در حال بارگذاری ...
خانه نمایش دا

میزبان «آشویتس زنان» می‌شود

«آشویتس زنان» به کارگردانی علی صفری در خانه نمایش دا به‌صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری از ۱۲ شهریور اجراهای خود را در خانه‌نمایش‌دا آغاز می‌کند.
در «آشویتس زنان» یگانه رجبی، یاسمن میرزایی، شهرزاد محمودی و امیر شمس ایفای نقش می‌کنند.
«آشویتس زنان» روایتگر مشکلات و سختی‌هایی است که جنگ جهانی دوم برای خانواده‌ها و زنان به همراه داشته و در همین بستر به شرح مشکلات سه تن از زنان کشور‌های لهستان، فرانسه و آلمان می‌پردازد که در خلال جنگ خانه و خانواده شان را از دست می‌دهند.
در این اثر موسیقی نقش عمده‌ای را ایفا کرده و به نوعی شخصیت‌های آن همه در جدال با جنگ به موسیقی پناه می‌برند. موسیقی جزو جدایی ناپذیر لحظه به لحظه این نمایش است به نحوی که گروهی مشتمل بر ده نفر اجرای موسیقی آشویتس زنان را بر عهده دارند.
از دیگر عوامل این نمایش میتوان به رهاحاجی‌زینل(طراح موسیقی و بازیگردان)، سیاوش همزه و پروشات مشایخی(ویولن‌ سل)، اشکان حشمتی (کوبه‌ای)، مهدی ابوحمزه، محمد‌امین فرخی و آذین الهی (وکال)، علی کوزه‌گر(طراح نور)، طاها فرد(مدیرصحنه)، داریوش مفاخری(دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، حنانه محمودی(منشی صحنه)، عرفان رضوی(دستیار صحنه)، امین قنبری(طراح گرافیک)، نوید ملکی یگانه(عکاس)، مهدیار حسن‌پور(مترجم آلمانی)، مهدی ابوحمزه(مترجم انگلیسی) و گروه تبلیغاتی رِفرم(گروه تبلیغات) اشاره کرد.
«آشویتس زنان» از ۱۲ تا ۲۸ شهریور ساعت ۱۹ در خانه‌نمایش‌دا واقع در میدان فاطمی، ایتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ به‌صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران