بر مرگ شیرین، فرهاد دست به خودکشی می زند... . نمایش دوستان برای تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «نظارت عالیه» نام نمایش دیگر تماشاخانه دا بوده که طراحی و کارگردانی آن را مهدی خالدی بر عهده داشته است. این نمایش از ساعت 19 دوشنبه 9 مرداد ماه به صحنه رفته و تا سه شنبه 24 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نظارت عالیه، روایت روزگار سه مجرمی‌ است که در زندان و در یک سلول به‌خصوص محکومیت خود را پشت‌ سر می‌گذرانند... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.




نظرات کاربران