در حال بارگذاری ...
هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در ایستگاه سوم

اجرای 18 نمایش صحنه‌ای و محیطی در کنار اجرای جوانه‌ها و قهوه‌خانه نمایش

سومین روز سوم هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با اجرای ۱۸ نمایش صحنه‌ای و محیطی به همراه اجراهای متنوع در بخش‌های قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی و جوانه‌های نمایش ایرانی کار خود را دنبال می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر در ایستگاه سوم هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی روز یکشنبه 12 شهریورماه، اجرای 9 نمایش صحنه‌ای، ۹ اجرای محیطی، ۶ برنامه در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی»، 6 اجرا در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، 2 نقالی و یک خیمه شب بازی برای علاقه مکندان اجرا می‌شود.

در سومین روز برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، یکشنبه 12 شهریورماه در مجموعه تئاترشهر طیق روال روزهای گذشته چهار نمایش روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو میزبان نمایش «خاطرات یک دلقک» نوشته و کار افق ایراجی از اراک است. این نمایش به مدت 70 دقیقه در بخش تولیدات تازه و در ساعت‌های 18:30 و 20:30 روی صحنه می‌رود.

تالار سایه میزبان نمایش «حکایت نیرنگ و اورنگ» است. «حکایت نیرنگ و اورنگ» نوشته سیدهاشم خان شافعی با کارگردانی نغمه رضایی از تهران در ساعت ۱۷ و 19 به مدت 90 دقیقه در بخش مرور تئاتر ایران می‌شود.

 نمایش «شب بازی ملک دارا» نوشته حامد مکملی با کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین در تالار قشقایی اجرا می‌شود. این نمایش به مدت 100 دقیقه در بخش تولیدات تازه در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان با کارگردانی نسیم تاجی از تهران در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش در قالب بخش‌ تازه‌های تئاتر در ساعت 16:30 و 18:30 به مدت 75 دقیقه اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج در سومین روز هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی میزبان نمایش «ولیمه» نویسندگی و کارگردانی مشترک حسینعلی عمادی و هادی کیانی از خمینی شهر است. این نمایش در بخش مرور تئاتر ایران در ساعت‌های 17 و ۲۰ به مدت 130 دقیقه روی صحنه می‌رود.

نمایش «میرزا فرفره» نوشته و کار مهدی پتکی از رشت در قالب بخش مرور تئاتر ایران در تالار هنر اجرا می‌شود. این نمایش به مدت 135 دقیقه و در ساعت ۱۷ و 20 روی صحنه می‌رود.

نمایش «وقایع اتفاقیه مفقودالپدر» نوشته حسین آشوری با کارگردانی مریم جلیلی در بخش مرور تئاتر ایران هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در ساعت‌های 17:30 و ۲۰ در تالار حافظ به مدت 65 دقیقه اجرا می‌شود.

تالار محراب نیز در روز یکشنبه میزبان دو نمایش «لیلی و مجنون» و «قهوه قجری» از تهران است.  نمایش «لیلی و مجنون» نوشته و کار پرویز سنگ سهیلی در بخش تولیدات تازه و میهمان در ساعت‌های ۱۷ و 20 در سالن اصلی تالار محراب به مدت 120 دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «قهوه قجری» نوشته آتیلا پسیانی با کارگردانی مشترک رضی و صدوقی نیز در ساعت‌های ۱۶ و 18:30 به مدت 50 دقیقه در تالار کوچک مجموعه محراب روی صحنه می‌رود.

در محوطه بیرونی تئاترشهر ساعت 17:30 نمایش «عروسک شادی» کاری از آیسان خلیل‌زاده از مرند، ساعت 18 «سهیلی» کاری از محمد مظفری از بوشهر، ساعت 18:30 نمایش «داول کشی» نوشته هواس پلوک با کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، ساعت 19 نمایش «آیین‌های گامرون» نوشته احمد شنبه نیا و کارگردانی مرضیه آزادی خالص از بندر خمیر و ساعت 20 شبیه‌خوانی «تجارت حضرت محمد(ص) و ازدواج با حضرت خدیجه» کاری از امیر سلیمانی مقدم از تهران برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

در بوستان نوروز ساعت 18:30 نمایش «آتیشما، یائلی آیین تولاما» نوشته و کار توحید حاجی بابایی از تهران و ساعت 19 آیین عروسی آذربایجان کاری از شلاله آخوندزاده از تبریز اجرا می‌شود.

همچنین در مترو میدان ولیعصر(عج) نیز ساعت 10:30 نمایش «عروسک شادی» کاری آیسان خلیل زاده از مرند و نمایش «آیین‌های گامرون» نوشته احمد شنبه نیا و کارگردانی مرضیه آزادی خالص از بندر خمیر اجرا می‌شود.

در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» روز یکشنبه 12 شهریورماه در محوطه تالار وحدت از ساعت ۲۱ تا ۲۳ شش برنامه اجرا می‌شود.

«موسیقی ضربی» محمد اسدی، «بازی شاه و وزیر» سعید ذبیحی از کرمانشاه، «ذکر خنجر» طواق سعادتی از بندر ترکمان، «پرده خوانی» مرشد محمد احدی، موسیقی مقامی از گنبد و آیین بوشهر از جمله برنامه‌های سومین روز «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی است. 

در بخش نقالی امروز ساعت 19:30 «فرامرز و گشتاسب» مسعود نوری فرد از کاشان در سالن انتظار تماشاخانه سنگلج و ساعت 18:30 «تولد رستم» منیژه واحد از سیاهکل در تالار انتظار تئاتر محراب اجرا می‌شود.

در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی در سومین روز جشنواره در پاتوق سنتی کودکان و نوجوانان پارک دانشجو از ساعت 17 تا 19:30 «خیمه شب بازی» مرتضی شیخ احمدخمسه از تهران، «اتفاقی در شهر» نسیم یاقوتی، «رزم رستم و  اسفندیار» کیمیا یعقوبی از تهران، «میهمانی امام حسین(ع)» محمدحسین سلجوقی از کرمان، «رستم و اکوان دیو» علیرضا متشفع از اهواز و «پستوخانه» ویدا موسوی از اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازند.

محوطه بیرونی تئاترشهر نیز ساعت 19 نمایش «هفت خوان مبارک» کاری از علی جباری از تهران برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.




نظرات کاربران