در حال بارگذاری ...
در مجموعه تئاتر محراب

«تیتوس اندرونیکوس» شکسپیر در قالب پروژه آموزشی آماده اجرا می‌شود

به گزارش ایران تئاتر مسعود طیبی، کارگردان تئاتر ،جدیدترین تجربه خود را در قالب پروژه آموزشی «مرگ حس» در مجموعه تئاتر محراب برای اجرای نمایش «تیتوس اندرونیکوس» برگزار می کند.

هنرجویان پس از پایان دوره آموزشی در کنار بازیگران مطرح و شناخته شده نمایش «تیتوس اندرونیکوس» در یکی از سالن های حرفه ای شهر تهران به روی صحنه می برند.

کارگردان نمایش هایی چون «نبرد گالیله» و «هملت» گفت: این پروژه شامل دو بخش آموزشی و اجرایی است. طیبی با تاکید بر این که شیوه بازیگری حسی دارای نقاط ضعف فراوانی است، گفت: در بخش آموزشی این پروژه هدف ارتقای تکنیکی توانمندهای بازیگر و جایگزینی آن با شیوه بازیگری حسی است. در شیوه بازی حسی این بازیگر نیست که نقش را کنترل می کند، بلکه، نقش، بازیگر را هدایت می کند که سبب می شود هر زمان بازیگر از شرایط روحی و جسمی مناسبی برخوردار است، نقش در او حلول کرده و برای مخاطب بازنمایی شود. اما، اگر بازیگر در وضعیت روحی و جسمی مساعدی نباشد، نقش در او به صورت کامل بروز نمی کند و بازتاب مناسبی  را به مخاطب خود ارائه نمی دهد.

کارگردان «هملت» گفت: ساختار تکنیکال بر وجود و کشف انرژی، حرکت وضعی، حرکت وضعی – انتقالی، عمل، سکوت و عکس العمل مبتنی است و همین ویژگی سکان هدایت نقش را به دست بازیگر می دهد تا تحت تاثیر احساسات خود قرار نگیرد. به همین دلیل، در ساختار تکنیکال ایفای نقش از میانگین متعادلی برخوردار است.

طیبی گفت: در بخش اجرایی نیز نمایش«تیتوس اندرونیکوس» از نمایشنامه های تراژدی شکسپیر برای اجرا آماده می شود که کمتر هنرمندی به سمت اجرای این اثر رفته است و این بکر بودن نمایشنامه مجال خلاقیت بیشتری را به گروه اجرایی می دهد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به انجمن هنرهای نمایشی استان تهران واقع در مجموعه تئاتر محراب مراجعه فرمایند و یابا شماره تلفن های 66493386 و 09358876686 تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

نظرات کاربران