در حال بارگذاری ...
آغاز بکار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در میان استقبال چشمگیر مردم

حرکت کارناوال شادی در خیابان‌های مریوان

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور گروه‌های شرکت کننده و حرکت کارناوال شادی در خیابان‌های این شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حرکت کارناوال شادی متشکل از هنرمندان حاضر در جشنواره از میدان امام شافعی به طرف پارک شانو آغاز شد.

در این کارناوال گروه‌های ایرانی و خارجی با لباس و ادوات خاص نمایشی خود به همراه گروه‌های نمایشی آیینی سنتی با همراهی موسیقی محلی در حالی‌که هرکدام از گروه‌ها تابلویی با مشخصات نمایش و شهر را در دست داشتند، و توزیع بادکنک‌ها و پرچم‌های رنگی مزین به لوگوی جشنواره در میان شرکت کنندگان حرکت خود را با همراهی چشمگیر مردم آغاز کرد.

کارناوال جشنواره پس از حرکت از میدان امام شافعی در محل پارک شانو توقف کرد. در ادامه این مراسم ابتدا محمد شفیعی فرماندار مریوان پشت تریبون قرار گرفت و در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به تمامی اساتید، مهمانان و حاضرین در جشنواره از عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم تشکر کرد.

یدالله شیخ عطاری شیخ عطاری رئیس شورای اسلامی شهر مریوان سخنران بعدی بود که او نیز به زبان کُردی به حاضران خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که هنرمندان حاضر در جشنواره در طول این چند روز اوقات خوش و پرباری داشته باشند.

در ادامه سید ئاوات حسامی دبیر اجرایی جشنواره گزارش مختصری از اقدامات انجام شده و برنامه‌های جشنواره را برای حاضران شرح داد. حسامی گفت: این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی نسبت یازده دوره گذشته گسترش قابل توجهی داشته است.

سپس محمد شفیعی فرماندار مریوان، یدالله شیخ عطاری رئیس شورای شهر، فاتح بادپروا دبیر جشنواره و سامان خلیلیان رئیس دفتر تئاتر خیابانی به جایگاه آمدند و به صورت نمادین پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم جشنواره را به وسیله بادکنک‌های رنگی به آسمان فرستادند.

پس از از این برنامه با اجرای نمایش «آرایشگاه صلواتی» از اصفهان بعنوان اولین اجرا، جشنواره به صورت رسمی آغاز شد.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

نظرات کاربران