در حال بارگذاری ...
در گفت و گوبا همایون قنواتی مطرح شد:

از جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند تا جشنواره تئاتر فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: نمایش‌های برگزیده نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان در جشنواره تئاتر فجر به اجرا درخواهند آمد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ، همایون قنواتی با اعلام  افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند ( یادواره شکست حصر آبادان ) در روز 26 شهریور ماه جاری اظهار کرد: در این جشنواره 10 گروه تئاتری از آبادان و خرمشهر  شرکت می نمایند  که شامل  6 تئاتر صحنه ایی و 4 تئاتر خیابانی به اجرای نمایش می پردازند.
مدیر توسعه فرهنگی  و هنری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این جشنواره برای اولین بار در منطقه آزاد اروند و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می شود و برگزیدگان این جشنواره کار خود را در جشنواره تئاتر فجر ارائه می دهند.
قنواتی  گفت: در سالهای گذشته این جشنواره در مرکز استان برگزار می شد و از هر شهرستان یک الی دو گروه نمایشی شرکت می کردند که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این جشنواره امسال در منطقه آزاد اروند و با  افزایش تعداد گروهها ی نمایشی آبادان و خرمشهر صورت می گیرد. که این امر باعث رقابت بیشتر بین گروهها ، رضایت مندی هنر مندان  منطقه ، ارتقاء کیفیت سطح نمایش ها  و اجرای عمومی بیشتر می شود.
وی افزود: افزایش فعالیت های هنری و فرهنگی باعث ارتباط بیشتر مردم با هنر، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی منطقه می شود .
قنواتی در پایان گفت: هیئت داوران این جشنواره شامل؛ حسین مسافر آستانه ، جمشید خانیان و فرهاد قائمی مهدوی هستند و این جشنواره از 26 الی 28 شهریور ماه جاری در سالن های  نمایش آبادان و خرمشهر برگزار می گردد.

 




نظرات کاربران