در حال بارگذاری ...
با حضور 120 عروسک کوچک و بزرگ از 6 نمایش

«خیالی از ایران» زهرا صبری از اسپانیا به لهستان می رود

زهرا صبری کارگردان شناخته شده تئاتر کشورمان که پیش از این عروسک های ۶ نمایش اش در اسپانیا به نمایش در آمده بود از برپایی این نمایشگاه در کشور لهستان خبرداد.

به گزارش ایران تئاتر این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی درباره این نمایشگاه گفت: 120 عروسک کوچک و بزرگ از 6 نمایش من با نام های ننه دلاور ، خانه برنارداالبا ، هشت لحظه ، طوطی پر ، تا یک بشمار و زمین وچرخ از 27 شهریور (18 سپتامبر) در تئاتر ویلکی( Wielki ) شهر ورشو به نمایش در خواهند آمد.
وی ادامه داد: تئاتر ویلکی یکی از بزرگترین تئاتر های ورشو است که مرکز نمایش باله و اپرا به شمار می رود . نمایشگاه " خیالی از ایران" قرار است به مدت 2 ماه در این محل برپا باشد.
صبری درباره برنامه ریزی برای این نمایشگاه نیز توضیح داد: وقتی نمایشگاه «خیالی از ایران» در شهر تولوسا ی اسپانیا برگزار شد عکس هایی از این نمایشگاه برای دوستان بین المللی گروه یاس تمام ارسال شد . آقای marekzurawski در لهستان که دبیر جشنواره ای نیز در این کشور است ، خیلی علاقه مند شد تا نمایشگاه عروسک ها در ورشو نیز برپا شود.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون 7 ماه پیگیری کرد تا اینکه براى برگزارى نمایشگاه درهفته ی اول مرداد ماه تمام عروسک ها از اسپانیا به ورشو پست شد
زهرا صبری درباره بازگشت عروسک ها به ایران تصریح کرد: عروسک ها را از اسپانیا به ایران برنگرداندم چون در کشورم مکانی برای نگهداری آنها ندارم !
این کارگردان در ادامه به آغاز مراحل طراحی نمایشگاه پرداخته و توضیح داد: در ورشو یک خانم طراح شروع به طرح زدن برای نمایشگاه کرده و هر چند روز یک بار برای من طرح ها ارسال می شود تا تایید بگیرند . کار پیشرفت خوبی داشته و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز 27 شهریور برگزار خواهد شد.

 




نظرات کاربران