در حال بارگذاری ...
آلبرت بیگجانی جزئیات جشنواره هایفست را تشریح کرد

حضور 12 گروه نمایشی از ایران در ارمنستان قطعی است

آلبرت بیگجانی یکی از اعضای برگزارکننده جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان جزئیات جدیدی را درباره این جشنواره بین‌المللی تئاتری تشریح کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، آلبرت بیگجانی کارگردان تئاتر، عضو هیات برگزارکننده جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان و دبیر بخش ایران این جشنواره در این‌باره گفت: جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان از روز ۱ تا ۸ ماه اکتبر 2017 (۹ تا ۱۷ مهرماه) در کشور ارمنستان برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره کشورهای برزیل، آرژانتین، روسیه، فنلاند، ارمنستان، گرجستان، ایران، قزاقستان، فنلاند، آلمان، اتریش، لیتوانی، یونان، ایتالیا، سوئد و استونی شرکت می‌کنند.

بیگجانی درباره گروه‌های شرکت کننده ایرانی در این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال ۱۲ گروه ایرانی حضور خواهند داشت که سه اجرای خیابانی نیز خواهیم داشت. همچنین قرار است ورک‌شاپ‌های تخصصی نیز در جشنواره برگزار شود که جزئیاتش به زودی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: نمایش‌های «خائوس» به کارگردانی رضا رفیعی نسب از شیراز، «دارالحرب» به کارگردانی پوریا قلی‌پور از کرمان، «زندگی در یک اتاق شیشه‌ای» به کارگردانی حیدر رضایی از دهلران که نمایش خیابانی است، «نارکولپسی» به کارگردانی هادی امامی مقدم از مرودشت استان فارس، «اگر شبی از شب‌های تهران» و «بهادر» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی از بوشهر، نمایش خیابانی «با دریا برقص» و صحنه‌ای «پشیمانی» به کارگردانی نازنین والاجم از تهران، «جنگ رستم و اسفندیار» به کارگردانی داریوش نصیری از تهران، «هویت» به کارگردانی احسان خیرمند از تهران، «مرگ بر مرگ» به کارگردانی مهران سلگی از تهران، «سکوت بر برهوت» به کارگردانی ماندانا ابقری از تهران و «مارشملو» به کارگردانی خودم از تهران آثار ایرانی شرکت‌کننده در این دوره هستند.

این کارگردان تئاتر درباره ویژگی آثار انتخاب شده ایرانی عنوان کرد: تلاش کردیم آثاری که برای حضور در جشنواره انتخاب می‌شوند، متنوع باشند. آثاری که از حرکات بدنی استفاده کرده اند و جنبه های بصری قوی داشته‌اند و کم دیالوگ نیز بودند بیشتر از دیگر آثار مدنظر قرار گرفتند و همچنین آثار سنتی، تک نفره و نقالی نیز در بخش ایران جشنواره حضور دارند. ترجیح من این است که اگر نمایشی هم دیالوگ‌دار باشد از بالانویس استفاده نشود چون یک اثر نمایشی خودش باید گویا باشد.

بیگجانی درباره فعالیت‌های دیگرش توضیح داد: قرار است گروه نمایش «دیماک» با نمایش «چمدان و سگ ملوس» تور اجرا در اروپای شرقی داشته باشد. به این ترتیب که از روز ۴ مهرماه «چمدان و سگ ملوس» در جشنواره سوبوتیکای صربستان و از روز ۱۰ مهرماه در جشنواره آکادمی عروسکی کی‌اف که امسال نودمین سالگرد تاسیسش را جشن می‌گیرند، اجرا خواهد داشت. همچنین روز ۱۷ مهرماه نیز اجرای نمایش «مارشملو» در جشنواره هایفست ارمنستان خواهد بود.

او در پایان صحبت‌هایش درباره نمایش «مارشملو» گفت: «مارشملو» نمایشی کاغذی و تک نفره براساس داستان «لافکادیو» شل سیلوراستاین است که در ایران اجرای عمومی نداشته اما تا به حال در جشنواره‌های مختلف خارجی اجرا شده است. این نمایش داستان شیری است که در جنگل تیراندازی یاد می‌گیرد، به سیرک می‌رود، معروف می‌شود و در پایان دچار بحران هویت می‌شود.




نظرات کاربران