در حال بارگذاری ...
هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در ایستگاه دوم

قهوه خانه نمایش های ایرانی را از دست ندهید

اجرای ۱۰ نمایش صحنه‌ای، ۹ اجرای محیطی و ۶ برنامه در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» در دومین روز هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، دومین روز برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی، شنبه 11 شهریورماه در حالی با اجرای 10 نمایش صحنه‌ای، 9 اجرای محیطی و 6 برنامه در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» در قالب بخش‌های مختلف دنبال می‌شود که استقبال چشمگیر مخاطبان و دوستداران تئاترهای سنتی از اجراها و برنامه‌های متنوع این جشنواره مهم تئاتری در نخستین روز اهالی تئاتر را غافلگیر کرد.

در دومین روز برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در روز شنبه 11 شهریورماه در مجموعه تئاترشهر ۴ نمایش روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو میزبان نمایش «چهل گیس» نوشته و کار محسن جمالی از تهران است. این نمایش به مدت 75 دقیقه در بخش تولیدات تازه و در ساعت‌های 18:30 و 20:30 روی صحنه می‌رود.

تالار سایه میزبان نمایش «جادوی شهرزاد» است. «جادوی شهرزاد» نوشته شهناز روستایی با کارگردانی ساسان مهرپویان از تهران در ساعت ۱۷ و 18:30 به مدت 70 دقیقه در بخش تولیدات تازه اجرا می‌شود.

 نمایش «لعنت نامه، رحمت نامه» نوشته علیرضا نادری با کارگردانی محمد حاتمی از تهران در تالار قشقایی اجرا می‌شود. این نمایش به مدت 70 دقیقه در بخش میهمان در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «راز عروسک» برداشت از اثر داوود فتحعلی بیگی با کارگردانی شیوا رضایی از تهران در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش در قالب بخش‌های مرور تئاتر ایران و دانشگاهی در ساعت 16:30 و 18:30 به مدت 60 دقیقه اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج در دومین روز هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی میزبان نمایش «درخونگاه» نوشته عبدالرضا اکبری با کارگردانی پندار اکبری از تهران است. این نمایش در بخش تولیدات تازه جشنواره در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ به مدت70 دقیقه روی صحنه می‌رود.

نمایش «خواستگاران مهزی ناز...» نوشته صبوره رزنگرز با کارگردانی عطاالله کوپال از استان تهران در قالب بخش‌های دانشگاهی و تولیدات تازه تئاتر در تالار هنر اجرا می‌شود. این نمایش به مدت ۹۰ دقیقه و در ساعت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

 خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر میزبان نمایشی از استان تهران با عنوان «ورا نام تهمینه سهراب کرد» است. «ورا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته حسین نفتگدار با کارگردانی جلال‌الدین دری در بخش تولیدات تازه در ساعت‌های 17:30 و 19:30 به مدت 50 دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «گنبدگاه» کاری از هرش آرمند در بخش مرور تئاتر ایران هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در ساعت‌های 17:30 و ۲۰ در تالار حافظ به مدت 80 دقیقه اجرا می‌شود.

تالار محراب نیز در روز جمعه میزبان دو نمایش «طبیب اجباری» و «کرسی بازی» از یزد و تهران است.  نمایش «طبیب اجباری» نوشته و کار سعید شهریار در بخش میهمان در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ در سالن اصلی تالار محراب به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «کرسی بازی» نوشته و کار محمدرضا آزادفر نیز در ساعت‌های ۱۶ و 18:30 به مدت 45 دقیقه در تالار کوچک مجموعه محراب روی صحنه می‌رود.

در محوطه بیرونی تئاترشهر ساعت 17:30 نمایش «میرنوروزی» کاری از یوسف شاه حسینی از تفرش، ساعت 18 «آئین عروسی آذربایجان» کاری از ماشاالله آخوندزاده از تبریز، ساعت 18:30 نمایش «هیلوی» کاری از محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه، ساعت 19 نمایش «اوز ییغما» کاری از ملیحه واعظی از تبریز، شبیه‌خوانی «جنگ صفین» کاری از یوسف شاه‌حسینی از تفرش برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

در بوستان نوروز ساعت 18:30 نمایش «هفت+یک» نوشته نحند یکرنگی با کارگردانی پویان عظایی از اصفهان و ساعت 19 نمایش «سهیلی» کاری از محمد مظفری بوشهر اجرا می‌شود.

همچنین در مترو میدان ولیعصر(عج) نیز ساعت 10:30 نمایش «رحمت برون» کاری از محمدی نژاد از گناوه و نمایش «تار زنان» کاری از محمد به‌آئین از قوچان اجرا می‌شود.

در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» روز شنبه 11 شهریورماه در محوطه تالار وحدت از ساعت ۲۱ تا ۲۳ شش برنامه اجرا می‌شود.

«موسیقی ضربی» محمد اسدی، «ترنا بازی» محسن میرزاعلی و رضا آسمانی، «پیش پرده خوانی» علی فتحعلی، «نقل موسیقایی» محمد فرضی‌نژاد و سعید بهرامی از گیلان، نقالی مرشد مصطفی سعیدی از بروجرد، موسیقی محلی گیلان و آیین شمال خراسان از جمله برنامه‌های دومین روز «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی است.  




نظرات کاربران